Zoals eerder vermeld kook ik zelden.
Maar tegenwoordig probeer ik wel al is iets meer dan vroeger.
Zo ben ik tegenwoordig into burgers.
Wa de McDo kan kan ik ook (en zelfs beter)
Voor de 2de maal maken we zelf de beroemde Big Mac saus na.
Een Whopper kunnen we ook is proberen (FANTASTISCH LEKKER DEZE!!!)
Tmag al is iets anders zijn ook he. Thaise kokos vissoep me kabeljauw en noedels.
En soms magget is heel simpel zijn. Maar oh zo lekker.
Oh ja.
En onlangs emmek besloten van zelf mijn kroketten is te maken
ps: Waarom er op sommige foto's een brandblusser staat heeft een heel verhaal
Ik was samen met mijn collega vorig jaar naar Egypte.
Alsook zijn 2 kinderen.
We lopen daar in ne tempel en Sil vroeg aan mij om met mijn gsm een donker hoekje te verlichten want hij was zeker dat daar het mooiste te zien was.
Toen ik da hoekje verlichte zeiden we alle 2 "WAAAAAAW", daardoor was Antje ook nieuwschierig en wou ze ook eens kijken.
Toen ze keek verschoot ze zich een bult. Want er stonden daar 2 brandblussers.
De rest van de reis hebben we natuurlijk daarmee gelachen dat ze van brandblussers verschiet.
Na ons reis heb ik beloofd van elke dag een foto met een brandblusser te sturen.
En dit heb ik dan ook gedaan (bijna 5 maand!) tot en met 4 januari 2019. Toen is ze 18 geworden en heb ik haar een mooie verjaardagskaart gemaakt en heb deze afgegeven samen met het kleine brandblusserke
Ik zweer het. Er zitten nogal grappige brandblusserfoto's in mijn gsm nu
HEt was ook de bedoeling dat ik ze niet van het internet haalde.
Re: Koken is genieten
122Linkshandig ivm bestek?Kolm wrote:Gewoon helemaal averechts dusgamerke1992 wrote:Dat zou je denken, maar dat klopt dus nietKolm wrote:Iemand is linkshandig
Klopt niet hoor. Bijna mijn hele familie is linkshandig en die eten met vork links en mes rechts.
Ik ben rechtshandig en ik eet met mijn vork rechts en mes links.
@shampi: holy burgers! Amai zo een ding, hoe eet je dat op een deftige manier?
123NopeElexus wrote: @shampi: holy burgers! Amai zo een ding, hoe eet je dat op een deftige manier?
Haha valt wel mee hoor.
Je duwt je burger nog wat aan he
Tees is wanneer em juist gemaakt is.
124Ik ben niet zo'n burgermannetje maar deze zien er wel smakelijk uit.
Een prachtig verhaal over de brandblusser, die ook meteen aantoont dat het niet van internet is!
Een prachtig verhaal over de brandblusser, die ook meteen aantoont dat het niet van internet is!
125volgens mij ben je die burgers gewoon bij de frituur 'De Scheve Bloemzak' om de hoek gaan halen....ShAmPi wrote:Zoals eerder vermeld kook ik zelden.
Maar tegenwoordig probeer ik wel al is iets meer dan vroeger.
Zo ben ik tegenwoordig into burgers.
Wa de McDo kan kan ik ook (en zelfs beter)
Voor de 2de maal maken we zelf de beroemde Big Mac saus na.
Een Whopper kunnen we ook is proberen (FANTASTISCH LEKKER DEZE!!!)
Tmag al is iets anders zijn ook he. Thaise kokos vissoep me kabeljauw en noedels.
En soms magget is heel simpel zijn. Maar oh zo lekker.
Oh ja.
En onlangs emmek besloten van zelf mijn kroketten is te maken
ps: Waarom er op sommige foto's een brandblusser staat heeft een heel verhaal
Ik was samen met mijn collega vorig jaar naar Egypte.
Alsook zijn 2 kinderen.
We lopen daar in ne tempel en Sil vroeg aan mij om met mijn gsm een donker hoekje te verlichten want hij was zeker dat daar het mooiste te zien was.
Toen ik da hoekje verlichte zeiden we alle 2 "WAAAAAAW", daardoor was Antje ook nieuwschierig en wou ze ook eens kijken.
Toen ze keek verschoot ze zich een bult. Want er stonden daar 2 brandblussers.
De rest van de reis hebben we natuurlijk daarmee gelachen dat ze van brandblussers verschiet.
Na ons reis heb ik beloofd van elke dag een foto met een brandblusser te sturen.
En dit heb ik dan ook gedaan (bijna 5 maand!) tot en met 4 januari 2019. Toen is ze 18 geworden en heb ik haar een mooie verjaardagskaart gemaakt en heb deze afgegeven samen met het kleine brandblusserke
Ik zweer het. Er zitten nogal grappige brandblusserfoto's in mijn gsm nu
HEt was ook de bedoeling dat ik ze niet van het internet haalde.
128Ik wou graag nog eens wat creaties delen van afgelopen weken
Ik heb mij eindelijk eens gewaagd aan zelf ravioli te maken from scratch. Hier heb ik een vulling gemaakt van scampi. De pantsers van de scampi heb ik gebruikt om een saus te trekken. Denk aan een variant op scampi diabolique.
Lasagne van butternutpompoen en spinazie, met als korst panko met feta
Variant van Mac & Cheese, maar ook hier met butternut en cottage cheese
Mijn eerste poging om ramen te maken. Zelfgetrokken bouillon van kip en beenmerg. En natuurlijk het bekende eitje erbij.
Ik was nooit echt super tevreden van mijn hamburgers. Dus hier heb ik net iets meer gedaan en zelf giant saus erbij gemaakt.
Meatballs met een mozarella bolletje binnenin. En een saus op basis van safraan om het af te werken.
Het mag ook eens gezond zijn. Hier een maaltijdsalade van tonijn en mango.
Risotto op basisch van erwtenbouillon en ham met salie en tijm. Bovenop burrata, de Rolls Roys van de mozarella.
Ik heb mij eindelijk eens gewaagd aan zelf ravioli te maken from scratch. Hier heb ik een vulling gemaakt van scampi. De pantsers van de scampi heb ik gebruikt om een saus te trekken. Denk aan een variant op scampi diabolique.
Lasagne van butternutpompoen en spinazie, met als korst panko met feta
Variant van Mac & Cheese, maar ook hier met butternut en cottage cheese
Mijn eerste poging om ramen te maken. Zelfgetrokken bouillon van kip en beenmerg. En natuurlijk het bekende eitje erbij.
Ik was nooit echt super tevreden van mijn hamburgers. Dus hier heb ik net iets meer gedaan en zelf giant saus erbij gemaakt.
Meatballs met een mozarella bolletje binnenin. En een saus op basis van safraan om het af te werken.
Het mag ook eens gezond zijn. Hier een maaltijdsalade van tonijn en mango.
Risotto op basisch van erwtenbouillon en ham met salie en tijm. Bovenop burrata, de Rolls Roys van de mozarella.
130Niet alleen ongetwijfeld goed gemaakt, maar ook restaurant-klaar gepresenteerd!
132Misschien maakt gamerke telkens 3 borden, zo blijft eentje veilig voor de fotoSora_Lizard wrote:Ik krijg nooit de kans om foto's te maken . . .
133Re: Koken is genieten
135Ha, daar hebben we Shampi . . eh scampi! Dat ziet er lekker en zelfs gezond uit!
Het dessert mag er ook wel zijn! Top!
Het dessert mag er ook wel zijn! Top!