Re: PS Vita

376
NTGSruler wrote:Vita batterij en bijhorende tools zijn ondertussen binnen! Dit weekend maar eens proberen :nerd:
Succes en denk aan je ogen! :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

377
Ik vermoed dat de Vita niet meer te redden valt ;(

Batterij vervangen maar ik krijg hem niet aan de praat. Ook geen lichtje bij het opladen. Enkel als ik op de power knop duw krijg ik heel snel een (Een seconde) oranje lichtje..
Image

378
Hoelang heb je hem aan de oplader laten hangen? Als de batterij bij aankomst niet opgeladen was, dan kan het bij een diepe ontlading zelfs even duren voor hij werkt.
Anderzijds de vraag of de batterij al niet stuk was voor aankomst, geen idee of je dat makkelijk kan doormeten.
En tenslotte... was alles goed aangesloten? Niet min en plus omgedraaid bv, sommige connectors voorzien daarop, andere kan je in beide richtingen erin steken.
Image

379
Ik heb het meegemaakt dat een erg ver ontladen batterij pas na 2 dagen aan de lader weer terug in leven kwam. Mss even geduld hebben want wie weet hoe lang jouw "nieuwe" batterij ergens in een magazijn gelegen heeft. :think:

Succes!
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

380
Dat laatste stemt mij hoopvol Sora. Da's de optie waar ik nu aan denk wat misschien het nog kan oplossen. Maar hij hangt nu al een uur of 2 aan de lader en nog altijd dezelfde reactie..

Verder denk ik dat ik alles terug goed heb aangesloten.

De zoektocht naar een eventuele vervanger heb ik ook overschat. Was totaal vergeten dat er geen Vita's meer aangeboden worden in de Benelux. Zal een tweedehands worden wss.
Image

381
Je zou hem ook is kunnen resetten door 30 seconden de power-knop ingedrukt te houden. Staat me bij dat ik dat ook wel is heb moeten doen als hij niet meer leek te reageren.

Zit je memory card er wel/niet in? Ik twijfel even hoe de psvita precies opstart als er geen memory card inzit. Ik dacht dat het wel kon, maar dat hij dan mss een andere melding gaf.
Image

383
Met memory card ook niets.

Het rare is als ik de power knop blijf inhouden ik nu een duidelijke knipperend oranje licht krijg. Laat ik de power knop los, verdwijnt het licht en doet het niets. Laadkabel zit in en krijg dus niets van indicatie kwestie oranje licht dat de batterij aant laden is ofzo.

Ah misschien bijkomend: de Vita zit nu in via de stekker. Heb hem ook al eens enkel via USB aangesloten aan mijn PS4 maar zelfde resultaat.
Image

384
Heeft hij ook al lang geladen via de stekker? Want via stekker kan hij zo een halfuur nodig hebben voor er leven in komt. Via PC/PS4 nog veel langer dus.
Het zou ook kunnen dat de laadkabel of blokje stuk is, dan zou je even een ander blokje kunnen gebruiken waar een USB-kabel inpast, zoals bv van je telefoon.

Maar dat lampje al knippert als je power button induwt is iets.... wacht nog een uurtje met opladen aan de stekker en probeer dan nog is normaal te starten. Lukt dat niet, probeer dan die reset: 30 seconden is echt lang :p
Image

385
De USB blok is gloednieuw en kabels ook.

Ik ga eens kijken wat een telefoonblok doet.

Ik vrees ervoor. 30 seconden al geprobeerd, lukt niet. Als ik de power knop inhoudt krijg ik dus het knipperend oranje licht. Laat ik los heb ik geen licht...
Image

386
Iets wat gloednieuw is kan nog steeds stuk zijn, heb ik met adapter van een HDD ooit voorgehad, zat kortsluiting in en HDD naar de klote :|

Maar je hebt hem niet echt een uur met dat telefoonblok laten inzitten aan de tijd van je posts te zien. Geef het echt ff tijd om op te laden :p
Image

388
Ik denk dat het niets gaat worden jammer genoeg. ;(

Heb vandaag een tweedehands Vita gereserveerd bij Game Mania. Toevallig beschikbaar in de GM een straat van het werk. Dinsdag eerst eens gaan bekijken hoe het zit.
Image

389
NTGSruler wrote:Ik denk dat het niets gaat worden jammer genoeg. ;(

Heb vandaag een tweedehands Vita gereserveerd bij Game Mania. Toevallig beschikbaar in de GM een straat van het werk. Dinsdag eerst eens gaan bekijken hoe het zit.
Had een tijdje geleden ook iets soortgelijks voor! Onze nintendo switch wou ook niet meer starten nadat we hem (na maanden niet op te spelen) hadden opgeladen. Helemaal niets leek hem terug tot leven te kunnen wekken.
We hadden ook de power knop redelijk lang ingedrukt, maar deed niets. Als we hem instaken (in het docking station, maar ook via de kabel rechtstreeks in de pries) brandde er een lichtje, maar meer niet.
Uiteindelijk gewoon opgestuurd en leek toch gewoon de batterij te zijn die zijn laatste adem had geblazen.
Image