Re: Koken is genieten

151
Sora_Lizard wrote:De ribbetjes klinken erg aantrekkelijk. De marinade komt sterk overeen met de marinade die ik maak voor speklapjes. De worcestersaus laat ik weg maar voeg dan een heel fijn gesnipperd uitje toe. De olijfolie vervang ik door wokolie, d.i. arachideolie of zonnebloemolie met wat kruiden, zodat het een meer Indische smaak krijgt. Deze is dan ook heel goed te gebruiken om vlees voor saté te marineren. Het zuurtje van de citroen of azijn maakt het vlees lekker mals. :cool:
Wist je dat dit een evolutionaire oorzaak heeft? Wij hebben een voorkeur ontwikkeld voor lichtjes 'desinfecterende' smaken (denk aan citroen bij vis) bij 'risicovolle' voedingswaren. Dus voedingswaren die in het verleden niet 100% gegarandeerd oké waren.

Nu ik hier al die gerechten zie, misschien toch nog eens een bbq organiseren na heel die coronahetse? ;) (Ik bedoel het niet serieus, maar je mag het wel serieus nemen als je wil :) )

153
@ShAmPi: Bedankt voor de recepten! :tong:

Pattatten in de pel hadk ffkes nimeer aan gedacht inderdaad, das echt al lang geleden dat ik dat nog heb gegeten eigenlijk terwijl ik dat wel lekker vind :O

Ik had wel nog bedacht dat je op de ciabatta ipv gewone boter mss kruidenboter kon doen maar ik weet ni zeker hoe dat met die marinade samen gaat :think:

Misschien dat ik in de kerstvakantie hier is mee aan de slag ga. Als ik dan ribbetjes kan vinden :O
Image

155
Kolm wrote:@ShAmPi: Bedankt voor de recepten! :tong:

Pattatten in de pel hadk ffkes nimeer aan gedacht inderdaad, das echt al lang geleden dat ik dat nog heb gegeten eigenlijk terwijl ik dat wel lekker vind :O

Ik had wel nog bedacht dat je op de ciabatta ipv gewone boter mss kruidenboter kon doen maar ik weet ni zeker hoe dat met die marinade samen gaat :think:

Misschien dat ik in de kerstvakantie hier is mee aan de slag ga. Als ik dan ribbetjes kan vinden :O
Ribbetjes kan je altijd vinden. Bij de supermarkt kan dit inderdaad wel eens uitverkocht zijn. Maar slagers hebben er altijd wel genoeg.

Het leuke is dan ook nog eens hoe goedkoop ribbetjes zijn :tong:
Image

156
Hier bij AH heb ik nog geen ongemarineerde ribbetjes gezien hoor :P

Maar ik moet nog even kijken of onze slager ze ook heeft en zo ja of dat wel/niet op bestelling is.
Tot nu toe is het me nog niet echt opgevallen dat ze er liggen :)
Image

157
Kolm wrote:Hier bij AH heb ik nog geen ongemarineerde ribbetjes gezien hoor :P

Maar ik moet nog even kijken of onze slager ze ook heeft en zo ja of dat wel/niet op bestelling is.
Tot nu toe is het me nog niet echt opgevallen dat ze er liggen :)
Dat is nu net een winkel waar ik nooit kom :tong: Niet omdat ik het niet goed vind, maar omdat er geen enkele AH in de buurt is.

In colruyt en Carrefour is een beenhouwerij afdeling en daar kan je deze wel kopen.

Bij Renmans van Aldi hebben ze deze ook altijd en kan je ze ook al online reserveren.
Image

158
gamerke1992 wrote:Dat is nu net een winkel waar ik nooit kom :tong: Niet omdat ik het niet goed vind, maar omdat er geen enkele AH in de buurt is.

In colruyt en Carrefour is een beenhouwerij afdeling en daar kan je deze wel kopen.

Bij Renmans van Aldi hebben ze deze ook altijd en kan je ze ook al online reserveren.
Ik ga niet even naar België rijden alleen voor ribbetjes :tong:

Bij een Aldi hier heb ik nog geen Renmans gezien dus ik denk dat die er hier niet zijn...
Image