Voor zover ik kan zien in de 'gamebibliotheek' staan er alleen gele plusjes bij games die ik via psplus heb gekregen
Verder is de homepagina lekker modern: als je de store open krijg je nu een scherm vol met fifa. Scroll je dat scherm weg, dan kan je nog 3 hele en 2 halve blokjes zien van een game en dat blijft zo maar doorgaan. Ik haat dit soort lay-outs enorm omdat je eigenlijk geen totaal overzicht hebt van wat er is
De overzicht schermen zijn gelukkig niet zo erg en bevatten wel nog een hoop blokjes van items op 1 scherm zonder dat je meteen een hele pagina moet scrollen om het volgende rijtje te zien. Maar er zit mijn inziens nog wel 1 grote fout in: de titel van de game en editie moet je maar afleiden aan de afbeelding. Er staat dus geen tekst meer bij waardoor je niet snel met CTLR+F wat kan zoeken. maar vervelender wordt het bv bij de nieuwe sackboy. Er zijn hier 4 blokjes voor en je kan aan de icoontjes zien dat 2 voor PS4 zijn en 2 voor PS5. Maar in dat overzicht heb je geen idee waarom de ene PS5 versie 69.99 euro is en de andere 89.99. De afbeeldingen zijn allemaal hetzelfde voor deze game.
Specifiek heb ik het nu over het scherm dat je krijgt als je op de homepagina onder 'populair' op PS5 klikt, dan kom je hier terecht:
https://store.playstation.com/nl-be/cat ... f3d5bef1/1
Daarnaast merk ik net dat er nog wat mis gaat met de regio's... altijd leuk als sites zelf aan regio detectie doen op basis van je IP en totaal negeren welke regio je ingesteld hebt staan. De case: Ik ben in de store met regio nl-be en op de homepagina. Vervolgens klik ik onderaan op PS Plus en kom ik op de PS Plus pagina en kan ik geen PS Plus aankopen en als reden: 'Je bezoekt een winkel uit een ander(e) land/regio. Keer terug naar de winkel van nl-BE om aankopen te doen.'. Dan klik ik op knop 'doorgaan naar de nl-BE' regio, maar dan ga ik dus weer terug naar de store en begint het weer van vooraf aan als ik op PS Plus klik. De eerste keer kreeg ik zelfs een foutmelding na klikken op de knop. Enige oplossing is om op de PS Plus pagina zelf de url aan te passen en nl-nl te vervangen door nl-be.
Zelfs als ik op de PS Plus pagina ben en onderaan de regio aanpas naar België, kom ik op de site van
https://www.playstation.com/nl-be/ (en dus niet eens dezelfde pagina!) maar als ik dan bovenaan op services > PS Plus klik, gaat hij weer naar nl-nl... *Zucht*