Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1428
Doom Eternal: 8/10

Lekker veel actie en bruutheid. Je moet voor het genre zijn, maar ik kon het wel appreciëren :)

A Way out: 7,5/10

Een spel dat je met 2 in co-op MOET spelen. Ik deed dit online met een vriend. Interessant verhaal met zeer veel afwisseling en voldoende verrassingsmomenten. Je bent beide in de gevangenis beland en moet ontsnappen. Wat er daarna allemaal gebeurd, ga ik niet verklappen.
Image

1430
gamerke1992 wrote:Doom Eternal: 8/10

Lekker veel actie en bruutheid. Je moet voor het genre zijn, maar ik kon het wel appreciëren :)

A Way out: 7,5/10

Een spel dat je met 2 in co-op MOET spelen. Ik deed dit online met een vriend. Interessant verhaal met zeer veel afwisseling en voldoende verrassingsmomenten. Je bent beide in de gevangenis beland en moet ontsnappen. Wat er daarna allemaal gebeurd, ga ik niet verklappen.

heb de game vorig jaar met een maat afgehapseld, vond hem top !

1436
Saints Row Gat out of Hell. Ik vond de game maar zozo. In het begin vond ik het niets, maar naarmate je je powers kon upgraden werd het al wat leuker. Gemiddelde game. Ik heb nog Saints Row IV maar die is blijkbaar nog meer over the top met aliens. Denk niet dat ik die snel zal spelen. Of zou moeten zijn dat ik ooit mijn backlog weg krijg en geen games meer heb om te spelen.. :think:
Image

1437
Alien: Isolation 8.5/10
Geen idee wie ooit IGN de review van dit spel heeft laten schrijven met de povere 5.9/10, maar ontsla die mens aub!
Alien Isolation speelt zich blijkbaar af tussen de eerste en de tweede film van diens naamgenoot. Je speelt als Ellen Ripley's dochter, Amanda. Door een reeks ongelukkige gebeurtenissen strand je uiteindelijk op een ruimteschip "Sevastopol". Deze hangt nog met haken en ogen aan elkaar vast. Alles is vernietigd, de weinige overlevers vliegen elkaar naar de keel,... Everything is fucked! Alien staat er ook om bekend om hun menselijke robots. Ook hier loopt dus dergelijke AI rond die de orde probeert te handhaven op het schip. Al snel merkt Ripley dat er meer aan de hand is. De AI is uitermate agressief. Daarboven is er nog een ander gevaar dat loert in het schip. Er zit een apex predator aan boord die iedereen een voor een vermoord.
Laat me bij de pluspunten beginnen! Het spel is verschrikkelijk! Ik had het gevoel een 80-jarige hartpatiënt te zijn. Elke confrontatie met de alien was een bitter gevecht op leven en dood. De alien kruipt door luchtschachten, kijkt in kasten,... Ze maakt echt jacht op je, en opgejaagd voel je je ook! De alien insta killt je ook steeds, dus dit draagt bij aan het benauwde gevoel dat je steeds krijgt wanneer je onder een bed verstopt zit en je ziet een lange staart voor je uit kronkelen. Ook als de alien je ziet, ben je gewoon dood. Stealth is uitermate belangrijk.
Het spel ziet er ook prachtig uit! De ruimte, het schip zelf, alle kleine details! Prachtig gewoon. Al heb je uiteindelijk weinig oog voor de omgeving wanneer je weer opgejaagd wordt.
Een van de weinige negatieve dingen, stoorde me wel heel erg en dat was het savesysteem! Je kan enkel manuele saves maken aan bepaalde savestations. Als je sterft tussen 2 van deze savestations, mag je alles opnieuw doen. Het draagt bij tot de intensheid en de voorzichtigheid van de game, maar toch. Dit maakt de grens tussen horror en frustratie flinterdun. Vooral wanneer je een dikke 20 min hebt gespeeld waardoor je constant opgejaagd werd en dan het loodje legt, maakt het dit wel zuur.
Toch is het een echte topper in het horror genre! Als je van het genre houdt, moet je deze sowieso gespeeld hebben!
Image