paveman wrote: 29 Apr 2021 12:11
Sora_Lizard wrote: 28 Apr 2021 16:43
- - - De mensheid is er in veertien maanden behoorlijk op vooruit gegaan. Dacht ik toen nog dat het hoogste doel in het leven WC papier was, nu is me duidelijk geworden dat het ultieme doel verlegd is naar een nieuw T-shirtje, een billieboekenkast of een drankje op een terras.
Triest, zelfs de zon verschuilt zich alweer.

Ik was me er niet eens van bewust dat er weer meer mocht, maar als ik de berichten erover lees zijn die juist heel positief over hoe het verlopen is?? (N.a.v. jouw post even wat opgezocht, want nieuws kijk ik niet, dus zoals gezegd was ik me er niet eens van bewust dat het gister 28 april was en er dus meer mocht) Om eerlijk te zijn verwacht ik zelf ook weinig tot geen verandering in de besmettingscijfers. Ik waardeer het dat Kuipers eerlijk is en aangeeft dat hij niet denkt dat de avondklok enig verschil heeft gemaakt voor wat betreft de besmettingen. Daar houd ik van: misschien een verkeerde keuze gemaakt o.b.v. bepaalde verwachtingen, als dat zo blijkt te zijn het niet recht proberen te lullen, maar gewoon toegeven dat je (waarschijnlijk) mis zat.
Ik ben geen deskundige op de gebieden waar hierover gesproken wordt en een vergelijking waar de heer Kuipers over spreekt gaat al geheel mank daar er geen 'placebo' is voor een avondklok of welke maatregel dan ook. Vergelijkingen en berekeningen lopen sowieso fout daar een aanzienlijk deel van de bevolking zich niet aan de maatregelen houdt. Dus zal iedereen wel weer een beetje gelijk hebben.
Feit is echter wel dat in alle landen waar te weinig maatregelen genomen worden of maatregelen te snel worden losgelaten het virus blijkbaar weer snel om zich heen grijpt.
Maar daar ging mijn 'stukje' in het geheel
niet over. Aanvankelijk, geheel in het begin van de crisis, sloeg men massaal WC papier in. Was het een voorruitziende blik van die mensen omdat je er, al dan niet gebruikt, prima mondkapjes van zou kunnen maken? Nu echter ging men vrijwillig een uur of langer in een wachtrij staan om een T-shirt of een onderbroekje te kopen. Of een boekenkast of een supernoodzakelijke weetikveel dat je zelf in elkaar kunt schroeven. Er vormden zich zelfs wachtrijen om even op een terrasje te mogen zitten. God, god, god wat hebben we dat gemist.
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu