Re: Wat speel je op dit moment?

2221
Kolm wrote: 25 May 2021 17:46 Nog steeds Fallout New Vegas en ondertussen is het wel erg verslavend :P

In de main game heb ik alle side quests voor trophies gedaan en ook de meeste misc dingetjes.
Wat overschiet zijn:
- Main quest trophies die afhankelijk zijn van welk einde je kiest (4 eindes in totaal). Deze probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen, zie level 30 :P
- Damage trophies met verschillende wapen types. Die komen deels nog vanzelf of vragen een keertje een killing spree met een bepaald wapen.
- Caravan games winnen. De kerel waarmee dat het beste gedaan wordt geeft mij op dit moment enkel de optie om een gevecht in dat dorp te starten en dat zou betekenen dat ik met een bepaalde factie op slechte voet kom te staan en/of dat er mogelijk mensen uit dat dorp overlijden. Daarom probeer ik dit zo lang mogelijk uit te stellen.
- Level 30. Ik ben ondertussen level 26 en zou met de main quests voor 1 einde nog 1-2 levels erbij krijgen en er zou geen post game zijn. Daarom ga ik nu eerst wat DLC doen voor nog wat extra xp.

De gun runners DLC die allerlei wapen/kill challenges bevat is helemaal klaar en gaf ook heel veel xp. Een paar challenges waren wel vervelend omdat ik de beste locaties voor bepaalde vijanden al had opgeruimd waardoor ik op zoek moest naar alternatieven. Die alternatieven hadden dan vaak maar 1-3 vijanden terwijl je er 15-20 nodig had. Hoop gezoek maar wel gelukt :)

Nu ga ik waarschijnlijk verder met de Dead Money DLC, dit was de allereerste DLC die de game kreeg. Daarna zijn er nog 3 andere DLC's over maar minstens 1 ervan zou een grote focus op energy weapons hebben waardoor ik die waarschijnlijk tot allerlaatste hou. Het probleem is dat energy weapons ervoor zorgen dat je savefile heel snel groeit en nooit meer kleiner wordt omdat de ash piles waarin dode vijanden veranderen, nooit meer worden weggehaald uit de game. Dat heb ik in Fallout 3 op de harde manier geleerd en met een savefile vanaf 10MB begint het vaak te freezen en rond 14MB was het gewoon onspeelbaar geworden: 2-3u voor 15 locaties te bezoeken (laatste trophy) omdat de game na elke 5 stappen ging freezen :L:

Met 89u op mijn savefile en daar nog minstens 15-20u bovenop voor dingen die ik na afmaken moest terugdraaien omdat ze me een slechte reputatie opleverden bij een factie of teveel geld hadden gekost... zou je denken dat ik bijna 100% trophies heb maar niks is minder waar...

Op dit moment heb ik 36 van de 76 trophies :nerd:
Ik heb City Skylines terug opgepakt.
34 van 104 trophies momenteel :sun: Wie doet beter? :)

Moet zeggen: die game is echt verslavend!

En als games nu eens de mogelijkheid gaven om trophies aan of uit te zetten bij het begin? Kun je zelf kiezen wat je op je profiel van trophies lat tevoorschijn komen. Eens geactiveerd kun je wel niet meer verwijderen. Zou goede optie zijn.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2222
NTGSruler wrote: 26 May 2021 22:02 Ik heb City Skylines terug opgepakt.
34 van 104 trophies momenteel :sun: Wie doet beter? :)

Moet zeggen: die game is echt verslavend!

En als games nu eens de mogelijkheid gaven om trophies aan of uit te zetten bij het begin? Kun je zelf kiezen wat je op je profiel van trophies lat tevoorschijn komen. Eens geactiveerd kun je wel niet meer verwijderen. Zou goede optie zijn.
Maar heb je er ook al 100u inzitten? :P

Ondertussen zit ik op mijn save aan 100u en heb ik 38/76 trophies...

Hitman 2 had 125 + 21 trophies, die kregen het niet eens meer in 1 lijst :O

Wat trophies verwijderen betreft... Aan 1 kant ja, een paar rotzooi dingen die niet meer haalbaar zijn verwijderen!
Aan de andere kant: Veel van mijn milestones op PSNP zouden plots aangepast worden terwijl ik net zoveel moeite heb gedaan om ze zo te krijgen :P
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2224
Inderdaad, bij Hitman 2 was het omdat ze alles van Hitman 1 hadden overgenomen waarbij elke episode een extra set DLC trophies werd en de hitman 2 trophies werden dan ook nog is extra sets van DLC trophies.

Hitman 3 lijken ze voorlopig op 1 lijst te houden met als DLC's dan hitman 1, hitman 2 en hitman 2 expansions.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2225
Kolm wrote: 27 May 2021 12:33
NTGSruler wrote: 26 May 2021 22:02 Ik heb City Skylines terug opgepakt.
34 van 104 trophies momenteel :sun: Wie doet beter? :)

Moet zeggen: die game is echt verslavend!

En als games nu eens de mogelijkheid gaven om trophies aan of uit te zetten bij het begin? Kun je zelf kiezen wat je op je profiel van trophies lat tevoorschijn komen. Eens geactiveerd kun je wel niet meer verwijderen. Zou goede optie zijn.
Maar heb je er ook al 100u inzitten? :P

Ondertussen zit ik op mijn save aan 100u en heb ik 38/76 trophies...

Hitman 2 had 125 + 21 trophies, die kregen het niet eens meer in 1 lijst :O

Wat trophies verwijderen betreft... Aan 1 kant ja, een paar rotzooi dingen die niet meer haalbaar zijn verwijderen!
Aan de andere kant: Veel van mijn milestones op PSNP zouden plots aangepast worden terwijl ik net zoveel moeite heb gedaan om ze zo te krijgen :P
:D Nee nog geen 100u. Als ik op PS5 ga kijken staat dat ik toch al meer dan 60u erin heb zitten.
De guide spreekt van een 150u voor platinum dacht ik. Het heeft alleszins mijn completion eindelijk terug boven de 90% gebracht, waar ik tevreden mee ben.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2226
NTGSruler wrote: 28 May 2021 09:10 :D Nee nog geen 100u. Als ik op PS5 ga kijken staat dat ik toch al meer dan 60u erin heb zitten.
De guide spreekt van een 150u voor platinum dacht ik. Het heeft alleszins mijn completion eindelijk terug boven de 90% gebracht, waar ik tevreden mee ben.
Mooi! :cool:

Ik dacht gisteren misschien net de 90,48% te halen na updaten en plots stond ik lager op 90,44% :(
Ik stond op 90,49% toen we Wreckfest starten en dan dook het 0.20% naar beneden, was ik daar met Fallout bijna van recovered en dan dit:

Blijkbaar heeft Conan Exiles na 3 jaar ofzo een eerste DLC pack met trophies gekregen. De complete edition is ook deze week uitgekomen (129.99 euro normaal :O ) samen met deze nieuwe DLC en die DLC kost 19.99 terwijl de game ooit gratis was bij PSPlus. Het is ondertussen ruim 2 jaar geleden dat ik hem gespeeld had dus ik zat echt ff te zoeken welke game er DLC bij had gekregen. Alles van de game staat ook in sale behalve deze DLC... :L:

Zal wel is wachten tot die DLC ook in sale staat. Ik herinner me dat de game ook groot was op de HDD en op PSNP hadden ze het over 134GB... Dat zou groter dan Hitman 2 van 128GB zijn... :silly:

Verder heb ik gisteren in Fallout nog 1 DLC missie gedaan maar dan voelde ik me redelijk beroerd en ben ik gaan slapen. De DLC is nu nog 1 missie maar dan op 2 manieren voor 2 verschillende trophies.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2228
gamerke1992 wrote: 28 May 2021 10:54 Ik ga marvel avengers verder spelen tot mijn Iron man level 50 is. Maar dan ga ik deze game aan de kant leggen. De kwaliteit van voice actors, het gevoel van marvel enzo zit echt heel goed. Maar de missies zijn zoooooooooo repetitief en een grind...
Ik denk dat we best dit weekend kijken voor NFS Most Wanted op de vita :think:
De servers waren een tijdje offline en het lijkt nu wel hersteld te zijn maar voor hoe lang...

https://forum.psnprofiles.com/topic/108 ... -shutdown/
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2229
Kolm wrote: 28 May 2021 11:03
gamerke1992 wrote: 28 May 2021 10:54 Ik ga marvel avengers verder spelen tot mijn Iron man level 50 is. Maar dan ga ik deze game aan de kant leggen. De kwaliteit van voice actors, het gevoel van marvel enzo zit echt heel goed. Maar de missies zijn zoooooooooo repetitief en een grind...
Ik denk dat we best dit weekend kijken voor NFS Most Wanted op de vita :think:
De servers waren een tijdje offline en het lijkt nu wel hersteld te zijn maar voor hoe lang...

https://forum.psnprofiles.com/topic/108 ... -shutdown/
Again heel vriendelijk dat je dit wilt doen. Maar ik heb nog steeds moeilijkheden om op voorhand te weten wanneer ik kan. Ik zie dat steeds op het moment zelf. In de week is dit bijvoorbeeld vaak pas na 22 uur.

Ik denk dat ik deze toch even ga laten liggen.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2230
@Kolm: die game heeft idd DLC gekregen! Ik heb die destijds laten liggen (niet gespeeld). Altijd een beetje jammer als een game DLC krijgt na een aantal tijd waarin je de game niet gespeeld hebt.

In City Skylines had ik bijna een population van 100000 (trophy), maar er zitten precies wat steile piekpunten in. 75000 was nodig om monuments te unlocken. Ik zat aan 73000 mensen in mijn stad toen ze ineens allemaal begonnen te sterven ( Death wave) en ik gewoon 20000 mensen achteruit ging. Het heeft even geduurd vooraleer ik daar van was gerecupereerd. En nu weer hetzelfde. 93000 en dan wou ik gaan focussen op industrie (bepaald aantal tegels = plaats in de game moet industrie zijn om de Eiffeltoren te unlocken) en het is weer aan het zakken...

Maar verder vind ik het fantastisch rustgevend om te spelen. Geen stress over collectibles, online of moeilijkheidsgraad. Deugddoend.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2233
gamerke1992 wrote: 28 May 2021 11:30 Again heel vriendelijk dat je dit wilt doen. Maar ik heb nog steeds moeilijkheden om op voorhand te weten wanneer ik kan. Ik zie dat steeds op het moment zelf. In de week is dit bijvoorbeeld vaak pas na 22 uur.

Ik denk dat ik deze toch even ga laten liggen.
Het probleem is een beetje dat de game ondertussen officieel geen support meer heeft voor de servers (end of life). Als het iets is wat ze snel kunnen oplossen zoals nu het geval is dan zullen ze dat nog wel doen. Maar als plots blijkt dat er een week werk voor nodig is dan is de kans groot dat ze het niet meer oplossen. En het zijn bijna alleen de online trophies die je nog nodig hebt dus ik zou het zelf zonde vinden als ze plots sluiten :P

NTGSruler wrote: 28 May 2021 16:58 @Kolm: die game heeft idd DLC gekregen! Ik heb die destijds laten liggen (niet gespeeld). Altijd een beetje jammer als een game DLC krijgt na een aantal tijd waarin je de game niet gespeeld hebt.
Ik heb de game al een jaar (of langer) na release gespeeld, een tijdje nadat we hem van plus kregen geloof ik. Ik heb er ook echt een serieuze poging voor gedaan om de game legit te spelen maar... er zijn grenzen. Als ik na 2-3u alleen nog maar ben doodgegaan van de dorst omdat ik niet kan vinden hoe ik het water dat ik gevonden heb kan drinken... dan knapt er ergens wat :P
Je moest het vanuit je inventory in je 'wheel' krijgen en dat had ik dan ergens door maar dan heeft het nog heel lang geduurd voor ik het van het 'wheel' effectief kon drinken. Enige tutorial had welkom geweest :L:

Uiteindelijk heb ik het daardoor opgegeven en omdat ik al een trophy had de rest met admin panel gedaan en zelfs dat was erg lastig om uit te zoeken hoe dat werkte. De DLC zou ook wel op die manier kunnen blijkbaar maar ik ga er echt geen 20 euro aan geven.


Fallout New Vegas update:
Ondertussen heb ik 3 van de 4 eindes gedaan. Einde 2 was maar een hele kleine variatie op het allerlaatst van einde 1 dus dat viel wel mee. Einde 4 is een variatie van einde 3 maar lijkt toch wat meer misses te omvatten.

Bij een einde staat mijn savefile op 110-112u. Maar alleen al de afgelopen dagen zat er nog een hoop extra tijd in de damage trophies en in caravan wins halen. En zeker einde 3 was toch nog enkele uurtjes vanaf het keuzepunt tussen de verschillende eindes.

Ik ben nu nog bezig met de laatste damage trophy en daarna doe ik einde 4 en zou ik de platinum moeten hebben.
Dan schieten er nog 3 DLC's over voor 100%.

We zijn er bijna :P
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2235
Wreckfest PS5 (PSPlus)

Ik ben aangenaam verrast van deze game! :love:

Ik dacht dat het gewoon een beetje een slappe niet te moeilijke racegame zou zijn maar het enige wat overeind blijft is het 'niet te moeilijk' al is dat waarschijnlijk omdat de AI standaard al op easy staat :lol:

Grafisch was ik echt verbaasd van hoe goed het eruit zag. Vooral de belichting van de auto die helemaal reageert op het weer. Ergens had ik een race met aan 1 kant van de track een donkere bijna zwarte donderwolk terwijl de andere kant nog zonnig was en afhankelijk naar welke kant je reed veranderde de hele belichting ook. De laagstaande zon hebben ze ook zeer goed uitgewerkt.

Het schademodel is ook enorm uitgebreid en ik heb er tot nu toe nog geen 'altijd precies hetzelfde deukje of verbuiging' moment in kunnen ontdekken. Wel een motorkap en kofferdeksel dat ronden lang een beetje open/dicht klappert na een aanrijding en net alsof het echt is. Een deur die er los aanhangt of zelfs een heel wiel dat eraf is. Op 3 ipv 4 wielen reed dat ding nog steeds rond maar het was wel hopeloos traag uiteraard.

En dan zijn er nog de 'losse onderdelen' van de track, denk aan bandenstapels, houten borden, hekken, betonnen blokken, ... Al deze dingen gaan een volledig eigen leven leiden (en lijden) als er doorheen gereden wordt. Houten borden springen in splinters uit elkaar, de bandenstapels gaat elke band zijn eigen weg en een betonnen blok kan afhankelijk van hoe hard de impact was zelfs barsten gaan vertonen. Maar dat is nog niet alles: Als je daar 1 ronde later of zelfs 10 ronden later opnieuw langsrijdt, ligt al die rommel er nog en reageert het opnieuw als je erover rijdt. En dan hebben we het niet over 5 banden ofzo maar misschien wel honderden banden op 1 track :O

En dan zijn er nog de races zelf die erg gevarieerd zijn.
Je hebt de 'klassieke' races van enkele rondjes op gravel en/of asfalt tegen 1-23 auto's. Maar je hebt ook MotorStorm RC achtige races waarbij de track een 8 is en je in het midden dus een kruispunt hebt. Of wat dacht je van een race op een oval waarbij je niet rondjes rijdt, maar heen en weer over hetzelfde stuk rijdt en dus altijd tegenliggers kan hebben? :O

Ergens had ik nog een soort survival race waar ik op die oval (zonder heen en weer weliswaar) met een kleine auto op 3 wielen moest zien te winnen van 23 grote schoolbussen zonder dat ik ergens geplet werd door die dingen. Of omgekeerd: met zo'n bus 23 van die kleintjes moet zien te verslaan.
En dan zijn er ook nog arena events waar je tegenstanders moet wrecken in variaties van 'last man standing' of gewoon de meeste wrecks hebben en zelf zo weinig mogelijk gewreckt worden.

Ik ben dus erg blij met deze PSPlus game want zonder PSPlus was hij me waarschijnlijk nooit opgevallen :saint:
Image