@NTGSruler: Die is geniaal!
Re: Grappige en/of opvallende plaatjes
232Gisteren was er op verschillende plekken in België wateroverlast, maar niets kan deze mensen weerhouden van een pak friet
Het bijhorende artikel:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/29 ... roverlast/
Het bijhorende artikel:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/29 ... roverlast/
233Prachtige foto! Friet (patat in NL) zit toch wel diep in de cultuur he
235Nu ga ik voor de fun de discussie opflakkeren, maar een patat is een aardappel. Dus wanneer je de patat in stukjes snijdt en vervolgens gaat frituren, krijg je frietpaveman wrote: 30 Jun 2021 12:21 Prachtige foto! Friet (patat in NL) zit toch wel diep in de cultuur he
Ik zou het zo grappig vinden dat wanner een Nederlander hier een 'patat' besteld, dat de Belg hem gewoon ongeschilde aardappelen in een bakje geeft
236Ik heb me ondertussen op het werk laten vertellen dat hoe zuidelijker je in Nederland gaat, hoe vaker het friet ipv patat is. De 'grens' zou 'onder de rivieren' zijn. In Zeeland, Noord-Brabant en Limburg zou het daardoor toch friet zijn ipv patat. Maar ook daar zullen wel weer uitzonderingen zijn want de wereld hangt aan elkaar van de uitzonderingen!
Maar weet je wat ik normaal bestel in de Belgische frituur?
=> Ne kleine met cocktailsaus!
Maar 'ne kleine' is ook dialect voor een klein kind dus bestel ik dan eigenlijk een klein kind met cocktailsaus op zijne kop?
Maar weet je wat ik normaal bestel in de Belgische frituur?
=> Ne kleine met cocktailsaus!
Maar 'ne kleine' is ook dialect voor een klein kind dus bestel ik dan eigenlijk een klein kind met cocktailsaus op zijne kop?
237 grellig hoeveel dialecten er in België zijn en benamingen voor frituursnacks. In Heusden-Zolder waar ik ben opgegroeid is een curryworst een hamburger en ergens anders ook weer een frikandel. Als je ergens anders naar een frituur gaat best gewoon aanwijzen wat je wil.
238Of aflezen wat er op het stokske dat erin steekt staatzenmaster wrote: 01 Jul 2021 16:49 grellig hoeveel dialecten er in België zijn en benamingen voor frituursnacks. In Heusden-Zolder waar ik ben opgegroeid is een curryworst een hamburger en ergens anders ook weer een frikandel. Als je ergens anders naar een frituur gaat best gewoon aanwijzen wat je wil.
239Haha! Ik weet heel goed het verschil met wat 'jullie' zeggengamerke1992 wrote: 01 Jul 2021 16:38Nu ga ik voor de fun de discussie opflakkeren, maar een patat is een aardappel. Dus wanneer je de patat in stukjes snijdt en vervolgens gaat frituren, krijg je frietpaveman wrote: 30 Jun 2021 12:21 Prachtige foto! Friet (patat in NL) zit toch wel diep in de cultuur he
Ik zou het zo grappig vinden dat wanner een Nederlander hier een 'patat' besteld, dat de Belg hem gewoon ongeschilde aardappelen in een bakje geeft
Conclusie? Wij noemen een aardappel gewoon een aardappel. Dat is het grote verschil...
240Het opvallendste: dat die frituur gewoon open blijft terwijl alles errond onder water staat...