Re: Grappige en/of opvallende plaatjes

235
paveman wrote: 30 Jun 2021 12:21 Prachtige foto! Friet (patat in NL) zit toch wel diep in de cultuur he ;)
Nu ga ik voor de fun de discussie opflakkeren, maar een patat is een aardappel. Dus wanneer je de patat in stukjes snijdt en vervolgens gaat frituren, krijg je friet :lol: :-"

Ik zou het zo grappig vinden dat wanner een Nederlander hier een 'patat' besteld, dat de Belg hem gewoon ongeschilde aardappelen in een bakje geeft :lol:
Image

236
Ik heb me ondertussen op het werk laten vertellen dat hoe zuidelijker je in Nederland gaat, hoe vaker het friet ipv patat is. De 'grens' zou 'onder de rivieren' zijn. In Zeeland, Noord-Brabant en Limburg zou het daardoor toch friet zijn ipv patat. Maar ook daar zullen wel weer uitzonderingen zijn want de wereld hangt aan elkaar van de uitzonderingen! :lol:

Maar weet je wat ik normaal bestel in de Belgische frituur?
=> Ne kleine met cocktailsaus!

Maar 'ne kleine' is ook dialect voor een klein kind dus bestel ik dan eigenlijk een klein kind met cocktailsaus op zijne kop? :think:
Image

238
zenmaster wrote: 01 Jul 2021 16:49 🤣😂 grellig hoeveel dialecten er in België zijn en benamingen voor frituursnacks. In Heusden-Zolder waar ik ben opgegroeid is een curryworst een hamburger en ergens anders ook weer een frikandel. Als je ergens anders naar een frituur gaat best gewoon aanwijzen wat je wil. 😅
Of aflezen wat er op het stokske dat erin steekt staat :P
Image

239
gamerke1992 wrote: 01 Jul 2021 16:38
paveman wrote: 30 Jun 2021 12:21 Prachtige foto! Friet (patat in NL) zit toch wel diep in de cultuur he
Nu ga ik voor de fun de discussie opflakkeren, maar een patat is een aardappel. Dus wanneer je de patat in stukjes snijdt en vervolgens gaat frituren, krijg je friet :lol: :-"

Ik zou het zo grappig vinden dat wanner een Nederlander hier een 'patat' besteld, dat de Belg hem gewoon ongeschilde aardappelen in een bakje geeft :lol:
Haha! Ik weet heel goed het verschil met wat 'jullie' zeggen ;)
Conclusie? Wij noemen een aardappel gewoon een aardappel. Dat is het grote verschil... :P :lol:
Image