Re: Het budgetgaming-topic

736
Ik ben best wel overtuigd van PSnow als aanvulling op PsPlus. Zeker het downloaden - zoals aangehaald - is fantastisch. Via streamen kan je hier en daar inderdaad al eens een terugval hebben, maar valt ook wel mee.

Het kunnen spelen op pc is ook een zeer groot plusplunt vind ik.
Image

737
Waarom vind je het spelen op pc een groot pluspunt sanity? Vanwege dat de tv regelmatig bezet is?
Ik koppel de PS4/5 namelijk liever aan een andere tv aan dan dat ik op pc zou moeten spelen... Maar goed ik heb alleen maar laptop met klein scherm (17"), zou misschien alweer anders zijn als ik op m'n werk pc zou spelen (2x 24"), alhoewel dat me alsnog (veel) te klein zou zijn. Nog even los van mogelijk 'gedoe' met controllers aan de pc koppelen, of is dat niet nodig?

Hoe zit dat met wat Ruler aangeeft, dat bepaalde games maar beperkt speelbaar zijn met Now? Moet ik denken aan een maximum aantal uur per periode of zo?
Image

738
paveman wrote: 28 Oct 2021 14:29 Waarom vind je het spelen op pc een groot pluspunt sanity? Vanwege dat de tv regelmatig bezet is?
Ik koppel de PS4/5 namelijk liever aan een andere tv aan dan dat ik op pc zou moeten spelen... Maar goed ik heb alleen maar laptop met klein scherm (17"), zou misschien alweer anders zijn als ik op m'n werk pc zou spelen (2x 24"), alhoewel dat me alsnog (veel) te klein zou zijn. Nog even los van mogelijk 'gedoe' met controllers aan de pc koppelen, of is dat niet nodig?

Hoe zit dat met wat Ruler aangeeft, dat bepaalde games maar beperkt speelbaar zijn met Now? Moet ik denken aan een maximum aantal uur per periode of zo?
Beperkt speelbaar zal Ruler vooral mee bedoelen dat de games niet eindeloos in de lijst blijven staan. Ik ben nu bv. TLOU II aan het spelen en die zal er maar in blijven tot januari 2022. Maar verder geen beperkingen.
Ik had Borderlands er ook via gespeeld (gedownload) en heb er dan uiteindelijk ook apart de DLC voor gekocht en die dan ook gewoon gespeeld.

PC gebruik ik inderdaad soms als de TV bezet is. Heel gedoe om dan PS te verhuizen enzo. Ik heb een laptop met 19" dus dat loopt prima. Je kan dan ook simultaan een chrome-venster openzetten met bv. een guide of video om collectibles te zoeken en dat werkt heel goed voor mij.
Image

739
Ik wist dat ook niet, vandaar dat ik het eventueel wel interessant zou vinden nu met de korting die geldig is tot 31 oktober. Waarschijnlijk ga ik er geen gebruik van maken (backlog te groot, games die mij interesseren die maar beperkte tijd speelbaar zijn via PS Now), maar ik had eens opgezocht wat PS Now nu eigenlijk inhoudt, want persoonlijk lag ik daar niet wakker van. Daar stond toch bij dat je de games ook kon downloaden, dus vandaar.
Image

740
Ik zit binnenkort een week op hotel voor het werk. Maar ik vrees dat het internet daar zeker niet voldoende zal zijn? :p Het is wel een 4 sterren hotel in België, maar dan nog.

Zou anders wel cool zijn om dan 's avonds eens wat te kunnen gamen op mijn laptop. Is beter dan in mijn eentje hele avonden op restaurant te zitten.
Image

741
Geen idee hoe de werking precies is, maar is het dan niet een idee om de games vooraf te downloaden en dat de internetconnectie daarna nog maar weinig verschil meer geeft?
@Sanity: duidelijk verhaal van vooral een verschillende voorkeur dus ;) Heb je Borderlands 3 nadien zelf ook nog voor eigen bibliotheek aangeschaft?
Image

742
paveman wrote: 29 Oct 2021 13:36 Geen idee hoe de werking precies is, maar is het dan niet een idee om de games vooraf te downloaden en dat de internetconnectie daarna nog maar weinig verschil meer geeft?
@Sanity: duidelijk verhaal van vooral een verschillende voorkeur dus ;) Heb je Borderlands 3 nadien zelf ook nog voor eigen bibliotheek aangeschaft?
Nope, basisgame niet aangeschaft.
Het downloaden kan enkel op een fysieke Playstation, niet via de app op pc. Daarop kan enkel het streamen.
Ik vermoed overigens ook dat je - zelfs wanneer gedownload - een actieve internetverbinding nodig hebt om te controleren of je wel toegang mag hebben tot de game. Dus om te checken of je een actief abo hebt.
Image

746
paveman wrote: 29 Oct 2021 13:36 Geen idee hoe de werking precies is, maar is het dan niet een idee om de games vooraf te downloaden en dat de internetconnectie daarna nog maar weinig verschil meer geeft?
Zou anders wel leuk geweest zijn! Ik twijfel nog om deze aan te schaffen.
Image

748
gamerke1992 wrote: 29 Oct 2021 23:03 Ik heb besloten om het te proberen. Maar ik kan nergens de aanbieding voor België vinden. Iemand een link?
Voor PSNow bedoel je?

Als ik in de link van Marty aanpas van regio NL naar regio BE dan krijg ik deze:
https://store.playstation.com/nl-be/pro ... B12MDIS50/

Bij die van Marty kan ik het niet aankopen en bij de aangepaste wel.
Let op: Deze aanbieding is geldig van 25/10/2021 om 10:00 (BST) uur tot 31/10/2021 om 23:59 (BST) uur.

Maw: Aanbieding is niet lang geldig meer ;)
Image

749
Kolm wrote: 30 Oct 2021 00:44
gamerke1992 wrote: 29 Oct 2021 23:03 Ik heb besloten om het te proberen. Maar ik kan nergens de aanbieding voor België vinden. Iemand een link?
Voor PSNow bedoel je?

Als ik in de link van Marty aanpas van regio NL naar regio BE dan krijg ik deze:
https://store.playstation.com/nl-be/pro ... B12MDIS50/

Bij die van Marty kan ik het niet aankopen en bij de aangepaste wel.
Let op: Deze aanbieding is geldig van 25/10/2021 om 10:00 (BST) uur tot 31/10/2021 om 23:59 (BST) uur.

Maw: Aanbieding is niet lang geldig meer ;)
Thanks! Gekocht :)

Ik had de link van Marty gebruikt, dan België gekozen. Maar ik kwam elke keer op de homepage uit. En als ik het zelf zocht, kon ik het niet vinden.
Image