Uiteraard zeer valide methode om te doen, Roy. Ik ben zelf alleen niet van tweedehands kopen. Puur omdat ik graag wil dat onze industrie blijft bestaan en wil dat developers iets verdienen aan het feit dat ik hun game speel. Hoe minder ik/wij dat doe(n), hoe meer het noodzakelijk wordt voor ze om FUT-achtige modellen te implementeren, omdat (in tegenstelling van wat velen denken) er anders simpelweg te weinig wordt verdiend om de kosten terug te verdienen. Wat overigens een groot probleem is: oplopende kosten in de industrie.
Ironisch genoeg koop ik bijna nooit full price wat ergens mijn argumentatie deels onderuit haalt, maar het is en blijft iets waar ik me prettiger bij voel. Maar goed, geen idee waarom ik ga onderbouwen waarom ik geen tweedehands games koop...
Re: Het budgetgaming-topic
827Ik ben deels akkoord met jou Paveman. Maar...
Ik heb het al eens gezegd. Vroeger had ik een ganse kast vol PS2 games, allemaal NIEUW gekocht. Maar toen kreeg je voor je geld een VOLWAARDIGE game zonder bugs of glitches en met alle content/modes erin.
Nu betaal je voor de nieuwe PES ook 50 euro dacht ik, met welgeteld 6 teams erin en 1 mode ofzo. Om dan later EXTRA te betalen voor bijkomende modes.
Battlefield 2042 krijgt bakken kritiek over zich. Op next-gen valt het allemaal nog mee, maar PS4 bijvoorbeeld trekt de game echt op niets.
En ik kan nog wel even doorgaan.
Industrie steunen en volledige prijs betalen, ja, maar daar moet tegenover staan dat je kwaliteit krijgt voor wat je koopt. En sorry maar de laatste tijd is dit bij véél games echt niet het geval.
Komt persoonlijk de backlog er nog bij en dan koop je algauw eens wat games later en tweedehands. Of een definitive edition waarin alle DLC, new game+ en wat nog allemaal ineens bij in zit.
Ik heb het al eens gezegd. Vroeger had ik een ganse kast vol PS2 games, allemaal NIEUW gekocht. Maar toen kreeg je voor je geld een VOLWAARDIGE game zonder bugs of glitches en met alle content/modes erin.
Nu betaal je voor de nieuwe PES ook 50 euro dacht ik, met welgeteld 6 teams erin en 1 mode ofzo. Om dan later EXTRA te betalen voor bijkomende modes.
Battlefield 2042 krijgt bakken kritiek over zich. Op next-gen valt het allemaal nog mee, maar PS4 bijvoorbeeld trekt de game echt op niets.
En ik kan nog wel even doorgaan.
Industrie steunen en volledige prijs betalen, ja, maar daar moet tegenover staan dat je kwaliteit krijgt voor wat je koopt. En sorry maar de laatste tijd is dit bij véél games echt niet het geval.
Komt persoonlijk de backlog er nog bij en dan koop je algauw eens wat games later en tweedehands. Of een definitive edition waarin alle DLC, new game+ en wat nog allemaal ineens bij in zit.
828Ik denk dat dit een beetje kip en ei verhaal is... het zou natuurlijk ook kunnen dat de kwaliteit minder is geworden doordat de investeringen anders te hoog zouden worden en er een hoop druk op het tijdig uitbrengen van een game is gekomen (heb ik eerder in dezelfde discussie ook iets over gezegd).
PES2022 is helaas free-to-play. Hoef je dus niet voor de main game te betalen, maar die is ook erg crappy, dus zou het al helemaal niet waard zijn. De latere modes zijn dan wel weer betalend, als ze nog zover gaan komen.
Wat ik al aangaf: er zijn zeer weinig games die ik tegen de volle prijs koop. Bijkomend voordeel hiervan (naast lagere prijs) is dat je al een goed beeld van de kwaliteit van de game hebt kunnen vormen, waardoor je (los van of een game je wel of niet ligt) dus vrij zeker bent van een prettige ervaring. Naast dat de meeste bugs er (bij de betere ontwikkelaars iig) dan ondertussen al wat uit gefilterd zijn. Dan wacht ik dus persoonlijk liever op een aanbieding op nieuw waar de prijs me aanspreekt, dan dat ik de game het tegen dezelfde (of nog iets lagere) prijs tweedehands te kopen. Dat is wat ik bedoelde.
PES2022 is helaas free-to-play. Hoef je dus niet voor de main game te betalen, maar die is ook erg crappy, dus zou het al helemaal niet waard zijn. De latere modes zijn dan wel weer betalend, als ze nog zover gaan komen.
Wat ik al aangaf: er zijn zeer weinig games die ik tegen de volle prijs koop. Bijkomend voordeel hiervan (naast lagere prijs) is dat je al een goed beeld van de kwaliteit van de game hebt kunnen vormen, waardoor je (los van of een game je wel of niet ligt) dus vrij zeker bent van een prettige ervaring. Naast dat de meeste bugs er (bij de betere ontwikkelaars iig) dan ondertussen al wat uit gefilterd zijn. Dan wacht ik dus persoonlijk liever op een aanbieding op nieuw waar de prijs me aanspreekt, dan dat ik de game het tegen dezelfde (of nog iets lagere) prijs tweedehands te kopen. Dat is wat ik bedoelde.
829Oké dan ben ik volledig mee in je verhaal. Ik denk er net hetzelfde over. Op zich heb ik geen probleem om 70 euro voor een game neer te leggen, maar dan moet het het wel waard zijn.
Voor GT7 heb ik dus 100 euro betaald voor de 25th anniversary edition. Ik vermoed dat de game op release perfect in elkaar zal zitten. Dat er meer circuits, auto's en online stuff zal volgen ben ik zeker van. Maar technisch denk ik dat het in orde zal zijn. In tegenstelling tot dus de laatste Battlefield en CoD game.
Voor GT7 heb ik dus 100 euro betaald voor de 25th anniversary edition. Ik vermoed dat de game op release perfect in elkaar zal zitten. Dat er meer circuits, auto's en online stuff zal volgen ben ik zeker van. Maar technisch denk ik dat het in orde zal zijn. In tegenstelling tot dus de laatste Battlefield en CoD game.
830Konami heeft de pack die €40 kost al uit de store gehaald. En de game verder uitgesteld naar ergens volgend jaar.
Maar wtf is pes 2022?
Efootball 2022
Maar wtf is pes 2022?
Efootball 2022
832Beter beginnen ze wederom helemaal opnieuw en komen ze pas met PES (PES ja ) 2023 uit. Geen f2p bs, maar een volwaardige versie. Ze hebben alleen inmiddels al teveel kapot gemaakt om er nog iets goeds van te maken. Het is te hopen dat er alsnog een uitdager voor FIFA komt; het is voor niemand goed (behalve voor EA) als er geen concurrentie is.
834Kan alleen maar goedkeurend ja-knikken Paveman.
Maar zoals je zegt, teveel kapot gemaakt nu. Dat krijg je als je free-to-play model gebruikt en dan niet kan leveren aan de consument.
Zéér jammer, maar ik denk dat PES (euhm sorry eFootball) ten dode is opgeschreven.
Maar zoals je zegt, teveel kapot gemaakt nu. Dat krijg je als je free-to-play model gebruikt en dan niet kan leveren aan de consument.
Zéér jammer, maar ik denk dat PES (euhm sorry eFootball) ten dode is opgeschreven.
835Ik ben de laatste 6 jaar toch wel helemaal naar FIFA en hun FUT-mode overgeschakeld. Hoewel er bijzonder veel kritiek gegeven wordt natuurlijk op het aankopen van packs, blijf ik het leuk genoeg vinden om te spelen. Qua uitzicht en mechaniek verandert er jaarlijks niet veel, maar in de game modus proberen ze toch telkens wat vernieuwing te steken. De draak die PES geworden is zou ik - gezien het Engels er een betere uitdrukking voor heeft - I wouldn't touch it with a 10 foot pole.
836Begrijpelijk penguin! Het totaalpakket van FIFA is ook gewoon mooier en meer gelikt, simpel zat. De laatste jarenvond ik alleen PES (eCrap) gameplay-technisch er alsnog bovenuit steken, dat zag je ook vaak terugkomen in dubbel-reviews. Het is jammer dat ze zelfs dat niet vast hebben kunnen houden en dat er vanaf dit jaar gewoon echt compleet niets meer van over is. De commercialiteit van FIFA met FUT etc. maakt dat ik inderdaad wel terughoudend ben in het overstappen, hoewel ik het op zich oké vind spelen (speel het zo nu en dan via SharePlay met broertje). Heeft ook wel wat vind ik: het weer opnieuw leren kennen van een voetbalgame. Gameplaytechnisch mis ik alleen nog wel wat teveel features om het meer dan leuk voor zo nu en dan te maken (met voorgaande in het achterhoofd).
837Beiden van jullie hebben goede standpunten hier!
De FUT mode kan mij eerlijk gezegd niet bekoren. En dat komt simpelweg omdat ik gewoon niet door heb hoe die spelerskaarten werken. Ik hink hopeloos achterop met coins te verdienen (ingame, kopen doe ik niet). Weken en matchen grinden om een deftige speler te kunnen kopen en bijna al mijn coins kwijt. Ik herinner mij dat ik in FIFA 20 serieus liggen grinden heb om dat Eden Hazard te kunnen kopen. Wat dan nog zijn normale kaart was, terwijl zijn Champions League kaart nog vele betere stats had. Anderen hebben na een week ofzo in FIFA 21 alweer een FUT team met Ronaldo, Messi en de allergrootste voetballers op aarde + vaak dan ook nog eens verschillende icon spelers erbij. Ik snap maar niet hoe je bepaalde spelers kunt aankopen voor weinig coins om ze dan met veel meer waarde door te verkopen. Fut bin snap ik niets van. Moest ik daar mijn weg in vinden dan denk ik dat ik misschien meer geneigd zou zijn om FIFA te kopen. Maar aangezien daar altijd redelijk wat trophies aan gelinkt zijn + dan nog eens die vervelende online division trophies laat ik het voor wat het is.
PES Master League vond ik destijds dan zoveel aangenamer om te spelen!
De FUT mode kan mij eerlijk gezegd niet bekoren. En dat komt simpelweg omdat ik gewoon niet door heb hoe die spelerskaarten werken. Ik hink hopeloos achterop met coins te verdienen (ingame, kopen doe ik niet). Weken en matchen grinden om een deftige speler te kunnen kopen en bijna al mijn coins kwijt. Ik herinner mij dat ik in FIFA 20 serieus liggen grinden heb om dat Eden Hazard te kunnen kopen. Wat dan nog zijn normale kaart was, terwijl zijn Champions League kaart nog vele betere stats had. Anderen hebben na een week ofzo in FIFA 21 alweer een FUT team met Ronaldo, Messi en de allergrootste voetballers op aarde + vaak dan ook nog eens verschillende icon spelers erbij. Ik snap maar niet hoe je bepaalde spelers kunt aankopen voor weinig coins om ze dan met veel meer waarde door te verkopen. Fut bin snap ik niets van. Moest ik daar mijn weg in vinden dan denk ik dat ik misschien meer geneigd zou zijn om FIFA te kopen. Maar aangezien daar altijd redelijk wat trophies aan gelinkt zijn + dan nog eens die vervelende online division trophies laat ik het voor wat het is.
PES Master League vond ik destijds dan zoveel aangenamer om te spelen!
839Net de ganse Januari Sale overlopen in de Store. Hm jammer, er zat vrijwel niks tussen wat mijn interesse geniet. Dat zorgt toch voor wat minder druk op de backlog
Maneater DLC heb ik toegevoegd aan mijn mandje. Dat was het.
Maneater DLC heb ik toegevoegd aan mijn mandje. Dat was het.
840Lijkt mij wel een leuke shooter. Interessant voor PS4 of beter wacht tot ik ooit een PS5 heb?