Re: Gaming voornemens 2021
92Ik zou zeggen: niks van aantrekken. Ja, de controls voelen wat 'ouderwets' aan en Trico lijkt niet altijd goed te luisteren. Maar het verhaal en de band met Trico vond ik zo'n mooie ervaring dat dit het goedmaaktzenmaster wrote: 01 Oct 2021 21:43begin wat te twijfelen over The Last Guardian omdat iedereen maar klaagt over de besturing.
Ik ben wel niet voor de platinum gegaan, dus het zou misschien kunnen dat de frustraties pas beginnen als ge Trico bepaalde dingen wilt laten doen voor trophies.
93Mooie update Kolm.
Voorlopige status voor mezelf:
Eens wat zitten nadenken wat ik graag als doelstellingen zou willen in 2021:
* The Last of Us uitspelen =》 prio =》 moet platinum 150 worden... => moet binnenkort gewoon kunnen afgevinkt worden.
* The Last of Us II spelen =》nog te doen => Na TLOU benieuwd naar het tweede deel. Geen idee als deze nog voor dit jaar zal zijn.
* Killzone Shadow Fall uitspelen =》 prio =》 platinum ondertussen en afgevinkt
* Infamous 2 uitspelen =》 prio =》 bezig momenteel en wordt normaal volgende platinum => platinum ondertussen binnen.
Op die manier hoop ik mijn completion richting de 90% te brengen. 89.13% momenteel => 90.30% momenteel.
* 150 platinums in totaal behalen. Dat zijn er nog 14 en moet zeker haalbaar zijn. Laten we mikken op 155-160 met 150 als zeker te behalen. =》 142 momenteel, kan ik makkelijk boosten als ik wil. Nog paar makkelijkere games te doen.. => 160 halen wordt nog doorduwen, niet onmogelijk, maar als het er 155 worden is het ook goed.
* PSN level 500 behalen? =》 geen idee. Level 453 nu. => level 462. Is level 500 haalbaar?
* Unearned trophies onder de 1000 houden. Zolang ik nieuwe games volledig uitspeel en diegene die ik gestart ben tot een goed einde breng moet dit te doen zijn. =》 gezakt naar 950 voor de moment => gezakt naar 881 unearned trophies.
* Welke game voor platinum 150 eens over nadenken.. =》 TLOU normaal => binnenkort...
* 2021 zal nu toch eindelijk in het teken moeten staan van het zo goed mogelijk wegwerken van de PS3 backlog.. => euh, ja nog niet veel verder gedaan. Moet nog eens bekijken. (GoW Ascension? )
=》 na de aankondiging van Sony deze week, zeker. Work in progress..
Aangezien Kolm een halfjaarlijkse update heeft gedaan en we bijna het einde van het jaar zijn. Hier wat ik nog wil bereiken.
* The Last of Us uitspelen =》 prio =》 moet platinum 150 worden... => moet binnenkort gewoon kunnen afgevinkt worden.
* The Last of Us II spelen =》nog te doen => Na TLOU benieuwd naar het tweede deel. Geen idee als deze nog voor dit jaar zal zijn.
* Infamous 2 uitspelen =》 prio =》 bezig momenteel en wordt normaal volgende platinum => platinum ondertussen binnen.
Op die manier hoop ik mijn completion richting de 90% te brengen. 89.13% momenteel => 90.30% momenteel.
* 150 platinums in totaal behalen. Dat zijn er nog 14 en moet zeker haalbaar zijn. Laten we mikken op 155-160 met 150 als zeker te behalen. =》 142 momenteel, kan ik makkelijk boosten als ik wil. Nog paar makkelijkere games te doen.. => 160 halen wordt nog doorduwen, niet onmogelijk, maar als het er 155 worden is het ook goed.
* PSN level 500 behalen? =》 geen idee. Level 453 nu. => level 462. Is level 500 haalbaar?
* Unearned trophies onder de 1000 houden. Zolang ik nieuwe games volledig uitspeel en diegene die ik gestart ben tot een goed einde breng moet dit te doen zijn. =》 gezakt naar 950 voor de moment => gezakt naar 881 unearned trophies.
* Welke game voor platinum 150 eens over nadenken.. =》 TLOU normaal => binnenkort...
* 2021 zal nu toch eindelijk in het teken moeten staan van het zo goed mogelijk wegwerken van de PS3 backlog.. => euh, ja nog niet veel verder gedaan. Moet nog eens bekijken. (GoW Ascension? )
Aangezien Kolm een halfjaarlijkse update heeft gedaan en we bijna het einde van het jaar zijn. Hier wat ik nog wil bereiken.
94Bedoel je mijn missende kwartaal update?
Level 500 wordt wel een uitdaging. Je hebt nu iets van 234.000 trophypunten en level 500 is ongeveer 284.940 punten. Dus grofweg 50.000 trophypunten nog en een volledige game met enkel platinum en geen DLC geeft ongeveer 1300 punten.
Maar zeer mooie voortgang!
Level 500 wordt wel een uitdaging. Je hebt nu iets van 234.000 trophypunten en level 500 is ongeveer 284.940 punten. Dus grofweg 50.000 trophypunten nog en een volledige game met enkel platinum en geen DLC geeft ongeveer 1300 punten.
Maar zeer mooie voortgang!
95Ah zo. Ik had geen idee hoe ver level 500 nog is. Aangezien de levelberekening veranderd is en het lijkt alsof je snel omhoog gaat, dacht ik dat het misschien wel mogelijk was. Dat level is niet het belangrijkste natuurlijk.
En ja je had een halfjaarlijkse update gedaan dacht ik. Het jaar is nu nog 3 maanden.
En ja je had een halfjaarlijkse update gedaan dacht ik. Het jaar is nu nog 3 maanden.
97Inmiddels zit ik ook na het starten van een nieuwe game nog boven de 77,5%
98Nu ik mijn backlog heb bijgewerkt kan ik ook de wat late 3/4de van het jaar update doen
- 91% completion halen => 91.25%
- Minder dan 1400 unearned trophies => 1570
- Meer dan 40 games uitspelen => 34
Games:
- Max Payne 3 online afwerken met een optie om de platinum te halen => Online is helemaal klaar en... de servers zijn ook dicht ondertussen
- GTA V PS4 online afwerken => Enkel nog (steeds) de mastermind challenges van de Doomsday heists
- Tomb Raider eindelijk met paveman spelen => Ondertussen ook 100% op gehaald!
- Horizon Zero Dawn DLC, Bioshock (12%), Borderlands (1%) of Resident Evil 5 (63%) eindelijk uitspelen => Bioshock staat op 100% en Resident Evil 5 ook!
Completion zit nu op een punt waar ik waarschijnlijk wel een nieuwe game (zonder DLC) kan starten zonder onder de 91% te komen.
Na Fallout New Vegas heeft nu het uitspelen van Bioshock en Resident Evil 5 wel mooi geholpen met completion.
Unearned trophies heb ik al wel de 100 eraf die ik in andere jaren deed, maar de uitschuiver van vorig jaar waar die 200 unearned wegwerken niet is gelukt, die is nog niet helemaal weggewerkt
40 games uitspelen is in theorie wel mogelijk. Far Cry 6 is bijna klaar maar aangezien ik daar trophy 15.000 van wil maken moet ik eerst nog 2-3 andere games uitspelen denk ik. Of dat gaat lukken voor het einde van het jaar is nog even afwachten.
Bij de games is er ook hele goede vooruitgang maar GTAV PS4 100% halen zal dit jaar niet meer lukken denk ik. Er wordt wel aan gewerkt.
Daar staat dan wel tegenover dat er van het laatste punt 2 games 100% zijn afgewerkt terwijl het doel maar 1 game was
- 91% completion halen => 91.25%
- Minder dan 1400 unearned trophies => 1570
- Meer dan 40 games uitspelen => 34
Games:
- Max Payne 3 online afwerken met een optie om de platinum te halen => Online is helemaal klaar en... de servers zijn ook dicht ondertussen
- GTA V PS4 online afwerken => Enkel nog (steeds) de mastermind challenges van de Doomsday heists
- Tomb Raider eindelijk met paveman spelen => Ondertussen ook 100% op gehaald!
- Horizon Zero Dawn DLC, Bioshock (12%), Borderlands (1%) of Resident Evil 5 (63%) eindelijk uitspelen => Bioshock staat op 100% en Resident Evil 5 ook!
Completion zit nu op een punt waar ik waarschijnlijk wel een nieuwe game (zonder DLC) kan starten zonder onder de 91% te komen.
Na Fallout New Vegas heeft nu het uitspelen van Bioshock en Resident Evil 5 wel mooi geholpen met completion.
Unearned trophies heb ik al wel de 100 eraf die ik in andere jaren deed, maar de uitschuiver van vorig jaar waar die 200 unearned wegwerken niet is gelukt, die is nog niet helemaal weggewerkt
40 games uitspelen is in theorie wel mogelijk. Far Cry 6 is bijna klaar maar aangezien ik daar trophy 15.000 van wil maken moet ik eerst nog 2-3 andere games uitspelen denk ik. Of dat gaat lukken voor het einde van het jaar is nog even afwachten.
Bij de games is er ook hele goede vooruitgang maar GTAV PS4 100% halen zal dit jaar niet meer lukken denk ik. Er wordt wel aan gewerkt.
Daar staat dan wel tegenover dat er van het laatste punt 2 games 100% zijn afgewerkt terwijl het doel maar 1 game was
99Mooie vooruitgang toch alweer
Tegen de PS6 kunt ge dan uw laatste PS4-games 100% behalen
Tegen de PS6 kunt ge dan uw laatste PS4-games 100% behalen
100Ik was nog vergeten dat ik ook zo'n 40 unearned trophies erbij heb gekregen door nieuwe DLC's... Dat helpt natuurlijk ook niet
En... ik heb nog PS2 games die ik nog nooit gespeeld heb. Tegen de PS6 ben ik misschien klaar met de PS3
En... ik heb nog PS2 games die ik nog nooit gespeeld heb. Tegen de PS6 ben ik misschien klaar met de PS3
101Daar zijn tenminste geen trophies voor die uw statistieken zouden verpestenKolm wrote: 24 Oct 2021 16:18 En... ik heb nog PS2 games die ik nog nooit gespeeld heb. Tegen de PS6 ben ik misschien klaar met de PS3
102paveman wrote: 01 Jan 2021 00:56 Op veler verzoek (kolm telt voor meer, toch? ) een topic voor 2021!
Mijn gaming voornemens voor 2021 zijn:paveman wrote:Ik ben geen voorstander van goede voornemens (als je iets wil veranderen, doe dat dan 'gewoon', neem het je niet voor), maar naar aanleiding van kolm haar trophy doelstellingen dacht ik 'misschien is het wel leuk om deze doelen/voornemens met elkaar te delen en aan het eind van het jaar te zien hoe we het er vanaf hebben gebracht'. En eventueel om elkaar nog wat aan te moedigen in de tussentijd .
Ik heb het bewust losgekoppeld van trophies, want als het eremetaal je niet aanspreekt kun je alsnog wel doelen hebben die je graag zou willen behalen op game gebied. Allemaal uiterst ludiek bedoeld natuurlijk.
- Backlog < 35 games krijgen/houden, zonder nog games weg te strepen faliekant mislukt
- Completion van 77,5% halen gelukt!
- PS3 backlog dan toch maar volledig wegwerken geen commentaar
Niet veel doelen, maar momenteel zit ik zelf ook even iets minder in de games (wees gerust; komt vanzelf wel weer). Ik ben benieuwd naar jullie doelen!
103Had ook nog zitten denken om hier een update te geven, dus goed bezig Paveman!
Mooie update Kolm.
* The Last of Us uitspelen =》 prio =》 moet platinum 150 worden... => moet binnenkort gewoon kunnen afgevinkt worden. Gelukt
* The Last of Us II spelen =》nog te doen => Na TLOU benieuwd naar het tweede deel. Geen idee als deze nog voor dit jaar zal zijn. Hopelijk dus 2022
Op die manier hoop ik mijn completion richting de 90% te brengen. 89.13% momenteel => 90.30% momenteel. Boven de 91% gegaan.
* PSN level 500 behalen? =》 geen idee. Level 453 nu. => level 462. Is level 500 haalbaar? Platinums 156 (inmiddels 157 door NFS Payback op mijn verjaardag te laten unlocken)
* Unearned trophies onder de 1000 houden. Zolang ik nieuwe games volledig uitspeel en diegene die ik gestart ben tot een goed einde breng moet dit te doen zijn. =》 gezakt naar 950 voor de moment => gezakt naar 881 unearned trophies. Unearned 845 momenteel
* 2021 zal nu toch eindelijk in het teken moeten staan van het zo goed mogelijk wegwerken van de PS3 backlog.. => euh, ja nog niet veel verder gedaan. Moet nog eens bekijken. (GoW Ascension? ) Ascension platinum is binnen, nog wel een paar games die ik wil doen.
Mooie update Kolm.
* The Last of Us uitspelen =》 prio =》 moet platinum 150 worden... => moet binnenkort gewoon kunnen afgevinkt worden. Gelukt
* The Last of Us II spelen =》nog te doen => Na TLOU benieuwd naar het tweede deel. Geen idee als deze nog voor dit jaar zal zijn. Hopelijk dus 2022
Op die manier hoop ik mijn completion richting de 90% te brengen. 89.13% momenteel => 90.30% momenteel. Boven de 91% gegaan.
* PSN level 500 behalen? =》 geen idee. Level 453 nu. => level 462. Is level 500 haalbaar? Platinums 156 (inmiddels 157 door NFS Payback op mijn verjaardag te laten unlocken)
* Unearned trophies onder de 1000 houden. Zolang ik nieuwe games volledig uitspeel en diegene die ik gestart ben tot een goed einde breng moet dit te doen zijn. =》 gezakt naar 950 voor de moment => gezakt naar 881 unearned trophies. Unearned 845 momenteel
* 2021 zal nu toch eindelijk in het teken moeten staan van het zo goed mogelijk wegwerken van de PS3 backlog.. => euh, ja nog niet veel verder gedaan. Moet nog eens bekijken. (GoW Ascension? ) Ascension platinum is binnen, nog wel een paar games die ik wil doen.
104FF terugkijken...FGras wrote: 03 Jan 2021 13:08 Gaming voornemens. Poeh. Ik hoop een nieuwe tv te vinden voor hooguit 1000.- die de max uit de PS5 kan halen.
En ik hoop een unieke game tegen te komen die mijn verwachtingen overtreft.
Maar als covid voorbij is en de grenzen weer open gaan zal ik weer een flinke tijd op reis gaan om wat real life te free-roamen.
Die tv heb ik indertijd gekocht voor 1190 euro Helaas pindakaas.
Een unieke game heeft dit jaar mij niet gebracht. Helaas pindakaas..
Covid is ook nog niet voorbij. Helaas pindakaas...
Maar ik ben wel al een flinke tijd op reis, en real life aan het free-roamen!
105Redelijk geslaagd denk ik. Als ik zo terugkijk… Toen ik die doelstellingen vooropstelde dacht ik in mezelf dat het onbegonnen werk was, eerlijk. Heb voor MGS2 en Catherine toch afgezien.zenmaster wrote: 21 Apr 2021 18:02 Had eerst geen doelstellingen in verband met gaming voor dit jaar, maar dankzij Covid (...hm ) ben ik weer meer gaan gamen en heb ik dan uiteindelijk toch een PS4 gekocht. Had eigenlijk al beslist om dat niet meer te doen door andere hobbies die ook wat kosten.
Mijn doel is nu dan om de games te waarvoor ik vroeger speciaal een PS4 wou kopen, om die te spelen en hopelijk meer. Eventueel eens zoeken naar een goede staat Vita ook.
Gefaald.
Op PS3:
- een eerste platinum halen op mijne nieuwe account. Zal denk ik Heavy Rain worden.
Gehaald. Is uiteindelijk Metal Gear Solid 3 geworden.
- platinum van MGS2 (begin al spontaan te zweten) als ik heel veel zin heb ook 3 en 4
Alle drie gehaald.
- Catherine terug beginnen en hopelijk ook de platinum, had hem bijna op mijn oude account
Gehaald.
Op PS4
- vooral genieten van nieuwe toppers en oude vernieuwde klassiekers: Tomb Raider, Final Fantasy 7, Resident Evil 2 en 3, The Last Guardian, Ghost of Tsushima, ...
Gedeeltelijk gelukt.
Op de PS4 toch één platinum gehaald, maar daar was het doel vooral genieten nadat ik eventueel mijn doelen op PS3 zou halen.
Zoektocht naar een Vita is eerder passief nu. Af en toe ene tegengekomen, maar er is altijd wel iets waardoor de deal niet doorgaat…
Toch een geslaagd jaar vind ik zelf.
Last edited by zenmaster on 04 Jan 2022 20:59, edited 1 time in total.