Re: Wat speel je op dit moment?

2506
:lol: :lol: Voorlopig ben ik er nog door gegrepen ja. Ben benieuwd welke moeilijke missies ik nog voor de kiezen ga krijgen (extreme). Maar de game is eerlijk gezegd fantastisch en het doet mij nadenken om MGS2. 3 en 4 ook ooit te doen. Misschien wie weet. GT7 heeft dit jaar mijn absolute prioriteit.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2507
Trine 2:
16/20 klaar met collectables.
10/20 klaar op hard+hardcore.

Resident Evil 6:
17/20 chapters klaar met alle collectables en misc trophies
En 1/3de van de nodige skillpoints verzameld.

Geen idee hoever ik ben met de 100 kills voor de 'BOW's are ugly' trophy. Van 4 enemy types is zeker dat ze erbij horen maar van enkele andere types is het niet zeker dus het is lastig om daar echt wat zinnigs over te zeggen behalve dat ik er minstens 50 heb :q:
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2508
Trine 2:
16/20 klaar met collectables.
10/20 klaar op hard+hardcore.

Deze staat even op hold tot RE6 klaar is :saint:

Resident Evil 6:
Eerste run op amateur is afgerond en tijdens laatste campaign kreeg ik ook de trophy voor 100 BOW's te killen dus daar hoef ik al zeker niet voor te grinden! :relief:

Ondertussen 4/20 chapters op pro afgerond. Enkel het laatste checkpoint van elke chapter gedaan hoor :shh:
En ongeveer de helft van de nodige skillpoints verzameld, maar in Jake chapter 4-3 gaat het erg snel met 7000 skillpoins in ongeveer een minuut (zonder laadtijden). Blijft nog veel want heb nog ongeveer 500.000 nodig :q:
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2509
Heel logisch, kolm! Sommige chapters zijn ook erg langdradig, dus ik heb er ook voor gekozen een deel alleen laatste chapter te doen!
Ik weet niet meer hoe het zat, maar volgens mij kun je skillpoints verdubbelen door op hoogste moeilijkheidsgraad dat chapter te spelen. Geen idee of je dat al wist.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2510
Dat wist ik nog niet! Op heel het internet zeggen ze doe chapter 4-3 het begin als je enkel skillpoints nodig hebt en geen BOW's meer. Dan krijg je 7000 skillpoints in een run van ongeveer een minuut. Difficulty maakt niet uit dus doe maar op amateur...

Ik heb het net getest op no hope en ik had 1110 skillpoints toen ik begon en na 1 run met die 2 chests (2000+5000) en een hoop crates kapotslaan voor kleine extra skillpoints had ik in totaal 19610 skillpoints. Tijdens de run wordt wel gewoon de basis punten getoond en niet meteen het dubbele.


Ik zie trouwens dat jij met PoP bezig bent: Er wordt aangeraden om die zonder patch te spelen, als je dan vlak voor het einde de patch installeert dan worden al je deaths gereset wat de trophy daarvoor makkelijker maakt :)

Edit: Ik heb nog iets beter opgelet op hoeveel skillpoints ik opraap en hoeveel erbij komt.
8100 skillpoints oprapen geeft 19500 skillpoints erbij in het totaal, het is dus zelfs meer dan dubbele skillpoints als je op no hope speelt!
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2511
Ja, zoiets meende ik al. Kan toch nogal schelen... ;) Ik heb verder niets op No Hope gespeeld, maar dat wel! Op die manier viel de grind nog redelijk mee.

Gelukkig zag ik inderdaad nog redelijk op tijd dat je t beste PoP zonder de patch zou spelen. Had m nog maar weer een kans gegeven na lang niet spelen. Eerst paar uur bezig geweest, omdat ik lang niet alle controls en moves meer wist :lol:. Toen toch maar even trophy guide ook weer opgezocht en toen zag ik dus dat je beter niet de patch zou installeren. Was nog wel een gedoe, omdat automatische updates aan stonden en de PS3 zelf al bedacht om die patch alsnog te installeren.... Save van voor installatie patch maar weer gepakt en ik hoop dat dit voldoende is. Waar ik best een tijdje bezig was geweest mét patch, was ik nu binnen een half uur op hetzelfde punt qua progress :lol: Als t niet werkt later nog maar een run... ik ga ervan uit dat je na een keer doorspelen ook best <100 saves en <12 uur spelen moet kunnen halen in een volgende run. Ik heb meer schrik van de 14-combo trophy (en andere combo trophy). Ik ben niet zo goed in fighters/combo's onthouden.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2512
Ik weet dat de meeste van mijn deaths in pop kwamen doordat ik toch absoluut daar ergens boven/over/achter moest geraken voor een collectible... Zonder dat zou de game een heel stuk korter zijn!

14-combo trophy was wel wat vervelend om voor elkaar te krijgen maar ik kan me niet herinneren dat ik er echt heel lang mee bezig ben geweest. Het is ondertussen wel al 2 jaar geleden dat ik deze game eindelijk ben gaan afwerken dus het zit wel wat verder weg ondertussen.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2513
NTGSruler, goed dat het zo vlot gaat met Metal Gear Solid V! :cool:
Het zijn inderdaad al die details die het zo'n fantastische ervaring maken :)

Straks aan Assassin's Creed: Origins beginnen. We lopen nog enkele AC's achter, dus ja... :lol: Ik ben benieuwd of ik het leuk zal vinden dat het meer rpg geworden is :think: Ik had blijkbaar in een sale al de season pass gekocht ook, dus ik heb er nog vele uren in te gaan!

Re: Wat speel je op dit moment?

2514
@Met0t0: laatste dagen nu niet echt meer verder gedaan met MGS V. Maar ik doe er rustig mee verder de komende dagen waarschijnlijk.

@Paveman: welke PoP is dat precies op PS3? Die wat we ooit gratis kregen bij Plus? Herinner mij de naam nu even niet ervan, maar ik wou die ook ooit nog eens doen. Maar ja zoals zoveel games.

Snel even op je psnprofiel geweest: het is Forgotten Sands geloof ik dat we destijds hebben gekregen. Dus andere dan wat jij nu bezig bent.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2515
Hier wat minder aan het gamen nu de feestdagen en het schaarse verlof weer voorbij zijn… en de tv programma’s van vrouw en dochter weer starten. 😅

Heb wel wat kunnen doen.

Ben geleidelijk aan de gemakkelijkere levels in Catherine: Full Body aan’t doen voor de “alles goud” trophy.

F1 2021 heb ik al regelmatig gespeeld op mijn oude account. Had al lang geen F1 game (of racegame in’t algemeen) meer gespeeld, dus was wat roestig. Redelijk wat nieuwe circuits ook. Wel zalig om de oude circuits in deze graphics te kunnen rijden.

Heb dit weekend Rise of the Tomb Raider nog eens opgestart na een hele tijd. Nog lang geen 100%, maar heb nog wat minder moeilijke trophies gehaald en ik moet nu voor de platinum “enkel” nog de score attacks doen. Hetgeen waar ik het meest tegenop keek. 🤣 Kolm haar filmpjes binnenkort eens bekijken.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2516
NTGSruler wrote: 16 Jan 2022 10:47 @Met0t0: laatste dagen nu niet echt meer verder gedaan met MGS V. Maar ik doe er rustig mee verder de komende dagen waarschijnlijk.

@Paveman: welke PoP is dat precies op PS3? Die wat we ooit gratis kregen bij Plus? Herinner mij de naam nu even niet ervan, maar ik wou die ook ooit nog eens doen. Maar ja zoals zoveel games.

Snel even op je psnprofiel geweest: het is Forgotten Sands geloof ik dat we destijds hebben gekregen. Dus andere dan wat jij nu bezig bent.
Ik kon me niet eens herinneren dat we een PoP bij Plus gekregen hebben..., maar zou best een andere kunnen zijn. Forgotten Sands heb ik ook nog op disc. Deze had ik altijd nog op paar procent staan, dus nu toch maar eens mee verder gegaan. Het heeft me best een paar pogingen gekost, vooral om door te krijgen dat je even een halve seconde of zo moet wachten voor je de volgende knop van de combo indrukt, behalve dan weer met X: daar moet je de volgende juist gelijk weer achteraan doen... Ik ben dus écht niet goed in dat soort combo's blijkt wel weer, maar gelukkig is die aan de kant. Nou zit er nog een vervelende in dat je alle combo's eens moet hebben gebruikt, maar die zijn allemaal lang zo lang niet (zijn er alleen wel veel: 63), dus na deze heb ik daar wel vertrouwen in. Nu alleen nog geen zin in om mee te beginnen, haha! Ik gebruik in ieder geval het maximaal aantal savegames voor het geval er na het uitspelen geen tegenstanders meer zijn om de combo's op uit te voeren.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2517
Toch weer een beetje verder met Trine 2...

17/20 klaar met collectables.
11/20 klaar op hard+hardcore.

Misschien moet ik hier maar nummer 300 van maken? :think:

Qua moeilijkheidsgevoel vind ik hem tot nu toe niet echt makkelijk op hard+hardcore en met 1995 experience die je moet verzamelen aan 1-2-5 per bolletje voelt het best wel een grind ook...
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2520
Scheelde wel dat level 19 een bossfight was zonder collectibles die ik dan ook meteen op hard+hardcore heb gedaan. Voor deze boss fight was de hardcore setting ook een wassen neus want je kon zo vaak als je wilde aan het enige checkpoint je overleden vrienden weer reviven. Normaal kan je op hardcore aan een checkpoint maar 1 keer je vrienden reviven en je health tot 50% aanvullen.

Ik vermoed dat het vanaf nu ook wel trager zal gaan. Was level 20 gisteren nog wat aan het proberen om uiteindelijk vast te geraken omdat mijn enige nog levende character op zijn eentje die jump niet kan halen wegens te hoog en terug naar het checkpoint had geen zin want daar had ik al eentje gerevived :(

Het is gewoon erg demotiverend om door zoiets opnieuw te moeten starten. Ook bij 1-2 unlucky hits is het al snel over omdat niet elk character even goed kan vechten. Dus als je beste char dood is, dan ga je terug op de tweede en als die ook doodgaat kan je het wel min of meer vergeten want de mage en vechten... enkel als hij out of range van de vijanden staat of ze 1 voor 1 komen :nerd:
Image
cron