Re: Formule 1

31
Ja, ze hebben het zelf in de soep gedraaid, heel het seizoen en de seizoenen hiervoor. Ik vind veel van de huidige regels nogal kinderachtig eigenlijk. Track limits is nog zoiets, ma soit.
Max was Lewis wat aan het plagen door ernaast te rijden en is dan met zijn neus 1cm ofzo voorbij die van Lewis gegaan. Zoiets hoort voor mij gewoon bij racen, beetje intimideren. Dat daar regels voor bestaan en als daar dan een straf voor gegeven zou worden vind ik echt belachelijk. Hij is er niet volledig voorbij gegaan, is er niet tegen gereden en voor de echte herstart zat hij er mooi achter. Snap niet waar Mercedes zich druk om maakt. Heel slechte verliezers gewoon. Niki Lauda draait zich rond in zijn graf nu denk ik, was een echte gentleman.
Die safetycar situatie is niet perfect verlopen, akkoord. In mijn ogen maakte de wedstrijdleider ten eerste al de fout (en te laat) om die gedubbelde auto’s niet voorbij te laten. Dat wordt normaal altijd gedaan. Nu laat hij er een paar door en een paar niet. Ook een fout. Er was gewoon te weinig tijd en het duurde ook nogal lang eer Lafiti zijn auto weg was. Voor Mercedes een drama natuurlijk want Max stond op verse banden, maar eigen schuld, zij maakten strategisch de fout om Hamilton 2 keer niet binnen te halen. Oke, dan was Max misschien sneller ervoor gekomen, maar dan hadden ze allebei verse banden.
Ik ben van geen van beiden echt fan, maar zie Verstappen liever rijden en winnen dan Hamilton. Altijd maar klagen en stoken op die boordradio, om zijn zin te krijgen. Toen Perez hem niet zomaar voorbij liet maar “dangerous driving” roepen. Dat is gewoon hard racen jongen, iets wat jij al jaren niet hebt moeten doen, dacht ik in mijn eigen. Hij zegt dan op het einde dat de race gemanipuleerd is, maar ik denk dat we op dat vlak zouden verschieten wat Mercedes de laatste jaren al gedaan heeft. Boontje komt om zijn loontje nu in mijn ogen.
Ik vond het een spannend seizoen na jaren oersaaie races door de dominante Mercedes en ga nu niet klagen. Je kan het show of geld regeert noemen (wat ook wel zo is nu), maar als het kampioenschap beslist was door 6 ronden achter de safety car de race uit te rijden dan zou ik stoppen met kijken denk ik.
Als die auto sneller weg was waren en misschien 2/3 ronden te rijden nog. Ik hoop voor volgend jaar eigenlijk dat ze die regels bekijken en aanpassen, en niet zoals de laatste jaren de ene wel, de ene niet straffen voor dezelfde feiten. Ben het ook eens met Brawn, geen communicatie meer tussen raceleader en de teamleaders tijdens de race. Die eerste moet alleen het gezag hebben.
Last edited by zenmaster on 16 Dec 2021 17:32, edited 1 time in total.
Image

33
Die zag ik idd voorbij komen ruler, erg leuk filmpje!
Ben het behoorlijk eens met jouw uiteenzetting zenmaster. Vanwege brandstofregels zal het een lastig iets zijn, maar vind het wel een mooie regel van de NASCAR dat een race nooit achter een safety car mag eindigen.
Image

34
paveman wrote: 17 Dec 2021 09:33 Die zag ik idd voorbij komen ruler, erg leuk filmpje!
Ben het behoorlijk eens met jouw uiteenzetting zenmaster. Vanwege brandstofregels zal het een lastig iets zijn, maar vind het wel een mooie regel van de NASCAR dat een race nooit achter een safety car mag eindigen.
😂 Toen ik op submit geduwd had dacht ik, “wow, tldr”. Wou er geen rant van maken. De sport waar ik vroeger zoveel van hield is niet meer wat het is geweest…

Ze spreken vaak slecht over de Amerikanen en hun show, maar het racen op zich zou in F1 wat meer als daar mogen zijn. De technologische top en het Amerikaanse pure racen zou een ideale mengeling zijn.
Neem al die diplomaten en politiekers hun vliegtuigen af, laat ze Zoom meetings doen en laat de F1 in hemelsnaam volgas gaan.
Image

40
Goed punt... juist ook een team met sympathieke coureurs, als je het mij vraagt. Ricciardo had volgens mij nog last van zijn corona besmetting, want die had echt zijn weekend niet. Hopen dat die ook een beetje bijtrekken!

Oh, en een beetje jammer van die podiumplek van Hamilton, wat mij betreft niet bepaald verdiend...
Image

42
Ik vind het wel interessant met de nieuwe auto's. Natuurlijk zegt een eerste race nog niks over de rest van het seizoen, maar het lijkt toch ietsje spannender te zijn.
Vooral benieuwd wat Redbull volgende race zal doen nu ze zeggen het probleem in de auto's gevonden te hebben. Het is soms spectaculair en spannend als er wagens uitvallen, maar laat ze voor mij toch maar vooral doorrijden zonder te veel safety cars :cool:

43
Nou, wat een spectaculaire race was het, pfoe! Prachtig(e) gevecht(en) gezien, met wat mij betreft een mooi einde. Maar voor wie je ook bent; hier moet je volgens mij (als je wat met deze sport hebt) heel erg blij van worden...
Image

44
Ik was ook blij met de gang van zaken. Eerst stond ik er wat sceptisch tegenover, want ze zeggen al heel lang dat er terug meer ingehaald moet kunnen worden. Wel ja, het lijkt dus toch gelukt te zijn om dat te realiseren met het nieuwe reglement :cool: