Re: Wat speel je op dit moment?

2581
Kolm wrote: 27 Mar 2022 21:26 Na ongeveer 10 jaar verder gegaan of beter gezegd opnieuw begonnen met Heavy Rain op PS3.
Hopelijk lukt het deze keer wel om hem uit te spelen :)
Ik vond het een fantastische game, veel plezier ermee! :cool:
Hopelijk zijt ge in de afgelopen jaren nog niet de spoiler tegengekomen wie de moordenaar is, dat zou wel veel afdoen van de ervaring :gosh:

Re: Wat speel je op dit moment?

2582
met0t0 wrote: 01 Apr 2022 13:18
Kolm wrote: 27 Mar 2022 21:26 Na ongeveer 10 jaar verder gegaan of beter gezegd opnieuw begonnen met Heavy Rain op PS3.
Hopelijk lukt het deze keer wel om hem uit te spelen :)
Ik vond het een fantastische game, veel plezier ermee! :cool:
Hopelijk zijt ge in de afgelopen jaren nog niet de spoiler tegengekomen wie de moordenaar is, dat zou wel veel afdoen van de ervaring :gosh:
Ik was het wel tegengekomen maar wist toen niet of het een serieuze reactie was. Anderzijds was het wel interessant om het wel te weten want daardoor vallen andere dingen je op. Een beetje zoals bij een aflevering van een detective serie een tweede keer kijken als je al weet wie de moordenaar is :P

Ik heb nu wel direct een walkthrough erbij genomen voor perfect crime. Vorige keer had ik de game blijkbaar toch bijna tot het einde gespeeld maar enorm veel trophies gemist. De guide hiervoor van playstationtrophies.org bevat geen spoilers dus dat scheelt ook wel. Eigenlijk is het een opsomming van de chapters die je door moet spelen en als er een trophy staat dan moet je even in de andere guide kijken en doen wat die trophy zegt, eventuele andere trophies in die chapter moet je dan negeren. Heel soms staat er dan iets klein van 'doe dit of kies dat' om je dan in de goede richting te duwen maar zonder verder uit te leggen welk effect het op het einde heeft.

De walkthrough op PSNP was ik ook wel even aan het bekijken maar die is teveel: Doe A of B hier en als je A doet dan moet je later X doen en als je B doet dan moet je later Y doen. Dit ging dan ook nog is stacken waardoor het bijna niet meer te volgen was. Een walkthrough voor zoiets moet 'to the point' zijn en niet 100 mogelijkheden geven ook al zijn die er wel. Geef gewoon 1 die werkt en geef op het einde de alternatieven ofzo. Ik snap dus wel dat veel mensen het niet haalden met die PSNP guide.

Ondertussen heb ik al een hoop eindes gehad en moet ik er nog een paar. Ook nog een paar misc trophies te gaan die niet konden tijdens perfect crime. Er waren ook wat trophies waar je A of B in een chapter kon halen en daar had ik 10 jaar geleden meestal al 1 vd 2 waardoor ik nu de andere kon kiezen en herspelen daarvan al niet nodig is :)
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2584
Streets Of Rage 2 op PS3

Is van juni 2011 geleden dat ik de game heb gespeeld en ik miste nog 2 trophies: score van 800.000 halen op hardcore (score is voldoende, uitspelen hoeft niet) en jet verslaan op hardcore (= tot en met stage 2 clearen).

Door iemand die er recent over bezig was toch nog is de motivatie gekregen om er verder mee te gaan en mijn saves waren nog op de plek waar je een glitch had voor de 800.000 te halen (= einde stage 1). Maar om terug wat in de game te komen eerst besloten een backup van mijn saves te maken en gewoon wat verder te spelen. Daarbij al het einde van stage 2 gehaald en dus de trophy om jet te verslaan.

Nu ben ik dus aan het kijken hoe de glitch ook alweer werkte want het was niet echt makkelijk om hem te triggeren en vooral om hem daarna gaande te houden!
Afhankelijk van hoe goed het je lukt zou het volgens sommige zelfs makkelijker zijn om de game gewoon uit te spelen met save scumming :lol:
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2586
Ziet er cool uit Kolm. Krijg er terug wat Double Dragon vibes van. 🙂 Heb eens gekeken en er is ook een deel 4; is misschien nog iets voor mijn lijst voor 2022 want heb die precies wat kort gemaakt.

Ben zelf bezig met Ghost of Tsushima. Waarom in hemelsnaam heb ik zolang gewacht. 😅 Is echt helemaal mijn ding. Heel het sfeertje, feodaal Japan, Haiku’s maken, baden in warm waterbronnen, enz… Niet gewoon hakken met een katana, ze hebben er echt tijd in gestoken. Het gevechtssysteem, hoewel ik nog maar in het begin zit, ziet er echt top uit. 😍
Image
cron