Re: Quick News Topic

2041
Killzone shadow fall staat op 9 in de top 10 van meest gespeelde games op PSNProfiles, bijna 1500 mensen hebben recent een trophy gehaald :lol:

Daarnaast is op mijn PS4 bijna alles van die recente feed nu Killzone Shadow fall :O

Zou er een server shutdown aan zitten te komen? :q:
Image

Re: Quick News Topic

2043
Het is echt erg... Normaal volg ik zo'n beetje de 'New games' sectie op PSNP om te weten wat er uit komt of bijna uit komt. Op die manier soms ook nog wel is leuke indie games gevonden. Maar nu... het gebeurt dat die lijst van 10 uit 8 keer dezelfde game bestaat voor andere regio's/platformen...
Had zelfs een keer dat ik de hele pagina van nieuwe games open deed waar er dan een stuk of 50 op 1 pagina worden getoond en zelfs daar kon ik maar 2-3 games vinden waarvan ik niet zeker wist dat het van die shovelware was.

Zoals iemand ergens op PSNP zei: Ik had niet verwacht dat het kon maar naast deze games zijn de Ratalaika games nog niet eens zo slecht, die bevatten tenminste nog iets van game dat je moet spelen...
Image

Re: Quick News Topic

2045
Kolm wrote: 08 Aug 2022 12:03 Het is echt erg... Normaal volg ik zo'n beetje de 'New games' sectie op PSNP om te weten wat er uit komt of bijna uit komt. Op die manier soms ook nog wel is leuke indie games gevonden. Maar nu... het gebeurt dat die lijst van 10 uit 8 keer dezelfde game bestaat voor andere regio's/platformen...
Had zelfs een keer dat ik de hele pagina van nieuwe games open deed waar er dan een stuk of 50 op 1 pagina worden getoond en zelfs daar kon ik maar 2-3 games vinden waarvan ik niet zeker wist dat het van die shovelware was.

Zoals iemand ergens op PSNP zei: Ik had niet verwacht dat het kon maar naast deze games zijn de Ratalaika games nog niet eens zo slecht, die bevatten tenminste nog iets van game dat je moet spelen...
Ongetwijfeld ga jij hier een meer gefundeerde uitleg kunnen over geven. Maar naar mijn insziens heeft Sony dit volledig aan zichzelf te danken. Ze hebben dit toegelaten om bagger games platinum trophies te laten hebben, waardoor platinumhunters deze games massaal beginnen kopen zijn en Sony grote winsten oplevert.
Ik moet het even kwijt, maar Jim Ryan moet zowat de slechtse CEO zijn dat ze daar bij Playstation ooit hebben gehad. Zelfde met Activision Blizzard wat ze waarschijnlijk gaan kwijtspelen aan Microsoft (ok die kunnen vrijwel alles opkopen als ze echt willen), en waarvoor ze bezorgd zijn. Voornamelijk omdat CoD hen grote winsten opbrengt. Dan nog eens grotendeels gaan inzetten op live-subscription-based games waar ik persoonlijk echt NIET zit op te wachten. Dan nog eens de prijs van de games omhoog omdat je een PS5 met moeite in huis hebt kunnen halen. Tis erover allemaal.
Trouwens: ik zag/las ergens gisteren dat de meeste games tegenwoordig DIGITAAL worden gekocht. Voor Playstation zou dat gaan over bijna 80% van alle games. Waarom zijn die games dan even duur vraag ik mij af? Das echt pure afzetterij. Ze sparen logistieke kosten uit door fysieke games niet naar alle winkels te moeten sturen, ze sparen uit door minder discs te moeten printen... Toch blijft die prijs hetzelfde als je nu digitaal of fysiek koopt.
Image

Re: Quick News Topic

2046
@Ruler: ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat de reden voor die prijssetting bij de winkels/fysieke verdelers zou liggen. Hoeveel er effectief van waar is, weet ik niet. Het zou echter zo zijn dat wanneer de digitale games goedkoper worden geplaats, de fysieke verdelers ervan, er misschien minder zou van aankopen om te verdelen (oneerlijke concurrentie). Met als bijkomend gevolg dat ze misschien ook geen rand-merchandise (consoles, accessoires) zouden stockeren.
Ik vermoed wel dat er ooit eens iets zal moeten gebeuren, maar ze zouden nu toch nog te veel verlies lijden moest het fysieke er van tussenuit gaan. Dan spreken we denk ik vooral van landen/gebieden met bv. erbarmelijk internet enzo.

Bijkomend zullen ze ongetwijfeld redeneren dat ze extra servers e.d. nodig hebben en dus extra kosten moeten maken om al die games digitiaal toegankelijk te maken. Voor mij geen geldig argument maar goed :)
Image

Re: Quick News Topic

2047
Goed argument Sanity. Had ik niet bij stil gestaan. Op die manier zou het inderdaad oneerlijke concurrentie zijn. Al verkopen ze nu ook al reeds fysieke games met gewoon een code in. Dus zonder disc, dacht dat dit vooral voor PC al het geval was?

By the way, ik doe gretig mee uiteraard met dat verdienmodel aangezien ik zelf ook game. Het op regelmatige basis games kopen is er al even uit, ik koop alleen nog op release als ik een game echt wil, daar waar ik vroeger meerdere games per maand kocht. CoD MW II bijvoorbeeld heeft al aangekondigd dat er in 2023 "premium" content zal komen dat betalend is. Aangezien de volgende CoD een 2 jaar life cycle moet hebben, dus gaan ze maar op die manier geld gaan verdienen. Bovenop de 10 euro extra voor de game.
Image

Re: Quick News Topic

2050
met0t0 wrote: 08 Aug 2022 18:40 Wow, ik dacht dat de korte games voor trohpies slechts een randfenomeen waren, maar het begint nogal schandalige proporties aan te nemen :silly:
Doet mij een beetje denken aan die Little Big Planet player created levels die puur gericht waren op het behalen van een aantal trophies.
Simpel vraag en aanbod. :p

Re: Quick News Topic

2054
FGras wrote: 09 Aug 2022 12:50
met0t0 wrote: 08 Aug 2022 18:40 Wow, ik dacht dat de korte games voor trohpies slechts een randfenomeen waren, maar het begint nogal schandalige proporties aan te nemen :silly:
Doet mij een beetje denken aan die Little Big Planet player created levels die puur gericht waren op het behalen van een aantal trophies.
Simpel vraag en aanbod. :p
Die levels ken ik ook nog, al waren dat gelukkig levels in een games die verder ook heel wat uitdaging boden om de platinum te behalen :lach: