Echt he... Het is nu sinds mei eigenlijk maar een paar weken wat minder geweest en voor de rest redelijk warm. Ik krijg de warmte ook niet het huis uit, zelfs met alles open 's morgens en 's avonds. Als ik niet huurde had ik al lang twee joekels van airco's tegen de gevel gehangen.
-- Wat de weergoden niet kunnen kan ik wél, want het is hier in de bovenkamer ook weer enkele weken wat neerslachtiger. Waar vroeger mijn nickname nog echt toepasselijk was, is dat nu niet meer zo. Nog steeds vooral door stress; door mijn job. Dat straalt ook af op mijn gezin, hoewel ik probeer dat niet te doen... Waardoor er thuis wel eens ruzies zijn.
Deze maand gaat er een collega op pensioen, wat mogelijk een groot deel van de stress zal wegnemen gezien hij er meestal voor zorgt. Ik ga het nog een maand aanzien.
+ Gelukkig doe ik de job zelf nog graag en zijn er nog andere zaken en collega's die de moeite waard zijn.
Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?
10742@zenmaster, hou je taai en schrijf het hier maar van je af ipv thuis af te reageren.
10743Nog een maandje op de tanden bijten dan Zenmaster!
10744-- blijkbaar willen ze nu ook microtransacties naar de automobielsector brengen.
Dus enkel nog full option wagens verkopen, maar waarbij je dan voor functies (bv. Zetelverwarming) een maandelijks of jaarlijks bedrzg betaald om "vrij te geven".
Dus enkel nog full option wagens verkopen, maar waarbij je dan voor functies (bv. Zetelverwarming) een maandelijks of jaarlijks bedrzg betaald om "vrij te geven".
10745Dat is al een hele tijd zo, Sanity, er komt nu alleen vanwege BMW wat meer aandacht voor... Al is het nu nog wel het geval dat je de keuze hebt: de optie ineens kopen, of een 'abonnement' dat je per maand op kunt zeggen. Je kunt wel gelijk stellen dat het slecht is, maar ik zie er ook best voordeel in: als je een auto toch 'maar' 3-5 jaar rijdt en een bepaalde optie weinig tot geen meerwaarde aan de auto geeft kun je wellicht € 5k aan de optie besteden, maar als je € 20 per maand betaalt is dat misschien wel de betere optie. Én zoals stoelverwarming of bepaalde verlichting heb je eigenlijk alleen maar in de winter nodig: dit kun je in die maanden aan zetten en in de zomer weer uit. Het is niet alleen maar slecht wat mij betreft...
@zenmaster: ik herken het, zit ook even niet in een lekkere periode. Kop op! Je staat er niet alleen voor! Neem goed je rust en wandel veel: echt, dat helpt!
@zenmaster: ik herken het, zit ook even niet in een lekkere periode. Kop op! Je staat er niet alleen voor! Neem goed je rust en wandel veel: echt, dat helpt!
10746De 'microtransactions' in de automobielindustrie zijn toch al een hele poos aanwezig. Wat met de jaarlijkse GPS update bijvoorbeeld bij BMW? Wat met bepaalde 4G functies op de boordcomputer waar je voor moet betalen?
Het is in elk geval een zorgwekkende evolutie. Mensen willen tegenwoordig zo exclusief en persoonlijk mogelijk de optie hebben om zaken naar eigen smaak aan te passen. Het probleem is dat er dan wss weer 'zo' véél geld voor gevraagd worden dat het eigenlijk te zot voor woorden is. Binnen een paar jaar gaan we naar een verdienmodel met als basis een carrosserie met 4 wielen en voor de rest moet je extra betalen. Ongelooflijk eigenlijk. Daarbovenop worden we dan nog eens VERPLICHT om elektrisch te gaan rijden wat nu momenteel voor de gemiddelde mens amper betaalbaar is. Gisteren toevallig bij mijn ouders langs geweest en die vertelden dat een buurman in hun straat zijn 10 jaar oude BMW nu verkoopt. Hij heeft in de plaats een Volvo Polestar gekocht. 60000 Euro voor die wagen.... Persoonlijk vind ik het dan nog niet eens speciaal of de moeite waard die wagen, maar das persoonlijke smaak natuurlijk. De prijzen gaan wel nog dalen de komende jaren, maar je merkt gewoon aan alles dat duurder de huidige trend is, in alles. De prijzen gaan ook nooit meer naar beneden komen, getuige het feit dat we nu toch ineens genoeg graan reserves hebben en de prijs daarvan niet naar beneden komt.
Daarbovenop nu nog eens de hele situatie met Taiwan en China en reken maar dat de PS6 niet verkrijgbaar zal zijn voor 500 euro zoals nu de PS5.
@zenmaster: probeer toch nog maar die zenheid terug te vinden in jezelf. Het projecteren op je gezin is een normale reactie omdat die mensen het 'dichtst' bij je staan. Als je moeite hebt in je gedachten met je werk kun je misschien ondertussen uitkijken naar ander, beter werk. Of er meer open over communiceren thuis waarom je je soms zo voelt en reageert, zodat het thuisfront dit beter begrijpt en er beter op kan reageren wanneer je je zo voelt.
Het is in elk geval een zorgwekkende evolutie. Mensen willen tegenwoordig zo exclusief en persoonlijk mogelijk de optie hebben om zaken naar eigen smaak aan te passen. Het probleem is dat er dan wss weer 'zo' véél geld voor gevraagd worden dat het eigenlijk te zot voor woorden is. Binnen een paar jaar gaan we naar een verdienmodel met als basis een carrosserie met 4 wielen en voor de rest moet je extra betalen. Ongelooflijk eigenlijk. Daarbovenop worden we dan nog eens VERPLICHT om elektrisch te gaan rijden wat nu momenteel voor de gemiddelde mens amper betaalbaar is. Gisteren toevallig bij mijn ouders langs geweest en die vertelden dat een buurman in hun straat zijn 10 jaar oude BMW nu verkoopt. Hij heeft in de plaats een Volvo Polestar gekocht. 60000 Euro voor die wagen.... Persoonlijk vind ik het dan nog niet eens speciaal of de moeite waard die wagen, maar das persoonlijke smaak natuurlijk. De prijzen gaan wel nog dalen de komende jaren, maar je merkt gewoon aan alles dat duurder de huidige trend is, in alles. De prijzen gaan ook nooit meer naar beneden komen, getuige het feit dat we nu toch ineens genoeg graan reserves hebben en de prijs daarvan niet naar beneden komt.
Daarbovenop nu nog eens de hele situatie met Taiwan en China en reken maar dat de PS6 niet verkrijgbaar zal zijn voor 500 euro zoals nu de PS5.
@zenmaster: probeer toch nog maar die zenheid terug te vinden in jezelf. Het projecteren op je gezin is een normale reactie omdat die mensen het 'dichtst' bij je staan. Als je moeite hebt in je gedachten met je werk kun je misschien ondertussen uitkijken naar ander, beter werk. Of er meer open over communiceren thuis waarom je je soms zo voelt en reageert, zodat het thuisfront dit beter begrijpt en er beter op kan reageren wanneer je je zo voelt.
10747Die microtransacties zijn eerder macrotransacties ondertussen
10749Mooie omschrijving helaas...
+++ Bierfestival Gent gisteren was heel gezellig
--- Nog een weekje zweten...
+ ... en dan hebben we het hopelijk gehad voor dit jaar
10750Sanity penguin wrote: Nog een maandje op de tanden bijten dan Zenmaster!
paveman wrote: @zenmaster: ik herken het, zit ook even niet in een lekkere periode. Kop op! Je staat er niet alleen voor! Neem goed je rust en wandel veel: echt, dat helpt!
NTGSruler wrote: @zenmaster: probeer toch nog maar die zenheid terug te vinden in jezelf. Het projecteren op je gezin is een normale reactie omdat die mensen het 'dichtst' bij je staan. Als je moeite hebt in je gedachten met je werk kun je misschien ondertussen uitkijken naar ander, beter werk. Of er meer open over communiceren thuis waarom je je soms zo voelt en reageert, zodat het thuisfront dit beter begrijpt en er beter op kan reageren wanneer je je zo voelt.
Thanks guys. @ruler: Ik ben inderdaad al wat aan het rondkijken voor ander werk. Ik zou graag iets anders doen, maar probleem is dan dat je weer opgeleid moet worden en ze kiezen tegenwoordig alleen maar voor mensen met ervaring. Zo kunnen schoolverlaters ook niet aan werk geraken denk ik dan, maar bon...Sora_Lizard wrote: 15 Aug 2022 21:31 @zenmaster, hou je taai en schrijf het hier maar van je af ipv thuis af te reageren.
Vandaag en morgen nog wat verlof, kan ook maar helpen.
Ik hoop met u mee. Ik kijk al uit naar zaterdag; 70% kans op regen en 13°C 's nachts. De dagen daarna ook wat frisser. Volgens de app.met0t0 wrote: +++ Bierfestival Gent gisteren was heel gezellig
--- Nog een weekje zweten...
+ ... en dan hebben we het hopelijk gehad voor dit jaar
10751@Zenmaster: die voorwaarden zitten inderdaad soms raar in elkaar. Ze willen volk dat niet 'teveel' kost, maar je moet wel goede ervaring hebben
Je vindt wel iets!
Je vindt wel iets!
10752Mijn eigen ervaring (ik schrijf mee vacatures uit in samenwerking met HR) is dat ze inderdaad ALTIJD ervaring vragen. Maar je moet gewoon op gesprek komen en je bereidheid tot bijleren goed duidelijk maken. Je maakt minder kans dan concurrenten met ervaring, maar afhankelijk van je werkgebied bieden deze zich toch niet altijd aan. Dus go for it zou ik zeggen, ook al vragen ze ervaring.
10753+++ Het is weer weekend.
+ Volgende week kunnen de kids weer naar school. Even geen gedoe met opvang; tot de volgende vakantie.
+/- Nog twee werkdagen met de irritante collega volgende week en we zijn er vanaf.
+ Afkoeling. Nooit gedacht dat ik 25 graden fris zou vinden.
+ Volgende week kunnen de kids weer naar school. Even geen gedoe met opvang; tot de volgende vakantie.
+/- Nog twee werkdagen met de irritante collega volgende week en we zijn er vanaf.
+ Afkoeling. Nooit gedacht dat ik 25 graden fris zou vinden.
10754Tjah, we zijn er snel aan gewend geraakt deze zomer. Gisterennamiddag de hele tijd in de zon gezeten en dat was 'aangenaam', terwijl ik anders nooit zo lang in de zon zou zitten
+++ Iets frisser
+++ Vakantie bijna voorbij, dus dan terug alle collega's aanwezig op kantoor
--- Vakantie voorbij, dus ook weer veel drukker op de trein, ik zat nu net 2 maanden zo rustig
10755+++ promotie is binnen
+++ Alle collega's reageren zeer positief
+++ zeer drukke periode tegemoet met verschillende tripjes naar buitenland zoals Spanje en Italië
+++ Nioh 2. Ik beleef de fantastische Nioh reeks opnieuw nadat ik Nioh 1 een topper vond. Ik ben wel blij dat ik er wat tijd tussen gelaten heb.
+++ Alle collega's reageren zeer positief
+++ zeer drukke periode tegemoet met verschillende tripjes naar buitenland zoals Spanje en Italië
+++ Nioh 2. Ik beleef de fantastische Nioh reeks opnieuw nadat ik Nioh 1 een topper vond. Ik ben wel blij dat ik er wat tijd tussen gelaten heb.