Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1501
Sanity penguin wrote: 20 Aug 2022 00:48 Prey: 8/10

Rechttoe rechtaan actieprent zonder woke-agenda. Het wordt een te koesteren iets tegenwoordig. Beetje snelle afhandeling op het einde helaas.
Helemaal mee eens. Leuke film, zonder maatschappelijke boodschappen.

Sea beasts: 7,5/10

Leuk om te zien dat netflix ook leuke animatie films weet te maken. Deze doet absoluut niet onder voor een pixar film.
Image

1503
Top Gun: Marverick = 8/10
Lekkere oldschool actiefilm met lekkere visuals en geluid. Een beetje voorspelbaar verhaal maar verder niks op aan te merken!

Westworld Season 4 = 7/10
Seizoen 1 was perfect, seizoen 2 was slecht, seizoen 3 oké en seizoen 4 was gewoon goed. Het laat je over AI en transcendence nadenken zoals ik er nog niet eerder over na gedacht heb. Een deel van de serie voelde as een hele goede hitman verfilming en eventjes ook nog een battle royale. Als je goed kijkt zie je zelfs nog even een GTA personage voorbij komen.

1506
SpiderMan: No Way Home, The More Fun Stuff Edition 10/10
4e keer dat ik deze ben gaan kijken in de bioscoop, maar dan nu met de deleted scenes erbij. Blijft een van de beste MCU films!

Fall 7.5/10
2 meisjes besluiten een oude antenne toren van 600 meter hoog te beklimmen en komen bovenaan op een klein platformje vast te zitten. Niet aan te raden als je hoogtevrees hebt. Viel uiteindelijk veel beter mee dan verwacht!
Image

1507
See How They Run 7.5/10
Een zeer luchtige en leuke whodunnit in de jaren 50 in Londen. Een theatervoorstelling geschreven door Agatha Christie zelve doet het enorm goed en tijdens de 100e voorstelling, vind er een echte moord plaats. Het is de taak van een detective van Scotland Yard samen met een stagiaire om de moord op te lossen. Saoirse Ronan steelt wel echt de show met haar goofy personage. Het is een komedie en ik vond het oprecht grappig op momenten. Voor de rest is het wel een leuke film voor de liefhebber van het genre!
Image

1510
zenmaster wrote: 25 Sep 2022 20:11
Mr.Wolf wrote: 25 Sep 2022 19:57 Avatar 10/10
Neen, niet de jongen met de blauwe pijl, maar de andere blauwe mannetjes. Moet ik hier zelfs nog woorden aan vuil maken? Prachtige film in alle aspecten!
Ben je de nieuwe versie in de cinema gaan kijken? Vond het vroeger al een topper en wil hem zeker proberen terug te zien in cinema.
Yes, was idd de nieuwe versie in de bioscoop! Ik ben hem vroeger ook gaan kijken als klein(er) manneke. Maar kan deze zoveel kijken als ik wil en zal hem altijd top vinden :p
Image

1511
Rebel 7.5
Nieuwe Vlaamse film gemaakt door de grote meneren Adil en Billal. Laatstgenoemde is ook samen met de hoofdrolspeler zelfs nog komen praten in de zaal voor de film begon (en heeft ook verklapt dat ze weer bezig zijn met een nieuwe Hollywood met misschien Will Smith). Film gaat vooral over de oorlog in Syrië en laat mooi zien hoe radicalisatie werkt bij jongeren hier in België. Heel harde film die je toch wel doet nadenken. Kritiekpunt is wel de musical elementen die ze erin hebben proberen te stoppen. Op gegeven momenten beginnen de acteurs te zingen en dansen en dat haalt me volledig uit de ervaring. Ik HAAT musicals :p

Ticket To Paradise 8/10
Met onze pa naar een Rom-com geweest en raar maar waar serieus van genoten :p Film met George Clooney en Julia Roberts die jaren geleden met een vechtscheiding uiteen zijn gegaan en nu proberen het aankomende huwelijk van hun dochter te saboteren in Bali. Ik denk dat het vooral de idyllische setting was die de film zo leuk maakte. En natuurlijk ook beide hoofdpersonages die een leuke band hebben met elkaar.
Image

1512
Halloween Ends 4.5/10
Pfff, teleurstelling van het jaar gaat naar de nieuwe (en laatste Halloween). Wat een ramp was deze film seg. Heb er enorm naar uitgekeken, want wat is nu een leukere film om te kijken op Halloween dan Halloween? Daar waar Michael een krachtmachine was de vorige films, was hij nu gereduceerd tot een hoopje ellende. De film ging 4/5 van de tijd over een ander personage dat niemand echt leuk vind denk ik. De eerste helft van de film was dan ook puur drama en romantiek. Dacht even dat ik de foute zaal was binnengestopt, maar nope. Er hing ook weinig Halloween sfeer in de film. Ik denk dat we Michael alles in totaal 5 min gezien hebben, wat toch wel jammer is. De vorige 2 films in de nieuwe trilogy waren erg goed, maar deze is het echt gewoon niet, wat toch wel jammer is. Ik had een veel epischere conclusie verwacht tussen Michael en Laurie.
Image

1514
Barbarian 6/10
Vrouw bookt huisje op airbnb en wanneer ze in het midden in de nacht aankomt, blijkt er ook een andere man al dit huisje gebookt te hebben en zijn intrek genomen te hebben. Ze besluiten om samen de nacht door te brengen in het huisje. Al snel blijkt dat er toch bizarre dingen gebeuren in het huisje. De eerste 40 min zijn enorm sterk, maar daarna keldert het niveau toch wel aanzienlijk... Daar waar het begin eng was, keek ik tijdens de 2e helft meer op mijn gsm omdat het gewoon niet zo interessant meer was. Het werd een typisch overdreven horrorfilm. Erg jammer, want hadden ze de toon kunnen verderzetten van de eerste helft, was dit een echte topper geweest...
Image