Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1531
Zillion 9,5/10
Een van de verrassingen van het jaar voor mij! Iedereen van Belgische afkomst weet wel onderhand denk ik wat dit is, dus voor de noorderburen. De Zillion was een legendarische nachtlclub eind jaren 90 in Antwerpen. In deze film volgen we het leven van Frank Verstraeten, de persoon die uitgroeide van een IT'er tot de oprichter van de club, en Dennis Black Magic, een maker van natuurdocumentaires die nogal berucht is in België. Beide vinden elkaar en richten zo de nachtclub op. Ik durf het bijna een Belgische Breaking Bad/Ozark te noemen. Blackmailing, belastingsontduiking, geweld... Alles passeert wel de revue. Matteo Simoni speelt de rol van Dennis prachtig! Zeer intrigerend verhaal en zeker als je weet dat het voornamelijk gebeurd is op waargebeurde zaken. Deze heeft Patser van de troon gestoten voor mij als beste Belgische film. Meer van dit soort films in België aub.
Image

1532
Black Panther: Wakanda Forever 7.5/10
Na het heengaan van Chadwick Boseman was het een beetje bang afwachten wat ze met de nieuwe Black Panther gingen doen, maar ze zijn er in mijn ogen enorm respectvol mee omgegaan. Ik ga niets spoilen qua verhaal, maar ik kan enkel zeggen dat het een erg typische Marvel film is. Het voelde pre Endgame aan en dit vond ik eigenlijk erg oké, zeker na het enorm matige Thor en gewoon ronduit slechte She-Hulk. Eerlijk is eerlijk, Marvel heeft een erg ondermaats jaar gekend voor mij, maar dit was toch sinds Spider-Man het beste van wat ze hebben uitgebracht. De slechterik deed het ook enorm goed en voelde eindelijk nog eens als een threat aan. Toch trapte het nog steeds in een aantal valkuilen zoals wel vaker. Al bij al vond ik het een toffe film, al stel ik me toch wel vragen of dit de beste afsluiter was van fase 4. Ze mogen nu toch wel erg dringend een overkoepelend verhaal gaan brengen...
Image

1533
Mr.Wolf wrote: 06 Nov 2022 15:52 Het verhaal was soort van ook niet zo erg interessant in film, mede omdat de focus minder begon te liggen op de fantastic beasts en meer op een slechterik.
Hmm jammer, ik vond de eerste film net zo'n mooie voorstelling van al die wezens :P Ach ja, ik zie wel wanneer ik de volgende 2 kijk, die staan jammer genoeg niet op Netflix :|

1534
The menu 9/10
Een van de verrassingen van het jaar. Ik had thuis m'n patatten met witte kool en een stuk worst gegeten en ik had zin in een dessertje, dus werd het een avondje bioscoop om m'n culinaire kennis te verrijken. In de film volgen we een stuk of 13 personages die diep in de portefueille hebben mogen tasten om een exclusieve culinaire avond te beleven. Ze stappen allemaal op een boot en varen naar een klein eilandje een kilometer verder. Iedereen in het restaurant gedraagt zich erg mysterieus en met elk gerecht dat wordt geserveerd, wordt de avond grimmiger en grimmiger.
Hoofdrol is weggelegd voor Anya Taylor Joy en zij stelt amper teleur. Samen met Ralph Fiennes (Voldemort) dragen ze de film op hun schouders. Elk moment vraag je jezelf weer af wanneer de volgende plottwist komt. De spanning is te snijden met het scherpste koksmes. Als je into horror/thriller bent met de nodige mysterie, dan moet je deze zeker en vast gezien hebben!
Image

1535
Violent Night 8/10
Merry Christmas, ya filthy animal. De kerstman is op pad om cadeautjes uit te delen aan alle kinderen. Wanneer hij in een groot landshuis aankomt (lichtjes dronken, want de kerstman is een alcholieker) ziet hij dat de familie die daar woont onder schot gehouden wordt door criminelen die het familiefortuin komt stelen. Al een geluk dat de kerstman een geweldadig verleden heeft zodat hij de familie een handje kan helpen.
David Harbour (aka Hopper van Stranger Things) speelt de rol van kerstman erg goed :p Het voelt wat aan als een light John Wick versie, maar dan helemaal in kerstsfeer. Een beetje absurd met tijden, maar dat maakte de film wel uniek. Was gewoon 2 uur breinloos kijken naar een actie kerstfilm. Ook hier en daar wat kleine plottwists. Was toch beter dan verwacht.
Image

1537
The Stranger 4/10
Waargebeurd verhaal over een undercoveroperatie van de politie om een vermoedelijke kindermoordenaar op te pakken in Australië. Ik vond de film vooral erg verwarrend. De helft van de tijd was ik mezelf aan het afvragen wat er net aan het gebeuren was. De film zat best bizar in elkaar, maar op het einde viel de puzzel wel wat in elkaar. Jammer, want het anderhalf dat ik al gezien had, wou ik eigenlijk gewoon liefst de cinemazaal uitwandelen.
Image

1539
Na 13 jaar heeft meneer Cameron eindelijk zijn vervolg uitgebracht van de grote blauwe mannetjes. Over het verhaal ga ik niet teveel vertellen aangezien je dit zelf maar moet ontdekken. Basically speelt de film zich ook heel wat jaren af na de eerste. De mensen zijn ondertussen wedergekeerd naar Pandora om typische mensendingen te doen daar (lees: dood en verderf zaaien). Qua verhaal zelf vond ik het minder dan de vorige. Het is ook nogal moeilijk denk ik om dat verhaal te overtreffen. De eerste film voelde epischer en grootschaliger aan. Nu was deze film zeer duidelijk ook gemaakt met het idee om er nog meerdere te maken. Ook was deze film iets kindvriendelijker. Of ja, de nodige oorlogsmisdaden zitten er ook weer in, maar het merendeel was best braaf. Toch was het verhaal zeker en vast niet slecht. Zeker het laatste uur was subliem. Al denk ik wel dat de film 25 min korter had mogen zijn.
De film zelf zag er ook weer fantastisch uit. Elk moment dat je kijkt vergeet je weer dat je in de bioscoop zit en zou je liefst van al zelf in die wereld willen rondlopen. Samen in combinatie met de prachtige muziek is dit zeker en vast weer het hoogtepunt van de film.
Al bij al is het zeker en vast een aanrader om Pandora weer voor een 2e keer te bezoeken.
Image

1542
How The Grinch Stole Christmas 7/10
A Christmas Carol 8.5/10
Tijd om deze Kerstmis eens wat kerstklassiekers gezien te hebben. En toevallig allebei met Jim Carrey in de hoofdrol. A christmas carol was toch de mooiste van beide. Een Disney film die allesbehalve Disney was. Enfin, niet een film waar je met de jongsten van het gezin naar moet kijken. Ook prachtige muziek. Die kijk ik volgend jaar sowieso nog eens!
Image