Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10909
+++ Gisteren eerste examen Artificiële Intelligentie gedaan en de leerkracht vertelde op het einde dat ik geslaagd was
------ Het examen van morgen gaat een misser worden denk ik... Heb het gevoel dat ik de leerstof wel half half ken, maar de redenering erachter is erg elektronisch en daar heb ik nog te weinig kennis van... Maja, wie beslist er ook om de 4 zwaarste examens op een week te zetten
Image

10911
Mr.Wolf wrote: 13 Jan 2023 12:55 +++ Gisteren eerste examen Artificiële Intelligentie gedaan en de leerkracht vertelde op het einde dat ik geslaagd was
------ Het examen van morgen gaat een misser worden denk ik... Heb het gevoel dat ik de leerstof wel half half ken, maar de redenering erachter is erg elektronisch en daar heb ik nog te weinig kennis van... Maja, wie beslist er ook om de 4 zwaarste examens op een week te zetten
Succes! :cool:

En doe je toevallig een schakeljaar?
Ik herinner me dit soort dingen ook nog uit het schakeljaar. Toen kregen we een selectie van vakken uit de 3 bachelor jaren en binnen 1 bachelor jaar is alles van examens/deadlines op elkaar afgestemd maar over die 3 jaren heen natuurlijk niet. Hierdoor hadden we dus ook het probleem dat niet alleen alle zware examens op korte tijd waren maar dat alle deadlines ook in dezelfde week vielen op een dusdanige manier dat het ook gewoon niet mogelijk was om alles voor die tijd klaar te hebben.
Image

10912
Kolm wrote: 13 Jan 2023 16:15
Mr.Wolf wrote: 13 Jan 2023 12:55 +++ Gisteren eerste examen Artificiële Intelligentie gedaan en de leerkracht vertelde op het einde dat ik geslaagd was
Succes! :cool:

En doe je toevallig een schakeljaar?
Ik herinner me dit soort dingen ook nog uit het schakeljaar. Toen kregen we een selectie van vakken uit de 3 bachelor jaren en binnen 1 bachelor jaar is alles van examens/deadlines op elkaar afgestemd maar over die 3 jaren heen natuurlijk niet. Hierdoor hadden we dus ook het probleem dat niet alleen alle zware examens op korte tijd waren maar dat alle deadlines ook in dezelfde week vielen op een dusdanige manier dat het ook gewoon niet mogelijk was om alles voor die tijd klaar te hebben.
Ik heb vorig jaar een groot stuk van m'n schakeljaar gedaan en ik was er van alles door (behalve fysica maar dat heb ik kunnen tolereren). Nu dit jaar heb ik eigenlijk nog 4 resterende vakken van het schakeljaar terwijl ik ook al de helft van de mastervakken doe. Maar het is inderdaad een combinatie van (meestal) de zwaarste vakken van de opleiding. Nu moet ik morgen voor het examen elektronische circuits kunnen analyseren terwijl ik analoge elektronica pas volgend semester kan oppakken.
Nu hebben ze dat probleem wel voor een groot deel opgelost door het schakeljaar sinds dit jaar uitgebreider te maken en uit te smeren over 2 jaar.
Het probleem is dat ik ook een diploma electronica-ict heb van de hogeschool, maar ik heb amper elektronica gezien in die opleiding...
Image

10913
--- kreeg vandaag een brief in de bus met dat ik nu 26 weken arbeidsongeschikt ben en dat over de uren dat ik ongeschikt ben nog maar 90% loon ontvang.

Ik werk gewoon mijn contracturen maar waarvan wel 6 uur op arbeidstherapie basis. Dus wel een beetje vreemd voor mij dat ik dan minder loon zou krijgen. Dit maandag meteen maar eens bespreken op het werk.

Doe wel aangepast werk maar ik maak gewoon mijn uren dus ik weet niet of dit helemaal klopt
Image

10917
Marty wrote: 13 Jan 2023 22:22 --- kreeg vandaag een brief in de bus met dat ik nu 26 weken arbeidsongeschikt ben en dat over de uren dat ik ongeschikt ben nog maar 90% loon ontvang.

Ik werk gewoon mijn contracturen maar waarvan wel 6 uur op arbeidstherapie basis. Dus wel een beetje vreemd voor mij dat ik dan minder loon zou krijgen. Dit maandag meteen maar eens bespreken op het werk.

Doe wel aangepast werk maar ik maak gewoon mijn uren dus ik weet niet of dit helemaal klopt
Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar als je op therapiebasis werkt dan zegt dat eigenlijk dat je misschien je uren wel maakt, maar niet zoals gewoonlijk. Zoals je zelf ook aangeeft doe je aangepast werk. Ervan uitgaande dat dit niet dezelfde waarde (maar minder) vertegenwoordigt als wat je daarvoor deed betekent dit dat de werkgever hier voor die uren (dus die 6 uur) minder loon mag betalen. Het percentage hangt af van de cao en andere zaken, zoals de termijn van arbeidsongeschiktheid, maar is uiteindelijk minimaal 70%. Een werkgever mag hier altijd van afwijken en alsnog 100% uitbetalen, maar dat is niet heel gebruikelijk.

Het idee is dat niet alleen alle verantwoordelijkheid bij de werkgever komt te liggen, maar dat de werknemer ook een deel van de verantwoordelijkheid draagt, wat een prikkel zou moeten zijn om je best te doen om volledig te re-integreren.

Er valt voor veel standpunten iets te zeggen. Ik begrijp heel goed dat dit voor jou ontzettend zuur is. Aan de andere kant ben ik zelf werkgever (het is afhankelijk van de situatie, maar wij kiezen er vaak voor om wel 100% uit te blijven betalen) en zijn veel van mijn klanten werkgever en zie ik dat het ook niet evident is dat deze alle lasten kan blijven dragen. Zelfs als je als werkgever ultiem verzekerd bent (wat vaak niet het geval is vanwege de hoge premies) kost een zieke werknemer je gewoon geld. Ik heb iets te vaak gezien dat zieke werknemers voor faillissement van bedrijven heeft gezorgd om het standpunt van uitbetaling van 90% niet te begrijpen. Wat dat betreft vind ik eerder dat het systeem niet klopt, dan dat ik vind dat er in de basis jouw werkgever iets te verwijten valt.
Image

10918
Bedankt voor de uitleg paveman.

Het is eigenlijk ook dat ze de maand waar ik eerst 100% beter gemeld ben weer met terugwerkende kracht weer ziek ben gemeld. Ik ben hier mee akkoord gegaan maar ze hadden niet gezegt dat ik dan in salaris achteruit zou gaan. Als ze dat erbij hadden gezegt was ik natuurlijk niet akkoord gegaan.

In die zelfde maand had ik een afspraak met de bedrijfsarts maar die heeft mijn werkgever afgemeld zonder dat met mij te overleggen. Dus als ze al twijfels hadden, dan hadden ze die niet af moeten zeggen.

Want weer ziekmelden is toch eigenlijk niet iets wat mijn werkgever kan doen zonder overleg met de bedrijfsarts?

En ik wil juist weer volledig werken.
Aangepast is misschien een verkeerd woord. Ik kan op moment ivm mijn arm geen kassa draaien. Maar dat heb ik al langer niet gedaan ivm eerdere klachten en dat was toen geen probleem. Ik pak dan juist andere taken op die normaal kaderleden mogen doen. En dat deed ik ook al voordat ik in ziektewet zat.
En ik doe qua waarde meer dan andere collega's maar we krijgen allemaal hetzelfde betaald. Eentje draait alleen kassa maar doet zo goed als geen verdere taken in de winkel zelf tijdens opening.
Daartegen kan ik nu op 3 dingen na alles.

Maar dit moet ik maar even uitzoeken met mijn leidinggevende.

+++ nog iets langer dan een maand en dan de psvr2 en vakantie
Image

10919
Heldere uitleg. Wilde me ook niet ergens mee bemoeien waar ik niets mee te maken heb, maar als je ergens twijfels over hebt of over wilt sparren, dan hoor ik dat wel (we hebben een arbeidsjurist in dienst, dus daar leer ik nog wel eens iets van... ;))!

Lijkt mij dat je in z'n algemeenheid wel een punt hebt, en in deze heeft de werkgever een enorm grote informatieplicht inderdaad. Heeft overigens niet te zeggen of dat juridisch ook allemaal die waarde heeft.
Image

10920
---- Iemand ooit al eens dry needling ondergaan? Ik vandaag voor de eerste keer. Man, dat doet geen deugd! Ik sukkel al meer dan een jaar na een tijdje hardlopen van enorme stijve kuiten en pijn aan achillespees. Na woensdag een speed training te hebben gedaan op de piste was het weer van dat. Ik voelde stijfheid en pijn direct opkomen toen ik thuis kwam. Vorig jaar zelfs eens een zweepslag gehad in de kuit en daardoor 6 weken niks kunnen doen. Ik vreesde het ergste want blessure aan de achillespees is eentje van maanden tot soms jaren herstel... Gelukkig is de achillespees na een echo perfect in orde en geen verdikkingen te zien. Wel is mijn kuitspier (en) zodanig kort dat links mijn enkel met moeite 90° kan plooien. Sportarts zei dat de kuit vol triggerpoints zit en dat dat de pijn uitstraling geeft naar de achillespees. Heeft daarop paar triggerpoints gelost met naalden en ik kan bijna niet wandelen nu :cry:
Moet nu 18 sessies gaan doen bij kinesist + werken aan mobiliteit. Ik hoop dat dit het probleem zal oplossen want ik had een doel om eind februari eindelijk de 5k onder 20 minuten te lopen. Zéér jammer want ik voelde dat de conditie aan het komen was... :(
Image