Re: PlayStation VR

378
Jammer, maar eerlijk gezegd, dit is altijd wel al een beetje mijn gevoel geweest. Vooral dan inderdaad de prijs en het feit dat je de eerste generatie VR games er niet mee kan spelen. Ik vraag mij altijd af waarom grote bedrijven nooit nu eens gaan verder werken en verfijnen in het ecosysteem wat ze hebben. Nee ze gaan liever voor vééls te dure nieuwe produkten die met oude software niet meer te gebruiken zijn. Altijd maar proberen die cashwinsten te vergroten. Terwijl het beter zou zijn om de consument nu eens langer aan je produkt te binden.
Verder blijft VR niche en dat komt gewoon door de te dure prijs. Maak het nu eens beschikbaar voor de minder "hardcore" consument en je bereikt misschien véél meer mensen.
Zelfde voor hun dual sense edge pro controller. 200 euro voor in essentie een controller waarbij je de button layout kan customizen, maar met een batterijduur gelijkaardig aan dat van een gewone controller.
Image

Re: PlayStation VR

379
FGras wrote: 31 Jan 2023 14:58 Tegenvallende preorders.
Ik zag het al aankomen om de redenen die hier bij staan.

Veel te duur voor de gewone consument. En op een woke horizon game na geen gameplay hoogstandjes. Daarbij ook nog eens geen backwards compatibility.

https://twitter.com/Gamekings/status/16 ... ESlY66iziw
Die kerel die dit vermeld heeft is niet helemaal geloofwaardig.
Sony Slashes PlayStation VR2 Headset Output After Pre-Orders Disappoint

Does this story not sound familiar to anyone?

Takashi Mochizuki is the same journalist who claimed Sony had revised their launch PS5 numbers skyward, before later reporting Sony had revised their launch numbers downward, generating a lot of negative press before launch. Sony rarely respond to bogus reports, but for Mochizuki they made an exception, issuing a press release stating that PS5 launch numbers remain the same and had never altered. In essence, Takashi Mochizuki concocted a second "source familiar with affairs" to backtrack instead of acknowledging his first report was erroneous.

Now consider this. The 2 million launch figure never arrived from Sony. It was yet another Takashi Mochizuki invention.

Takashi Mochizuki, October 3, 2022:
- Sony Group Corp. plans to make 2 million units of the PlayStation VR2 headset by March next year, people familiar with the matter said.

Takashi Mochizuki, January 31, 2023:
- The company halved its forecast for shipments of the PSVR2 ... to about a million units, said people familiar with its deliberations.

This guy invents fictitious numbers only to refute them at a later date.
Image

Re: PlayStation VR

381
Ik begrijp dat het niet voor iedereen is, maar dat is niet het geval voor mij. Ik kijk er zo naar uit. En ik blijf de prijs rechtvaardig vinden voor de hardware die je krijgt. En als het niet binnen je budget valt is dat jammer, dan weet je waarvoor je werkt. Dat is bij mij ook zo. Ik voel die prijs uiteindelijk totaal niet, maar ik werk er dan ook heel veel uren voor. Dan is deze aankoop een manier om mijzelf te belonen.

Voor mij is het ook geen accessoire, maar een 2de console die nu eenmaal het brein van de ps5 nodig heeft.
Image

Re: PlayStation VR

382
Netzoals toen ik de psvr1 kocht (niet op launch) wordt ook de psvr 2 een vervroegd verjaardagscadeau.

@Ruler
Natuurlijk gaat elke game site dit melden om niet achter te blijven maar sony heeft al gereageerd met een reactie:
Sony has provided GamesIndustry.biz with a statement where it denies claims made by Bloomberg that it has halved its PSVR2 sales estimates for the headset's launch. Sony says it hasn't cut production numbers — a number it has never made public — and is actually "seeing enthusiasm from PlayStation fans for the upcoming launch".

This is the second time Sony has publicly denied a Bloomberg report, with the previous one touting issues surrounding the production of PS5 consoles. The website claimed the hardware manufacturer had reduced its console estimates through until March 2021 by four million units. Sony then denied the report, stating it has "not changed the production number for PlayStation 5 since the start of mass
Image

Re: PlayStation VR

383
Net zoals ook alle gamesites gingen vermelden dat Marvel Avengers in september ermee ophoudt omdat er ergens een gerucht was en dat een site daar een artikel over maakte en dat iedereen dit vervolgens als waarheid overnam.

Vervolgens komt er een officieel artikel waaruit blijkt dat ze alleen stoppen met support als in bugs/patches fixen en onderaan staat duidelijk dat je na september nog steeds online kan spelen. Maar het kwaad was al geschied... en maar zelden dat het oude artikel een update kreeg :q:

Soms zouden ze beter eerst de bron moeten checken of die wel waarheden vertelt en daarna zelf nog is fact checken. Maar helaas...


Skater VR is aangekondigd voor de PSVR2 en zou ergens tegen/in de zomer komen. Het ziet er nogal trippy uit :P

Image

Re: PlayStation VR

384
gamerke1992 wrote: 31 Jan 2023 18:34 Ik begrijp dat het niet voor iedereen is, maar dat is niet het geval voor mij. Ik kijk er zo naar uit. En ik blijf de prijs rechtvaardig vinden voor de hardware die je krijgt. En als het niet binnen je budget valt is dat jammer, dan weet je waarvoor je werkt. Dat is bij mij ook zo. Ik voel die prijs uiteindelijk totaal niet, maar ik werk er dan ook heel veel uren voor. Dan is deze aankoop een manier om mijzelf te belonen.

Voor mij is het ook geen accessoire, maar een 2de console die nu eenmaal het brein van de ps5 nodig heeft.
Dat is zeker een waardig punt daar! Alleen is een prijs relatief. Voor mij persoonlijk is dat redelijk wat geld voor iets wat ik van mezelf weet dat ik uiteindelijk weinig tot niet zal gebruiken. Nu, voor wat je krijgt is die prijs zeker fantastisch!
Alleen blijf ik gewoon wat zitten met het feit dat Sony en gaming in het algemeen redelijk duur wordt. En dat is gewoon door de nieuwe technologie, de inflatie en nog een deel andere factoren. Ik begrijp het.
Maar zorg dan dat zo'n product op zijn minst te gebruiken valt met de vorige generatie VR Games. Dan springen er volgens mij méér mensen op de kar en heb je diegene die de vorige generatie VR hadden zeker mee!
Das wat ik jammer vindt eraan, beetje zelfde verhaal met de PS5. Fantastische console, maar kwestie UI zetten ze zichzelf praktisch weer op nul, terwijl ze het toch goed voor elkaar hadden met de PS4. Nu innovatie moet er zijn, maar dat had perfect gekunnen met de PS5. Ik ben ondertussen gewend aan de UI van de PS5 en terug naar de PS4 gaan is al moeilijk geworden voor mij. Dan moet ik weer alles gaan zoeken :D

@Marty: oké! Des te beter dat het fake news was!! Laat ons hopen dat PS VR2 goed ontvangen wordt, maar vooral dat er veel ondersteuning voor is en dat jullie er allemaal plezier uit halen! Daar gaat het tenslotte om!
Image

Re: PlayStation VR

385
Dat het backwards compatibel zou moeten zijn is inderdaad iets wat vele zou kunnen overtuigen. Alleen is de technologie zo anders, dat ik niet zie hoe dit mogelijk kan zijn. De move controller was zwaar verouderde technologie die ze gelukkig hebben laten vallen en vervangen door een waardige opvolger.

De tracking is zo anders dat dit onmogelijk toe te passen is bij de nieuwe PSVR2. We zijn dus afhankelijk van de developers om hun PSVR1 games te upgraden naar PSVR2.

Wat Sony had kunnen doen is toch nog een camera voorzien die de move controllers met PSVR2 compatibel maakt. Maar dan stel ik mij de vraag of we wel met die verouderde move controllers verder willen, wanneer we de nieuwe betere controllers gewoon zijn.

Ik ga mijn PSVR1 in de mancave installeren voor als ik toch nog een oudere game wil spelen die geen upgrade gekregen heeft. Al denk ik dat dit niet vaak gaat gebeuren :lol:
Image