Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1547
Elvis 6/10
Gister in het vliegtuig gekeken. Het was wel okay. Lekkere muziek. Interessant om het verhaal achter Elvis te leren kennen. Maar niet dat ik hem nu in mijn playlist ga zetten.

The Last of us episode 1 9/10
Net met mijn ouders gekeken en die vielen beide niet in slaap, en dat is heel knap voor hun! Zeker gezien de eerste episode best lang duurt. Zelf vond ik het ook erg goed. Veel overlap met de game maar net een tikkie anders wat het toch interessant maakt.

The gameroom episode 5 7/10
Een aanrader, zeker voor de mensen van PSXTR. Elke episode vertelt een verzamelaar hoe hun gameroom tot stand is gekomen en wat het zo bijzonder maakt voor hun. Hier kan je de episodes bekijken:
https://www.youtube.com/@benjaminveenstra

1548
FGras wrote: 19 Jan 2023 00:07 Elvis 6/10
Gister in het vliegtuig gekeken. Het was wel okay. Lekkere muziek. Interessant om het verhaal achter Elvis te leren kennen. Maar niet dat ik hem nu in mijn playlist ga zetten.

Net met mijn ouders gekeken en die vielen beide niet in slaap, en dat is heel knap voor hun! Zeker gezien de eerste episode best lang duurt. Zelf vond ik het ook erg goed. Veel overlap met de game maar net een tikkie anders wat het toch interessant maakt.

Een aanrader, zeker voor de mensen van PSXTR. Elke episode vertelt een verzamelaar hoe hun gameroom tot stand is gekomen en wat het zo bijzonder maakt voor hun. Hier kan je de episodes bekijken:
Heb ook nog op het punt gestaan vorige zomer om Elvis te gaan zien, maar de lange speelduur heeft me er toch van weerhouden :p The Last Of Us staat ook zeker nog op het lijstje
Image

1549
Mr.Wolf wrote: 19 Jan 2023 09:03
FGras wrote: 19 Jan 2023 00:07 Elvis 6/10

Heb ook nog op het punt gestaan vorige zomer om Elvis te gaan zien, maar de lange speelduur heeft me er toch van weerhouden :p The Last Of Us staat ook zeker nog op het lijstje
Zelfs in een vlucht van 9 uur vond ik de film van 3 uur nog lang duren. Het had zeker korter gekund.
"Dirt", de Motley Crüe film vind ik een stuk beter.

1550
Ik ben al een jaar af en aan aan’t springen om The Last of Us te proberen. Maar al die versies… En nu door de serie ben ik toch weer getriggered. Alleen weer even kijken of ik beide PS5 versies ga halen voor binnenkort, of nog beginnen op PS4…

M.a.w. dus… Heb de eerste ep gekeken, iets wat ik normaal nooit doe als het seizoen nog niet volledig is, en vond hem wel goed.

Echt afzetterij zo elke week een ep droppen, voor mensen die maandelijks betalen.
Image

1551
zenmaster wrote: 19 Jan 2023 17:55 Ik ben al een jaar af en aan aan’t springen om The Last of Us te proberen. Maar al die versies… En nu door de serie ben ik toch weer getriggered. Alleen weer even kijken of ik beide PS5 versies ga halen voor binnenkort, of nog beginnen op PS4…

M.a.w. dus… Heb de eerste ep gekeken, iets wat ik normaal nooit doe als het seizoen nog niet volledig is, en vond hem wel goed.

Echt afzetterij zo elke week een ep droppen, voor mensen die maandelijks betalen.
Ik houd ook niet zo van dat gespreid droppen en ben van hetzelfde principe. Ik spaar/bedwing mezelf tot alles er is :lol:
Image

1552
Babylon 8/10
Met toch wel een redelijk bang hart was ik deze film binnengestapt. De duur van 3u8min deed me wat afschrikken en zeker als de film dan nog zou tegenvallen. Maar al een geluk viel het erg mee. Film ging over de opkomst en ondergang van enkele grote sterren in Hollywood rond de jaren 20. De evolutie is net bezig van de stille film naar gesproken film en dit brengt toch complicaties met zich mee. Verhaal was verbazingwekkend sterk. Alle acteurs deden fantastisch werk waardoor je direct in de film gezogen wordt. Humor wordt vermengd met de nodige dramatische scenes.
Om dan direct bij het grote nadeel te komen. Vanaf de helft van de film begint het wat langdradig te worden allemaal tot de laatste 3 kwartier/halfuur ofzo. Denk dat er van deze film zeker wel wat afgeknipt kon worden zodat je aan een speelduur zat van 2u20min zat.
Toch werd de sfeer van het Hollywood van de jaren 20 prachtig weergegeven en als filmliefhebber ben ik erg blij deze gezien te hebben.
Image

1553
Ant-Man & The Wasp: Quantumania 7.5/10
Ondertussen is fase 5 van de Marvel Cinematic Universe van start gegaan met de grote bioscoop reveal van Kang, de nieuwe Avenger-threat villain. Scott Lang, aka Ant-Man, leeft zijn leventje als succesvolle auteur na zijn belevenissen van Endgame. In zijn 5 jarige afwezigheid, heeft zijn dochter een machine gebouwd die de volledige quantum realm (een volledig miniscuul universum) in kaart te brengen. Dit brengt problemen met zich mee, en de hele groep wordt richting quantum realm gestuurd waar niet direct een uitweg lijkt te zijn.
Wat direct opvalt, is het subtiele gebruik van humor. Waar Thor en andere marvel producties van afgelopen jaar al snel een komedie waren, is deze voornamelijk serieus wat ik erg aangenaam vond. Ant-Man is vaak de meer humoristische sub-reeks in de MCU, maar deze had een meer duistere/serieuze toon. Ik kreeg ook veel vibes in deze film richting Star Wars, waarschijnlijk mede door de gekke figuurtjes die er rond lopen. En ten slotte was het grootste positieve punt aan deze film Kang. Toch wel de beste villain die we hebben mogen zien sinds Thanos.
Het grootste nadeel was toch wel richting het einde. Ze spelen het erg op safe, wat ik wat jammer vond. Ik had het veel liever anders gezien, want nu vond ik deze keuzes wel wat opmerkelijk.
Goed, fase 4 vond ik persoonlijk een mindere fase buiten enkele producties die ijzersterk waren (Spiderman, wandavision, Loki), maar deze film bracht het geheel al wat terug richting de goede kant. Ant-Man heeft voor mij altijd al wat gevoeld als de lijm van de MCU en dat is hier ook weer waar. Ik ben benieuwd waarheen we gaan.
Image

1555
Plane 7.5/10
Gerard Butler speelt een piloot die vlak voor oudjaaravond nog een vlucht moet doen en probeert om op tijd bij zijn dochter te geraken. Aangezien de vlucht maar een veertien tal passiegers heeft, moet hij van z'n meerdere doorheen een storm vliegen om kerosine te besparen (crisis voor iedereen). Nu ja, het vliegtuig is niet bestend tegen de natuur, en de piloot moet een noodlanding maken. Enkel klein inschattingsfoutje, maar het vliegtuig is geland op een eiland dat verscheurd is door oorlog en waar seperatisten de macht hebben gegrepen.
Was zeker geen slechte film, maar deed ook helemaal niks speciaals. Het was exact wat je verwacht van de film. Ik heb er 1u40 min naar gekeken zonder mezelf te vervelen. Iedereen speelde z'n rol goed en de spanning zat er telkens in.
Image

1556
Cocaine Bear 6/10
Yup, het is exact zoals de titel doet vermoeden. Een beer eet drugs die in het natuurpark zijn gevallen en valt dan de mensen hier aan. Het is brutaal, gore en probeert ook grappig te zijn.
Was zeker geen slechte film, maar het was ook niets wereldschokkends. Ook gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Of ja, ongeveer 2% van deze film is echt gebeurd :p

Ik maak ook even gebruik van de gelegenheid om wat frustraties te uiten!
Als je beslist om naar de cinema te gaan EN HEEL DE FILM GAAT LIGGEN PRATEN, dan wens ik je veel jeuk toe en een veel te korte arm om eraan te krabben!
Image

1557
A Man Called Otto 8/10
Ik hou altijd van Tom Hanks. In deze film speelt hij een norse, oude man die erg gesteld is op orde en netheid in zijn buurt. Elke dag wandelt hij door straat en handhaaft er de orde. Tot uiteindelijk er een nieuwe familie komt wonen die probeert om de blok ijs die Otto is, te doen smelten. Verhaal is prachtig! Het verweeft humor met zeer diepe thema's zoals suïcide. Otto heeft zelfmoordneigingen en tijdens de verschillende pogingen krijg je verschillende flashbacks die erg emotioneel geladen zijn.
Het is een erg mooie drama film, maar hij kwam een klein beetje traag op gang. Als je graag wil huilen en lachen, moet je deze gezien hebben!
Image

1560
Scream 6 8/10
What's your favourite scary movie? En zo begon in 1996 een legendarische slasher film. We zijn bijna 30 jaar later en ondertussen zijn we aangekomen bij de 6e film. Ondertussen is er bij film 5 een soort van soft reboot gekomen waarbij de hoofdrollen nu voornamelijk voor andere personage zijn weggelegd terwijl er nog wel de nodige linken zijn naar de vorige films. Zeker in deze film die zwaar voortborduurt op de eerste film en de 5e film.
De overlevenden van de vorige film proberen een nieuw leven op te bouwen in New York terwijl ze hun trauma's proberen te verwerken op hun eigen manier. Natuurlijk volgt er al snel een telefoontje waaruit blijkt dat er een nieuwe Ghostface killer jacht maakt op de zusjes.
Dit is toch al de meest originele Scream film tot nu toe. Het speelt zich af in een grote stad terwijl de vorige films zich voornamelijk afspeelden op kleinere locaties. Dit brengt veel variatie met zich mee. Vooral ook het feit dat het Halloween is in New York, er er erg veel mensen verkleed zijn als Ghostface. Het merendeel van de cast is ook leuk om naar te kijken. Scream staat ook altijd bekend om hun reveal van wie de killer is op het einde. Op de een of andere manier zijn ze er in gelukt om weer iets compleet origineel te doen wat nog niet is voorgekomen in de voorgaande films.
De twee grootste nadelen is dat ik 1 van de personages absoluut niet kan verdragen:p Maar echt helemaal niet. Elke keer als ze op beeld kwam, stoorde ik me aan haar. De film speelde het ook iets te hard op safe.
Ben zeer benieuwd wat de volgende film gaat brengen!
Image