Even een korte plus en minpunten van de Edge controller:
Plus:
- Verwisselbare pookjes, heb nu zelf de dome pookjes. (zoals op ps3 controller)
- ligt wat zwaarder in de hand. Vind ik zelf prettiger
- Custom Profiles. Je kan heel makkelijk profiles aanmaken (tot 30 verschillende profiles) Je kan er maximaal 3 opslaan op je controller en je kan tussen die 3 profiles ingame direct switchen door op FN toets te drukken en 1 van de facebuttons. Driehoekje is standaard profiel.
- Je kan alle profielen een naam geven zodat je makkelijk kan zien voor welke game.
-Je kan alle knoppen aanwijzen aan de backbuttons, afgezien van swipen over touchpad (touchpad zelf kan wel) en de create button.
- Trigger stops voor R2 en L2. 3 standen om uit te kiezen.
- Je kan de sticks ook aanpassen qua gevoeligheid en daar zitten 6 opties in met een omschrijving van wat het doet en is ook meteen afgelezen in de afbeelding van de edge controller.
- Zou je beginnende stickdrift krijgen zou je in eerste instantie de deadzone iets aan kunnen passen en zou het teveel worden kun je een nieuwe stick module zo omwisselen.
- de veertjes onder R2 en L2 zijn van betere kwaliteit
- 2 soorten backbuttons om uit te kiezen en zijn makkelijk aan te brengen/verwijderen
Minpunten:
- Prijs, €230 is aan de hoge kant. Heb deze zelf nieuw voor €178 dus vind ik wel een mooie prijs. Mijn controllers slijten als een gek dus dit is voor mij op den duur goedkoper.
- Accu duur, dit is korter dan de dual sense controller, maar er is wel een kabel meegeleverd. Lengte is iets van 2,70 meter.
Edit: hmm kort