Re: Wat speel je op dit moment?

3631
Kolm wrote: 07 Jan 2025 20:15 Money in ronde 3 is voor mij eigenlijk helemaal geen probleem. Die jumpers zijn met 1 charged shot van je rifle (met 1-2 power upgrades) al dood. Dat is ook de laatste ronde die ik nagenoeg volledig met rifle doe op end fight na, dat is dan zonder rushen uiteraard.
Maar ik vraag me nu wel af... als je in ronde 3 ipv ronde 1 je armor pakt, krijg je dan betere armor dan in ronde 1?
Denk het niet, is volgens mij altijd heel basic.
En krijg je dan minder money in ronde 1 :?
Ik krijg ongeveer 350k in ronde 3 omdat er best veel vijanden zijn die elk ook wat geld geven.
Het geld is normaal altijd evenveel.

Ik moet ook is kijken want ik dacht dat de rocket launcher onder weapons zat en niet supplies (eerste poort zelfde, maar 2de poort niet).

Ik weet dat ik gisteren even weapons probeerde in ronde 4 en toen ik bij de automaat kwam vielen er plots 3-4 van die grote slashers uit de lucht die ik nog even niet had verwacht :q:.

Het enige probleem bij mij is het eindgevecht van de supply route. Dat kan je ook niet echt traag en van op afstand doen want je springt naar beneden van zo'n ramp en dan moet je er maar mee dealen... In mijn run gisteren kwamen er plots 3 bombers van alle kanten op me af waardoor ze me insloten en die negeerden de flare die ik had gegooid net voor ze op het scherm verschenen en dus nog steeds actief was. Mijn dash werd geblokt door 1 van hen. Full health naar dood in 1 seconde. Had er ook maar eentje, bv degene die langs de flare liep :q:, ook effectief naar de flare gegaan had ik het waarschijnlijk wel overleefd.

Wat bedoel je met 'Vanaf ronde 5 ipv money/health supplies voor mines of grenades.'
Money en health zitten in dezelfde poort dus die kan je niet met elkaar afwisselen. Of bedoel je ipv money de health route doen met dan de supply route als afwisseling? (zo lijkt je lijstje te zijn)
Gewoon de eerste kans de launcher pakken en volgende keer mines. Mines zijn handig op plaatsen waar je weet dat een back spawn komt.

Bij money/health. Ik begin altijd met money en als mijn health minder is bij een tussenpoort naar health.

Op het einde van elke ronde, of bij shops, hou ik altijd 30k ongeveer over. Zodat je toch altijd flares en ammo kan aanvullen.

Bij eindgevechten zwier ik altijd snel alle turrets, als een soort "barrier", en blijf daar zoveel mogelijk achter. Tussendoor gebruik ik die nooit, opsparen voor het einde telkens.

De dingen die het water onder stroom zetten ook zo snel mogelijk laten afgaan zodat je er zelf niet door geraakt wordt.

Die bombs zijn ook irritant.. Zijn snel en doen veel damage..
Image

3632
Persoonlijk heb ik aan mines helemaal niks tot nu toe net omdat ik prima tot het eindgevecht kom van de supply ronde maar daar gaat het mis. En eigenlijk altijd in 1 seconde ofzo waardoor ik tot nu toe ook niks aan dat health pack had. Turrets gebruik ik wel en die gooi ik inderdaad ook als een soort defense lijn waar ik achter blijf tov de vijanden die komen.

Ik heb nog wat andere dingen geprobeerd. Armor in ronde 4 is zelfde als in 1, dus dat heeft geen zin om uit te stellen. Vooral omdat ik in ronde 4 niet voorbij dat stuk na de automaat kwam met vuur. Ik werd compleet gerushed en flare en SMG, allebei vrij ver geupgrade, waren niet voldoende. Toen ik armor in ronde 2 deed ging het aan het einde mis omdat daar zoveel vijanden kwamen bij die conveyor belts en omdat de tweede conveyor belt pas bij de derde melee poging effectief aan ging waardoor ik geswarmd werd en mijn flare bij de grinders ondertussen ook uitgeflared was.
Image

3633
Eindelijk maar eens Horizon Remastered verder gedaan gisteren. Uurrgh het houdt mij moeilijk vast. Het constant lopen van A naar B met dan tussendoor machines die soms onvermijdelijk zijn... Het ganse crafting verhaal... Heb een paar uur gespeeld gisteren, heb doorgezet, maar ik wou eigenlijk alweer stoppen. Ga toch proberen om ermee verder te doen.
Maar nog een vraag: ik activeerde gisteren een quest 'Into the frozen land' of zoiets. Ik vond het al verdacht dat dat pad zo ver was. Had ik pas halverwege door dat ik eigenlijk level 30 moet zijn (ben ik nog niet) en dat dat waarschijnlijk richting DLC is. Hoe kan ik die quests uit elkaar houden, want momenteel heb ik geen idee hoe ik dat het beste doe?
Image

3634
Into the frozen is idd de DLC. Het zit een beetje ver in mijn geheugen, maar volgens mij krijg je daar pas nieuwe quests van als je die eerste doet. Het is namelijk een volledig nieuwe gebied waarbinnen je quests moet doen.

Ik dacht dat er ook een kleur verschil was tussen de quest icons van de DLC en van de main game. Kan zijn dat dat kleur verschil er enkel is in het pauze menu waar je overzicht van quests hebt.

Ik kan wel aanraden om eerst de DLC te doen voor je eventueel new game+ op ultra hard doet. Je krijgt in de DLC nog betere wapens die dan nuttig kunnen zijn. Samen met een of andere armor waarvan je alle stukken moet verzamelen (naam even kwijt, was ook trophy dacht ik)
Image

3635
Kolm wrote: 12 Jan 2025 13:30 Into the frozen is idd de DLC. Het zit een beetje ver in mijn geheugen, maar volgens mij krijg je daar pas nieuwe quests van als je die eerste doet. Het is namelijk een volledig nieuwe gebied waarbinnen je quests moet doen.

Ik dacht dat er ook een kleur verschil was tussen de quest icons van de DLC en van de main game. Kan zijn dat dat kleur verschil er enkel is in het pauze menu waar je overzicht van quests hebt.

Ik kan wel aanraden om eerst de DLC te doen voor je eventueel new game+ op ultra hard doet. Je krijgt in de DLC nog betere wapens die dan nuttig kunnen zijn. Samen met een of andere armor waarvan je alle stukken moet verzamelen (naam even kwijt, was ook trophy dacht ik)
Nu ik het lees, idd, dat laatste klopt. Dat zal dan inderdaad de beste manier zijn om alles aan te pakken. Maar voor nu wil ik eigenlijk gewoon enkel de main game doen zonder geconfronteerd te worden met DLC quests. Het zal wel duidelijk worden hoop ik, ga gewoon even moeten doorbijten. Ben nu toch al meer dan 10u ver in de game, maar toch...
Image

3636
NTGSruler wrote: 12 Jan 2025 17:02 Nu ik het lees, idd, dat laatste klopt. Dat zal dan inderdaad de beste manier zijn om alles aan te pakken. Maar voor nu wil ik eigenlijk gewoon enkel de main game doen zonder geconfronteerd te worden met DLC quests. Het zal wel duidelijk worden hoop ik, ga gewoon even moeten doorbijten. Ben nu toch al meer dan 10u ver in de game, maar toch...
Zolang je die ene quest niet volgt ga je niet verder met de DLC. Sowieso kan je de DLC best doen nadat je alles van de platinum hebt gedaan want ik vond het wel een behoorlijke step up in difficulty van de main game.
Image

3638
Kolm wrote: 12 Jan 2025 21:03
NTGSruler wrote: 12 Jan 2025 17:02 Nu ik het lees, idd, dat laatste klopt. Dat zal dan inderdaad de beste manier zijn om alles aan te pakken. Maar voor nu wil ik eigenlijk gewoon enkel de main game doen zonder geconfronteerd te worden met DLC quests. Het zal wel duidelijk worden hoop ik, ga gewoon even moeten doorbijten. Ben nu toch al meer dan 10u ver in de game, maar toch...
Zolang je die ene quest niet volgt ga je niet verder met de DLC. Sowieso kan je de DLC best doen nadat je alles van de platinum hebt gedaan want ik vond het wel een behoorlijke step up in difficulty van de main game.
Heb de quest gewoon gedeactiveerd. En de DLC quests staan apart als je naar het menu gaat met de map/resources/skills.. Dus daar kun je dan gewoon zien wat je juist moet doen.
Gisteren uur of 2 verder gespeeld. Het werd eindelijk wat interessanter! Dus nu wil ik wel verder doen :D

@Sanity: het meh-gevoel heb ik al even met games de laatste tijd.
NFS niet zo leuk? Ik wil die op termijn wel doen, de online trophies zouden in private match kunnen behaald worden. Dus als je eens zin hebt...
Image

3639
NTGSruler wrote: 13 Jan 2025 08:29 @Sanity: het meh-gevoel heb ik al even met games de laatste tijd.
NFS niet zo leuk? Ik wil die op termijn wel doen, de online trophies zouden in private match kunnen behaald worden. Dus als je eens zin hebt...
Is wat platjes vind ik. In vergelijking heb ik dan eigenlijk liever de open wereld van de meer recentere games.
Ik zal ongetwijfeld nog wat moeten wennen aan de banen, maar bv. de shortcuts vind ik bijzondere irritant. Kosten vaak meer tijd doordat je onduidelijk kan zien waar de bocht precies ligt (vooral 's nachts) maar je moet ze wel perfect kunnen pakken om de beste tijd te kunnen neerzetten.

Het is allemaal gewoon heel strak. Zoveel races als racer, zoveel als politie en vooral telkens dezelfde. Weinig afwisseling.
Image

3640
Begonnen met Astro´s Playroom. Voor het weekend en intussen bijna klaar. :silly: Heb intussen nog onze 3e slaapkamer kunnen verven en vloeren.
Deels om er vanaf te zijn (Game Mania personeel was deze gestart op mijn account om bij inruil mijn oude PS5 te testen...) en deels omdat ik zoveel goede dingen hoorde over Astro Bot.
Wat een leuke game! Mooi gemaakt en zoveel nostalgie in het Playstation Lab. Moet nog eens kijken wat ik allemaal moet doen voor de platinum want heb volgens mij alles uitgespeeld.
Enige minpuntje: de special bots. Er is toch bijna niemand die sommige van deze zonder guide had kunnen oplossen? :| Dus dat heb ik dan gedaan...
Image

3641
Sanity penguin wrote: 13 Jan 2025 09:17
NTGSruler wrote: 13 Jan 2025 08:29 @Sanity: het meh-gevoel heb ik al even met games de laatste tijd.
Is wat platjes vind ik. In vergelijking heb ik dan eigenlijk liever de open wereld van de meer recentere games.
Ik zal ongetwijfeld nog wat moeten wennen aan de banen, maar bv. de shortcuts vind ik bijzondere irritant. Kosten vaak meer tijd doordat je onduidelijk kan zien waar de bocht precies ligt (vooral 's nachts) maar je moet ze wel perfect kunnen pakken om de beste tijd te kunnen neerzetten.

Het is allemaal gewoon heel strak. Zoveel races als racer, zoveel als politie en vooral telkens dezelfde. Weinig afwisseling.
Ok ik snap het.
Ik denk voor de shortcuts dat je vooral de game zal moeten spelen om die dan op die manier gewoon te worden en te weten wat er komt.
Ik moet mij duidelijk niet haasten om deze te starten dan.
Was eigenlijk van plan om beetje completion terug omhoog te brengen. Dus dat betekent dan de laatste 3 games die ik gestart ben uitspelen. Horizon Remastered, Dead Space Remastered en Deus Ex Mankind Divided. Geen kleine games dus.
Image

3643
Sanity penguin wrote: 15 Jan 2025 10:14 Aan Hades begonnen (stond al tijdje op bakclog) en deze boeit mij wel. Coole stijl, leuk onderwerp (Griekse mythologie interesseert mij altijd wel) en zeer uitdagend.
Zalige game. Speelt vloeiend, heel veel lore en dialoog (love it), humor, goede muziek... Heb hem zelf ook pas 2 jaar geleden gespeeld en is nu één van mijn favoriete games ooit. Hades 2 is al een tijd op Steam en kan niet wachten tot die op PS5 komt.
Image

3644
zenmaster wrote: 15 Jan 2025 11:08
Sanity penguin wrote: 15 Jan 2025 10:14 Aan Hades begonnen (stond al tijdje op bakclog) en deze boeit mij wel. Coole stijl, leuk onderwerp (Griekse mythologie interesseert mij altijd wel) en zeer uitdagend.
Zalige game. Speelt vloeiend, heel veel lore en dialoog (love it), humor, goede muziek... Heb hem zelf ook pas 2 jaar geleden gespeeld en is nu één van mijn favoriete games ooit. Hades 2 is al een tijd op Steam en kan niet wachten tot die op PS5 komt.
Oh nice, wist niet dat er een 2 van was. Die komt dan ook zeker aan de beurt als die naar PS komt.
Gisterenavond gelukt om eerste keer uit Asphodel (tweede stuk) te raken. Ik merk wel dat het wapen echt wel een verschil maakt bij mij maar probeer toch altijd te gaan voor hetgene met extra darkness. Speer is tot nog toe mijn favoriet, zeker als je de boon krijgt waarbij het een soort van auto-mep functie krijgt zolang je de mep knop inhoudt.
Image

3645
Eerlijk is eerlijk: Horizon Zero Dawn wordt alsmaar leuker en interessanter. Heb eindelijk ontdekt om wat updates te gaan doen aan pouches en dergelijke. Heb net ook nu 'unlimited travel pack' kunnen kopen. Dus dan moet ik geen travel packs meer craften en kan ik gewoon naar eender welk stuk van de map fast forwarden wanneer ik wil. Toch een pak makkelijker. Heb wel het gevoel dat ik hier nog weken mee bezig ga zijn alleen al met de main game.
Image