Re: Wat speel je op dit moment?

3916
Ik vind over het algemeen die high speed segmenten ook veel lastiger dan de lage snelheidsdelen. Daar gaat het meer over op het juiste moment remmen en insturen, bij de high speed is het meer op goede hoop dat je reactiesnelheid goed genoeg is (de baan goed kennen dus idd), je op tijd gas loslaat of dat je juist even remt om de betere exitsnelheid te houden. Lastig om goed in het ritme te komen als het allemaal zo technisch is als rally rijden.
Image

3917
NTGSruler wrote: 10 Jan 2026 00:06 Kun je niet gewoon toeteren zodat die toeschouwers aan de kant springen? :? ^^
Al had ik een constante toeter en 100 sirenes op mijn dak... ze blijven op het randje van de baan staan :nerd:
1980 waren andere tijden zullen we maar zeggen :q:
paveman wrote: Ik vind over het algemeen die high speed segmenten ook veel lastiger dan de lage snelheidsdelen. Daar gaat het meer over op het juiste moment remmen en insturen, bij de high speed is het meer op goede hoop dat je reactiesnelheid goed genoeg is (de baan goed kennen dus idd), je op tijd gas loslaat of dat je juist even remt om de betere exitsnelheid te houden. Lastig om goed in het ritme te komen als het allemaal zo technisch is als rally rijden.
En zelfs als je de baan kent en weet wat er komt kunnen er wat rare bumps inzitten die je er helemaal afgooien. Zelfs rechtdoor vol gas aan hoge snelheid is lastig soms :silly:
Image

3918
Zoals ik eerder al aangaf, de WRC games zijn kwestie handling niet meer dezelfde als vroeger. Of misschien ben ik er te lang uit geweest kwestie rally games, maar ik had ook moeite om erin te komen in het begin. Ik had constant het gevoel op 2 rails te moeten rijden en als je even van afweek, was het moeilijk om te corrigeren. Ik had de indruk dat het vroeger allemaal wat losser was en je precies iets meer kon permitteren.

Het lukt je wel Kolm, of misschien is het al gelukt? Maar het kan frustrerend zijn inderdaad als je net niet onder de beoogde tijd kan duiken. Toeschouwers of random bumps kunnen die frustratie dan alleen maar vergroten.
Image

3919
Er is wel een enorm verschil tussen WRC games van Nacon en die laatste EA WRC die jij recent gespeeld hebt.

Bij die van EA moet je echt heel precies sturen wat met joysticks gewoon lastig is. Lijkt wel alsof ze de game enkel getest hebben met een stuur ofzo.

Bij de WRC games daarvoor is dat minder. Al is bv WRC 3 tov 10 wel een heel verschil en kom je bij 3 met bijna alles weg waar dat in 10 nog wel is tegenvalt. Hoofdreden is vooral dat er nu meer kan op technisch gebied.
Bv wat meer stenen net naast de baan leggen en als je die raakt dat je daar ook echt last van hebt.
Veel meer variatie in ondergrond, ook in combinatie met het weer. Hier lijkt WRC 10 wel wat de fout in te gaan met regen op asfalt, dat is lastiger dan rijden op sneeuw :q:

Maar ik heb het niet meer opnieuw geprobeerd. Ik ga nu eerst WRC 9 voor PS5 uitspelen, kwestie van huidige WRC kampioenschap uit te rijden (stuk of 8-9 rally's denk ik) en dan wat er mist voor de 500 en 1000km trophies.

Ik had ook bedacht dat ik THPS3+4 als platinum 450 en trophy 22.000 wil. Dus ben daar ook wat meer mee bezig, de WRC games zijn nu vooral als opvulling om tot aan die getallen te komen :lol:
Image

3923
paveman wrote: 02 Feb 2026 12:13 Dat je Valhalla zo slecht vindt... Ik vond dat toch wel een van de betere die ik gespeeld heb. Mirage heb ik qua gameplay op zich nog best oké staan, maar qua algehele game zou die bij mij volledig onderaan komen (de O's moet ik nog spelen ;) )
Tgoh, ik ben gewoon geen fan van de algehele stijl van de moderne "RPG" games. Valhalla vond ik wel een van de leukste in de RPG stijl, gewoon vanwege de leuke combat en de raids. Maar voor mij blijft AC 2, black flag en AC 3 in de top 3 staan.
Image

3924
Mr.Wolf wrote: 05 Feb 2026 19:04 Tgoh, ik ben gewoon geen fan van de algehele stijl van de moderne "RPG" games. Valhalla vond ik wel een van de leukste in de RPG stijl, gewoon vanwege de leuke combat en de raids. Maar voor mij blijft AC 2, black flag en AC 3 in de top 3 staan.
De nieuwe AC-games voelen inderdaad heel anders dan de oudere. Ik vond de oudere ook leuker om te spelen en voor het AC-verhaal, maar de nieuwe hebben algemeen wel veel uitgebreidere gameplay.

3925
THPS3+4 heb ik eindelijk de solo tours klaar. Volgens de trackers nog 15 challenges te gaan, maar ik wil eerst opvullen tot die 450 en 22k.

Dus nu verder met WRC 9 PS4, nog 6 rally's te gaan voor WRC en dan waarschijnlijk nog 200-300km voor de 1000km trophy.

Daarna nog is kijken waarmee ik die resterende 30 trophies opvul. Misschien met WRC 5 op PSVita of met Jak and Daxter The Lost Frontier dat ik ook gestart was.

@paveman: Ik zag jij ondertussen ook al ver gekomen was met THPS3+4. Ben je ook al met de solo tours bezig?
Image

3927
Zelf ben ik voorstander om voor de solo tour het level per level te doen ipv skater per skater. Vond het nu al lastig om bv in Londen alle locaties van 'dingen' weer te leren want was het al lang vergeten. En dat dan onthouden voor de hele game... nope xD

Er zijn blijkbaar ook panda's te verzamelen, dat wist ik niet tot ik merkte dat ik nog een icoontje miste in de lijst van alles wat ik voor een skater completed had. Is niet skater gerelateerd, maar net als dat galaxy icon, wordt het bij elke skater getoond als je ze allemaal hebt.

Voor de challenges: Tot nu toe vond ik de challenges wel meevallen :shhhh:

Enige waar ik wat langer mee bezig ben geweest is Tokyo en dan vooral om de timing te vinden wanneer ik van de rail moest springen om door het gat van secret area naar main area te vliegen xD
In de andere richting is deze challenge bijna niet te doen denk ik.

Meeste challenges van hoge score en een gap is meer een kwestie van: Waar kan ik een 900 doen (bij voorkeur als 180 of 360 want dan gaat de base score van 10k(?) naar 20 of 40k) zo dicht mogelijk bij de gap en daarna een plek waar ik oneindig in cirkels kan grinden (gewoon 1 special grind lang aanhouden om base score op te hogen, soms beetje snel wisselen naar het einde toe voor multiplier) en dan nog even een manual met zoveel mogelijk tricks spammen voor meer multiplier. Soms lukt de 900 niet in de buurt en dan doe ik maar gewoon een hele lange special grind en wat langer manual tricks :silly:
Image

3928
Ja, heb al een paar levels voor ofwel alle ofwel veel verschillende skaters gedaan. Dan voor de afwisseling tussendoor maar een paar extra levels voor 1 skater gedaan... Ik doe het dus een beetje door elkaar.

Van die expert challenges heb ik alleen de 2x skitchen geprobeerd, aangezien ik ervan uit ga dat die de moeilijkste is. En daar kwam ik ook totaal niet door, dus vanaf dat moment maar opgegeven.
Image

3930
paveman wrote: 06 Mar 2026 23:34 Ja, heb al een paar levels voor ofwel alle ofwel veel verschillende skaters gedaan. Dan voor de afwisseling tussendoor maar een paar extra levels voor 1 skater gedaan... Ik doe het dus een beetje door elkaar.

Van die expert challenges heb ik alleen de 2x skitchen geprobeerd, aangezien ik ervan uit ga dat die de moeilijkste is. En daar kwam ik ook totaal niet door, dus vanaf dat moment maar opgegeven.
Is dat die in dat level waar die trams ook rijden? Met die pier en die bal die je van de pier moet rollen?
Ik geloof dat ik daar een skitch richting de start heb gedaan, maar dan iets voor de bocht loslaten zodat ik een wall plant kon doen op de muur om om te keren en een andere auto te doen.
Wel eventjes mee bezig geweest, maar eigenlijk kwestie van beetje geluk hebben dat het uitkomt met de auto's.

Verder: voor de solo tour goals kan je ook gewoon mods aanzetten, denk er gewoon aan om ze uit te zetten als je challenges gaat doen.
Vooral op dat gevangenis eiland, die lange skitch achter dat toeristenkarretje is gewoon lastig zonder perfect skitch mod en je moet het 30 keer in totaal doen. Zijn gezeur ben je dan echt wel zat! :dizzy:

Eindelijk iemand gevonden voor de online trophies voor WRC 3 op PS3! :party:
Daar gaat mijn completion nog wat verder de dieperik in :silly:
Maar... WRC 9 is bijna klaar! Nog 3 rally's en daarna 200km schat ik.
Image