Re: Het afdwaaltopic

211
BozeGozerXrd wrote: Met die upgrades krijg je al een beter systeem dan mij en ik kan zelfs nog prima Project Cars spelen(als er niet meer dan 20 auto's op de baan zijn). Als ik naar de systeemeisen van Ark kijk zou je de game nu al prima moeten kunnen spelen. :)

Je oude HD 6570 is tussen de 44 en 60W(afhankelijk van de versie) en je r7 250 is zo'n 65 W. Dat scheelt dus niet al teveel en RAM zou al helemaal niet veel Watt moeten gebruiken. Dus tenzij je nu al tegen de 450W aan zit zou dat geen probleem moeten zijn.
Geen idee eigenlijk aan hoeveel ik nu zit qua Watt, ik denk niet dat ik het zwaarste systeem heb dus ik denk/hoop wel genoeg te hebben met die 450W. En hmm, toen ik het vroeg op de fora van Ark wisten ze mij te zeggen dat het moeilijk zal worden om de game deftig te kunnen spelen. :o Misschien dat ik de game maar eerst eens uittest vooraleer er geld in te pompen dan, haha.

Op een nog andere site vroeg ik informatie naar de beste componenten die ik zou kunnen upgraden op mijn systeem en het advies was: koop een volledig nieuwe pc, uw pc is oud. xD

Edit: Net ff zo'n PSU calculator geprobeerd en die zegt dat ik aan 244W zit bij nieuwe set-up met R7. Vind ik wel wat heel laag maar swat, geen idee hoe betrouwbaar het is. :p
Image

Re: Het afdwaaltopic

212
Elexus wrote:
BozeGozerXrd wrote: Met die upgrades krijg je al een beter systeem dan mij en ik kan zelfs nog prima Project Cars spelen(als er niet meer dan 20 auto's op de baan zijn). Als ik naar de systeemeisen van Ark kijk zou je de game nu al prima moeten kunnen spelen. :)

Je oude HD 6570 is tussen de 44 en 60W(afhankelijk van de versie) en je r7 250 is zo'n 65 W. Dat scheelt dus niet al teveel en RAM zou al helemaal niet veel Watt moeten gebruiken. Dus tenzij je nu al tegen de 450W aan zit zou dat geen probleem moeten zijn.
Geen idee eigenlijk aan hoeveel ik nu zit qua Watt, ik denk niet dat ik het zwaarste systeem heb dus ik denk/hoop wel genoeg te hebben met die 450W. En hmm, toen ik het vroeg op de fora van Ark wisten ze mij te zeggen dat het moeilijk zal worden om de game deftig te kunnen spelen. :o Misschien dat ik de game maar eerst eens uittest vooraleer er geld in te pompen dan, haha.

Op een nog andere site vroeg ik informatie naar de beste componenten die ik zou kunnen upgraden op mijn systeem en het advies was: koop een volledig nieuwe pc, uw pc is oud. xD

Edit: Net ff zo'n PSU calculator geprobeerd en die zegt dat ik aan 244W zit bij nieuwe set-up met R7. Vind ik wel wat heel laag maar swat, geen idee hoe betrouwbaar het is. :p
Soms kloppen de systeemeisen niet, of de gebruikers bedoelen dat je de game niet op de beste settings zal kunnen spelen. Proberen is inderdaad de beste optie, met twee keer zoveel RAM en een nieuwe videokaart kun je m op z'n minst een stuk fijner spelen.

Als je echt het beste uit je PC wilt halen zul je een nieuwe processor moeten kopen, voor die processor heb je een nieuw moederbord nodig. En dan kun je ook beter gelijk 16GB RAM kopen en je oude geheugen kun je weggooien(sneller geheugen en wrs heb je nu 2x2GB of 4x1GB kaartjes). Samen met een nieuwe videokaart heb je dan een zo goed als volledig nieuwe PC en een lege plek waar je portemonnee eerst zat.

Het zou best kunnen kloppen dat je op papier maar 244W gebruik hebt. In de praktijk zal dat mss 300 tijdens het gamen zijn en mogelijk heb je nog een DVD speler of andere onderdelen die daar niet meetelden dat het op 350 uitkomt. Je zou dus meer dan genoeg over moeten hebben voor wat nieuwe RAM en een iets meer verbruikende videokaart.

Re: Het afdwaaltopic

213
BozeGozerXrd wrote:Soms kloppen de systeemeisen niet, of de gebruikers bedoelen dat je de game niet op de beste settings zal kunnen spelen. Proberen is inderdaad de beste optie, met twee keer zoveel RAM en een nieuwe videokaart kun je m op z'n minst een stuk fijner spelen.

Als je echt het beste uit je PC wilt halen zul je een nieuwe processor moeten kopen, voor die processor heb je een nieuw moederbord nodig. En dan kun je ook beter gelijk 16GB RAM kopen en je oude geheugen kun je weggooien(sneller geheugen en wrs heb je nu 2x2GB of 4x1GB kaartjes). Samen met een nieuwe videokaart heb je dan een zo goed als volledig nieuwe PC en een lege plek waar je portemonnee eerst zat.

Het zou best kunnen kloppen dat je op papier maar 244W gebruik hebt. In de praktijk zal dat mss 300 tijdens het gamen zijn en mogelijk heb je nog een DVD speler of andere onderdelen die daar niet meetelden dat het op 350 uitkomt. Je zou dus meer dan genoeg over moeten hebben voor wat nieuwe RAM en een iets meer verbruikende videokaart.
Haha, ja, je kan zover gaan als je zelf wilt natuurlijk. :p Voor mij is Ark op iets of wat deftige settings spelen het doel. :) Moet zeker geen beest van een computer hebben maar als ie me begint te hinderen om bepaalde games te spelen die ik wil, zoals Ark, dan is een upgrade wel noodzakelijk. Maar ik ga het eens proberen op 2 juni en dan zie ik wel of het écht noodzakelijk is. Sowieso lijkt een nieuwe grafische kaart en wat extra RAM al niet zo drastisch dan een heel nieuw systeem te kopen voor 1 game. :O

PSU ben ik na wat research wel redelijk gerust in dat dat nog wel even meegaat, toch al die kost minder. :)
Image

Re: Het afdwaaltopic

214
Elexus wrote:Haha, ja, je kan zover gaan als je zelf wilt natuurlijk. :p Voor mij is Ark op iets of wat deftige settings spelen het doel. :) Moet zeker geen beest van een computer hebben maar als ie me begint te hinderen om bepaalde games te spelen die ik wil, zoals Ark, dan is een upgrade wel noodzakelijk. Maar ik ga het eens proberen op 2 juni en dan zie ik wel of het écht noodzakelijk is. Sowieso lijkt een nieuwe grafische kaart en wat extra RAM al niet zo drastisch dan een heel nieuw systeem te kopen voor 1 game. :O

PSU ben ik na wat research wel redelijk gerust in dat dat nog wel even meegaat, toch al die kost minder. :)
Nu is het voor 1 game, maar als er aan het eind van het jaar een mega supergave game uitkomt die 8GB RAM en 3GB videokaart als minimum vraagt dan heb je alsnog een heel nieuw systeem nodig. Dat soort games zijn er nu al (voornamelijk nog slechte optimalisaties van huidige console games). Je kunt het geld wat je nu bespaard op de PSU ook (deels) gebruiken voor een betere videokaart. Dan zit je daarmee de komende jaren zeker goed.

Re: Het afdwaaltopic

216
ShAmPi wrote:Weet er iemand waar ik lege PS4 doosjes kan kopen?
En die vouchers doen niets uit bij mij aangezien ik Visa gebruik :p
Kheb nu weeral een kapotte verzending toegekregen...

Heb er nu al 4 nodig :)
Ik heb gamemania een paar maanden geleden een mail gestuurd en ze hebben er toen twee van hun hoofdkantoor opgestuurd naar Leuven, waarna ik ze mocht komen ophalen. Ik zei toen dat ze met een verhuis gebroken waren ;) Meer dan twee zal je er wel niet krijgen vrees ik.
Image

Re: Het afdwaaltopic

217
gamerke1992 wrote:
ShAmPi wrote:Weet er iemand waar ik lege PS4 doosjes kan kopen?
En die vouchers doen niets uit bij mij aangezien ik Visa gebruik :p
Kheb nu weeral een kapotte verzending toegekregen...

Heb er nu al 4 nodig :)
Ik heb gamemania een paar maanden geleden een mail gestuurd en ze hebben er toen twee van hun hoofdkantoor opgestuurd naar Leuven, waarna ik ze mocht komen ophalen. Ik zei toen dat ze met een verhuis gebroken waren ;) Meer dan twee zal je er wel niet krijgen vrees ik.
Ik heb zelfs al staan smeken in de GM zelf en ze zeiden dat dat niet ging :cry:
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Het afdwaaltopic

218
dividedx11 wrote:
gamerke1992 wrote:
ShAmPi wrote:Weet er iemand waar ik lege PS4 doosjes kan kopen?
En die vouchers doen niets uit bij mij aangezien ik Visa gebruik :p
Kheb nu weeral een kapotte verzending toegekregen...

Heb er nu al 4 nodig :)
Ik heb gamemania een paar maanden geleden een mail gestuurd en ze hebben er toen twee van hun hoofdkantoor opgestuurd naar Leuven, waarna ik ze mocht komen ophalen. Ik zei toen dat ze met een verhuis gebroken waren ;) Meer dan twee zal je er wel niet krijgen vrees ik.
Ik heb zelfs al staan smeken in de GM zelf en ze zeiden dat dat niet ging :cry:
In de winkel mogen ze je dat niet geven. Enkel met toestemming van het hoofdkantoor (via mail dus) kan dat.
Image
cron