Re: Trophy Leaderboards

361
Bij mij zou het in orde moeten zijn, 'k heb die verborgen trophies een tijd geleden normaal gezien allemaal terug zichtbaar gezet :)

362
Was even gefrustreerd toen je zo direct reageerde Frans, u zegt dat ik dat moet leren begrijpen maar je kan ook vriendelijk blijven en natuurlijk was dat niet gemeend ondanks de emoticons. Soms heb ik een gemengde indruk van u dat jouw wil wet is hier als manager, maar ik denk ook dat u een vriendelijk persoon bent offcourse. Helaas komt geschreven tekst idd harder over zoals Kolm zegt. Maar ik ben hier allang genoeg dus ik dacht wel dat je mijn schrijfstijl nu al wel kon relativeren ofzo. Vind het leuk dat je me niet negeert en het op die manier kan bespreken zoals het moet onderbouwd als volwassenen dat is belangrijk ipv belachelijk zoals ik idd begon maar ik vond het ook wel al die mogelijke veranderingen. Boos ben ik niet. Ik zet het hier ipv pm want iedereen mag dit lezen dit is weer mijn mening die ik altijd verdedig. Vredig :saint:
Daarbij klopt jouw uitleg niet over mijn eergevoel. Die hidden waren 'per ongeluk' gebeurd ik wist dat zelfs niet dat dat kon en het was nooit mijn bedoeling dus misverstand. Heb enkel twee 0% lijsten verwijderd wat logisch is en nu ook eindelijk kan ben ik van die rommel af.
Maar ik sta achter paveman dat het nu wel heel strijdlustig wordt en voor mij maakt het ook totaal niet uit wat er gebeurd. Ik doe mee voor mijn plezier en ben gwn wat competitief omdat ik eerst sta op die rang waar het over gaat :P Spijtig maar verwijder die medal dan maar dan zal ik wel zien dat ik volgende week een trophie haal en die hidden terug weg zijn als het werkt tenminste.
Image

Week 20 Update

363
Overall

RoyVdW stijgt naar de 7e plaats en Mr.Wolf naar de 11e
Elexus staat nu alleen op de 15e plaats, met0t0 zakt naar 16e

Completion

paveman zakt naar de 5e plaats, waardoor NTGSruler nu de gouden medaille krijgt, Kolm de zilveren en Hybris de bronzen
RoyVdW steekt de grens van 90% voorbij, terwijl paveman onder 70% zakt

Rarity

Hybris stijgt naar de 4e plaats en haalt de bronzen medaille binnen, met0t0 stijgt ook en is nu 5e
dividedx11 staat nu alleen 18e, Elexus zakt naar de 19e plaats
NTGSruler stijgt weer boven de 40% uit

Nieuwe regels i.v.m. hidden trophies

364
Ik ben tot een besluit gekomen rond het al dan niet verbergen van trophies:

Het gaat hier om informele leaderboards waar sommigen serieus in geïnvesteerd zijn, en die - hopelijk - iedereen zo eerlijk mogelijk wil houden. Ze bestaan echter al 20 weken, en ik ben van mening dat ge na die tijd niet zomaar iemand kunt "bestraffen" voor iets waar ge tot op dat moment niet eens aan gedacht had (bedankt om mij eraan te doen denken Roy :P). Daarom ga ik niks drastisch doen als degenen met hidden trophies van de leaderboards halen.

Wat ik wel ga doen is duidelijk maken wie hidden trophies heeft, en dit enkel bij Completion en Rarity, waar het uitmaakt. Van zodra ze terug zichtbaar worden gemaakt, verwijder ik die "H" ook weer. Daarnaast komen deelnemers met hidden trophies vanaf volgende week (update rond 2 oktober) niet meer in aanmerking voor medals (of eender welke andere beloning er ooit nog bedacht wordt) bij Completion en Rarity. Die schuiven dan gewoon door naar de volgende, m.a.w. het kan zijn dat de nr. 2 de platinum medaille heeft en de nr. 8 de bronzen. Voor zover ik kan zien zijn al degenen met hidden trophies nog zeer recent op het forum geweest of al op de hoogte dat er iets ging wijzigen, dus die week lijkt mij meer dan voldoende tijd.

Zoals ge bij paveman, die het goede voorbeeld al deels gegeven heeft, kunt zien, maakt het een serieus verschil in de top van die leaderboards.
Moesten er problemen zijn i.v.m. automatisch verborgen trophies ofzoiets, zal ik daar wel rekening mee houden, maar wat bewijs kan geen kwaad.

365
Heel goed Tjeefkeuh. Zoals je al aangeeft is het informeel en voor de leuk. Ik heb zelf in ieder geval ook nooit de insteek gehad bewust zaken in mijn voordeel uit te laten komen door trophies te verbergen (excuses als iemand dat wel zo ervaren heeft). De oplossing die je geeft lijkt me redelijk en ook een prima oplossing.

Ik ben gisteravond mijn lijst doorgegaan op PSNProfiles en mijn eigen lijst. Blijkt dat er nog best een heel aantal mist, waarvan letterlijk elke game in ieder geval ook speelbaar is op PS4... Blijkbaar gaat er daar iets mis. Misschien dat iemand wil kijken of hij/zij de volgende games wél op mijn profiel kan bekijken? Het gaat om de volgende games:
Borderlands Pre-Sequel
Borderlands 2 PS4 :Tp:
Dust: an Elysian Tale
FEZ
Hustle Kings
MGS V: Ground Zeroes
Middle Earth: Shadow of Mordor
NFS Rivals
Odin Sphere: Leifthrasir :Tp:
OlliOlli2
PvZ Garden Warfare
Rainbow Moon
Stick it tot he Man
Table Top Racing: World Tour
Towerfall Ascension
Waar er dus nog eens 2 platinum van tussen zit ook... Ik begrijp er echt niets van waarom de trophies niet gewoon zichtbaar zijn. Ik zal me dus maar even tot Sony richten, al zou het wel handig zijn als mijn verhaal daadwerkelijk klopt... Vandaar dus ook de vraag of iemand het zou willen checken.
Image

367
RoyVdW wrote:Was even gefrustreerd toen je zo direct reageerde Frans, u zegt dat ik dat moet leren begrijpen maar je kan ook vriendelijk blijven en natuurlijk was dat niet gemeend ondanks de emoticons. Soms heb ik een gemengde indruk van u dat jouw wil wet is hier als manager, maar ik denk ook dat u een vriendelijk persoon bent offcourse. Helaas komt geschreven tekst idd harder over zoals Kolm zegt. Maar ik ben hier allang genoeg dus ik dacht wel dat je mijn schrijfstijl nu al wel kon relativeren ofzo. Vind het leuk dat je me niet negeert en het op die manier kan bespreken zoals het moet onderbouwd als volwassenen dat is belangrijk ipv belachelijk zoals ik idd begon maar ik vond het ook wel al die mogelijke veranderingen. Boos ben ik niet. Ik zet het hier ipv pm want iedereen mag dit lezen dit is weer mijn mening die ik altijd verdedig. Vredig :saint:
Daarbij klopt jouw uitleg niet over mijn eergevoel. Die hidden waren 'per ongeluk' gebeurd ik wist dat zelfs niet dat dat kon en het was nooit mijn bedoeling dus misverstand. Heb enkel twee 0% lijsten verwijderd wat logisch is en nu ook eindelijk kan ben ik van die rommel af.
Maar ik sta achter paveman dat het nu wel heel strijdlustig wordt en voor mij maakt het ook totaal niet uit wat er gebeurd. Ik doe mee voor mijn plezier en ben gwn wat competitief omdat ik eerst sta op die rang waar het over gaat :P Spijtig maar verwijder die medal dan maar dan zal ik wel zien dat ik volgende week een trophie haal en die hidden terug weg zijn als het werkt tenminste.
Ha Roy,

Bij dezen ook een open brief aan jou. Allereerst hartelijk dank voor je vriendelijke woorden en natuurlijk ook voor het meedenken in deze kwestie.

Heel bewust heb ik er meteen al voor gekozen en kenbaar gemaakt dat ik hier als 'gewoon' member het woord voer, niet als CM. Ik dacht ook telkens duidelijk gemaakt te hebben dat ik de beslissingen aan Tjeefkeuh wilde overlaten. Dat heeft hij uiteindelijk ook gedaan nadat hij ieders input heeft gelezen.
Ik heb dan ook, net als ieder ander, gewoon voorstellen gedaan en niets dwingend opgelegd.
Het enige waar ik me als CM wel zorgen over maakte was de MOGELIJKHEID tot sjoemelen in 2 categorieën, nu en in de toekomst. Hiervoor voel en ben ik als CM wel verantwoordelijk! En die verantwoording neem ik dan ook, wetende dat ik er niet iedereen een plezier mee doe, maar ik ben en blijf van mening dat we op het forum alles zo eerlijk MOGELIJK moeten uitvoeren.

Nog steeds ga ik er van uit dat iedereen hier meedoet voor zijn plezier en niet per se om medals te scoren. Zie mijn eigen posities op de verschillende boards en je weet dat ik nooit ergens een kans zal maken op een 'beloning' in de vorm van een medal. Maar ja, zonder verliezers hebben we ook geen winnaars. Toch? Volgens mij heb ik ook niemand beschuldigd van bewust oneerlijk spel. Iedereen, ik miste er nog een bij mijn telling zag ik, heeft zo zijn of haar eigen redenen om zijn lijst zo te presenteren als hij of zij wenst. Ga je echter een lichte en speelse vorm aan van competitie, dan moeten de regels wel helder en zo eerlijk mogelijk zijn voor alle deelnemers om niemand te benadelen.

Er zijn vast nog andere mogelijkheden tot "vals" spelen, extra accounts, anderen een bepaalde trophy voor je laten halen, in samenwerking met een vriend online trophy's makkelijker maken (boosten), enzovoorts. Deze zijn echter niet controleerbaar tot op heden en het is de vraag of we dat in alle gevallen zouden willen weten. Het moet wel een beetje leuk blijven.

Blijkbaar heb ik jouw manier van schrijven, of deels althans, verkeerd geïnterpreteerd. Sorry. Het is ook niet mijn bedoeling geweest anderen ergens van te betichten of aan te vallen op hun mening, wel schoot me een bepaalde aanhef in het verkeerde keelgat. :lol: Mijn excuses aan allen die ik onbedoeld beledigd zou hebben.

Met vriendschappelijke groet,

Frans
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Nieuwe regels i.v.m. hidden trophies

368
Tjeefkeuh wrote:Ik ben tot een besluit gekomen rond het al dan niet verbergen van trophies:

Het gaat hier om informele leaderboards waar sommigen serieus in geïnvesteerd zijn, en die - hopelijk - iedereen zo eerlijk mogelijk wil houden. Ze bestaan echter al 20 weken, en ik ben van mening dat ge na die tijd niet zomaar iemand kunt "bestraffen" voor iets waar ge tot op dat moment niet eens aan gedacht had (bedankt om mij eraan te doen denken Roy :P). Daarom ga ik niks drastisch doen als degenen met hidden trophies van de leaderboards halen.

Wat ik wel ga doen is duidelijk maken wie hidden trophies heeft, en dit enkel bij Completion en Rarity, waar het uitmaakt. Van zodra ze terug zichtbaar worden gemaakt, verwijder ik die "H" ook weer. Daarnaast komen deelnemers met hidden trophies vanaf volgende week (update rond 2 oktober) niet meer in aanmerking voor medals (of eender welke andere beloning er ooit nog bedacht wordt) bij Completion en Rarity. Die schuiven dan gewoon door naar de volgende, m.a.w. het kan zijn dat de nr. 2 de platinum medaille heeft en de nr. 8 de bronzen. Voor zover ik kan zien zijn al degenen met hidden trophies nog zeer recent op het forum geweest of al op de hoogte dat er iets ging wijzigen, dus die week lijkt mij meer dan voldoende tijd.

Zoals ge bij paveman, die het goede voorbeeld al deels gegeven heeft, kunt zien, maakt het een serieus verschil in de top van die leaderboards.
Moesten er problemen zijn i.v.m. automatisch verborgen trophies ofzoiets, zal ik daar wel rekening mee houden, maar wat bewijs kan geen kwaad.
Bewust gekozen voor een extra post om de zaken niet te verwarren.

Tjeefkeuh, ik heb hier niets aan toe te voegen. Ik denk dat je hiermee voor een reële en eerlijke oplossing gekozen hebt. :cool:

Het is alleen jammer dat niet alle situaties, zie paveman, direct zijn op te lossen. Ik ben ervan overtuigd dat het deels buiten zijn schuld is en ik hoop dan ook dat het spoedig wordt opgelost. Hij heeft ook nog wel een paar mooie scores in de eerste twee categorieën. ;)
Image

369
Wees gerust Frans: ik ben hier niet voor de medals :P. En wat je zegt: ik zal op andere plekken sowieso ook nog wel mee blijven doen om de medals, dus ben ik al helemaal niet zielig. :D
De trophies die nu nog op hidden staan kan ik voorlopig nog even niets aan doen. Ik hoop dat er inderdaad snel een oplossing voor is. Want dat ik volgens mijn profiel op nog 'maar' 92 plats sta vind ik wel weer wat minder leuk... :think:
Image

370
paveman wrote:Wees gerust Frans: ik ben hier niet voor de medals :P. En wat je zegt: ik zal op andere plekken sowieso ook nog wel mee blijven doen om de medals, dus ben ik al helemaal niet zielig. :D
De trophies die nu nog op hidden staan kan ik voorlopig nog even niets aan doen. Ik hoop dat er inderdaad snel een oplossing voor is. Want dat ik volgens mijn profiel op nog 'maar' 92 plats sta vind ik wel weer wat minder leuk... :think:
Als er iemand op het forum is die begrijpt wat ik bedoel, dan ben jij het wel. Dit gezien jouw positie en functie bij een bedrijf dat andere bedrijven adviseert en controleert. Hierbij zul je als bestuurder zowel intern als extern zo nu en dan minder populaire maatregelen moeten afkondigen en uitvoeren. In alle gevallen is daarbij duidelijkheid en eerlijkheid van het grootste belang.

:hi5:
Image

371
Mooi gezegd Frans en ik begrijp het ook. Goed voorstel van Teef dus ik ga akkoord ;)

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image

373
Tjeefkeuh wrote:Dat trophies verbergen keur ik enkel goed bij games met servers die gesloten zijn. Het probleem is dat ge dus niet weet welke er verborgen zijn.
Dat is dus bij mij het geval bij Resistance 2 die plat is unobtainable. Niet dat ik het spel nog ging spelen, maar die trophies zou ik dan mogen verbergen in de boards of gwn niks meer als je gedacht veranderd is na al die posts? Het gaat maar om 18 stuks. Heb nu terug alles op unhidden staan heb nog wat gehunt :P
Image

375
RoyVdW wrote:
Tjeefkeuh wrote:Dat trophies verbergen keur ik enkel goed bij games met servers die gesloten zijn. Het probleem is dat ge dus niet weet welke er verborgen zijn.
Dat is dus bij mij het geval bij Resistance 2 die plat is unobtainable. Niet dat ik het spel nog ging spelen, maar die trophies zou ik dan mogen verbergen in de boards of gwn niks meer als je gedacht veranderd is na al die posts? Het gaat maar om 18 stuks. Heb nu terug alles op unhidden staan heb nog wat gehunt :P
;)

Haha, was ik er weer bijna ingestapt. :lol:

Nee, vriend, ik weet nu hoe ik jouw posts moet interpreteren. Natuurlijk kunnen we geen uitzonderingen maken, alles moet zichtbaar zijn. :)
Image