Ik heb mijn 500Gb PS4 HDD vervangen door een 1Tb SSHD* en heb wel een volledig back-up gemaakt van geïnstalleerde games etc. Door een USB 3.0 HDD en kabel te gebruiken ging het overzetten in beide richtingen best snel. Inclusief herinstalleren nog geen middag werk. Mijn 500Gb schijf stond al behoorlijk vol en geloof dat hij toch 300-400Gb over te zetten had. De PS3 staat nu ook ongeveer zoveel op en als ik een volledige back-up wilt maken zegt ie dat ie 10u bezig zou zijn... geen idee heb het niet laten completen. PS4 is echt supersnel met USB 3.0! In die tijd kan je het niet allemaal opnieuw downloaden, installeren mss wel.
Wel even opletten met de firmware: Niet de update maar de volledige versie nemen! Die is ongeveer 900Mb, heb je iets van 200-300Mb dan heb je de foute.
Zie onderaan deze pagina:
https://www.playstation.com/nl-nl/get-h ... -software/
Je moet nog even een dingetje openklikken bij 'nieuwe installatie van systeemsoftware'.
* Geen SSD in PS4 doen! firmware ondersteund het niet en je kan last krijgen van bit rot omdat de PS4 geen 'onderhoudsacties' doet voor SSD's.