Re: Het vragentopic: technisch

226
Opgelost! De code die we hadden voor de omzetting van de BBCode naar HTML was blijkbaar verouderd tov wijzigingen van youtube. Nu een andere code genomen en die werkt hier in Chrome alvast wel en werkt ook voor video's die al eerder gepost werden.
Image

228
Kolm wrote:Opgelost! De code die we hadden voor de omzetting van de BBCode naar HTML was blijkbaar verouderd tov wijzigingen van youtube. Nu een andere code genomen en die werkt hier in Chrome alvast wel en werkt ook voor video's die al eerder gepost werden.
Nu kan ik ze ook weer fullscreen bekijken met chrome :cool:
Image

229
ShAmPi wrote:Mobilechrome werkt wel in fullscreen. Ik heb dit weekend echter geen tijd om na te kijken. Ben namelijk op weg naar het werk en vanavond heb ik revue en morgen verrassingsfeeste van 60 jaar oude papa. En moet daar alles ver gereed zetten ook.
Wel alles lezen hé :p

@Marty: Nice! :cool:
Image

230
Mijn schoonvader heeft vandaag bij coolblue een samsung s7 edge gekocht. Hij heeft de smartphone volledig opgeladen en wou hem net opstarten. Op het begin geraakte hij tot het menu om de taal te kiezen en dan viel hij uit. Nu geraakt hij nog maar tot het samsung logo voor hij uitvalt. Iemand een idee waar het aan kan liggen? Hij kon zien dat hij voor 96% opgeladen was toen, voor dat hij niet meer verder dan het samsung logo geraakt.
Image

231
gamerke1992 wrote:Mijn schoonvader heeft vandaag bij coolblue een samsung s7 edge gekocht. Hij heeft de smartphone volledig opgeladen en wou hem net opstarten. Op het begin geraakte hij tot het menu om de taal te kiezen en dan viel hij uit. Nu geraakt hij nog maar tot het samsung logo voor hij uitvalt. Iemand een idee waar het aan kan liggen? Hij kon zien dat hij voor 96% opgeladen was toen, voor dat hij niet meer verder dan het samsung logo geraakt.
Dit hoort niet. Ik zou mij er geen zorgen over maken, terugsturen en geld terug vragen.

232
FGras wrote:
gamerke1992 wrote:Mijn schoonvader heeft vandaag bij coolblue een samsung s7 edge gekocht. Hij heeft de smartphone volledig opgeladen en wou hem net opstarten. Op het begin geraakte hij tot het menu om de taal te kiezen en dan viel hij uit. Nu geraakt hij nog maar tot het samsung logo voor hij uitvalt. Iemand een idee waar het aan kan liggen? Hij kon zien dat hij voor 96% opgeladen was toen, voor dat hij niet meer verder dan het samsung logo geraakt.
Dit hoort niet. Ik zou mij er geen zorgen over maken, terugsturen en geld terug vragen.
Hij heeft net gebeld en hij mag morgen al een nieuwe gaan ophalen :)
Image

233
Eigenlijk als ge een gsm koopt moet ge hem meteen aanzetten en de eerste keer volledig laten leeglopen. Daarna moet ge hem een lange periode opladen, niet gewoon tot hij vol is maar nog iets langer. Dat hebben ze in de winkels altijd tegen mij gezegd. Is blijkbaar het beste voor de batterij.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
Image

234
gamerke1992 wrote:
FGras wrote:
Hij heeft net gebeld en hij mag morgen al een nieuwe gaan ophalen :)
Das mooi!
Maxidomino wrote:Eigenlijk als ge een gsm koopt moet ge hem meteen aanzetten en de eerste keer volledig laten leeglopen. Daarna moet ge hem een lange periode opladen, niet gewoon tot hij vol is maar nog iets langer. Dat hebben ze in de winkels altijd tegen mij gezegd. Is blijkbaar het beste voor de batterij.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
Die ene keer heeft dus geen enkel effect op de accuduur op lange periode.
Momenteel hebben de meeste smartphones een lithium ion accu. Daarvoor zijn wel enkele tips om het de accu zo knus mogelijk te maken, maar die kun je allemaal net zo goed negeren aangezien het vrij weinig effect heeft op de accu.
Tevens bespaar jij jezelf een hoop zorgen om je hier niet druk over te maken. :p

235
Ik ga mijn PS4 HDD upgraden en die HDD dan in mijn PS3 steken. Volgens wat ik gezien heb, is het zo simpel als:

1) Nagaan of al mijn savefiles geupload zijn
2) PS4 HDD vervangen
3) PS4 firmware update downloaden naar een usb-stick en het OS automatisch laten herinstalleren
4) PS3 HDD direct vervangen door mijn PS4 HDD zonder te formatteren of wat dan ook
5) PS3 firmware update downloaden naar een usb-stick en het OS automatisch laten herinstalleren
6) 2 maand wachten met gamen tot alles opnieuw gedownload en geinstalleerd is

Er zijn hier ongetwijfeld mensen die dit al een of meerdere keren gedaan hebben, dus, ben ik nog iets vergeten?

EDIT:

En ik vroeg mij ook nog af wat bewaard wordt in "profile" save games bij games met meerdere savefiles, bvb Assassin's Creed games.
Zijn dit gewoon de settings of niet? Maw moet ik dit zeker houden?

236
Let erop dat sommige savefiles niet geüpload kunnen worden. Deze moet je dan handmatig op usb of externe HDD overzetten.
Vooral stap 6 is very, very true helaas.

Ik heb tot nog toe alleen nog maar een PS3 HDD vervangen, maar daarvoor hoefde ik de firmware update niet per se via usb te doen.
Ik zou nog wel 1 stap toe willen voegen:
7) Nog 1 maand wachten met gamen tot alle trophies opnieuw gesynchroniseerd zijn (zeker op PS3)

Profile is bij veel games inderdaad simpelweg de settings, maar soms wordt hier ook mp progress in bewaard (waarom dat in die games niet online kan is me een raadsel aangezien mp bijna per definitie online is), dus houd daar rekening mee.

Verder is het inderdaad zo simpel, voor zover ik me kan herinneren.
Image

239
Ik heb mijn 500Gb PS4 HDD vervangen door een 1Tb SSHD* en heb wel een volledig back-up gemaakt van geïnstalleerde games etc. Door een USB 3.0 HDD en kabel te gebruiken ging het overzetten in beide richtingen best snel. Inclusief herinstalleren nog geen middag werk. Mijn 500Gb schijf stond al behoorlijk vol en geloof dat hij toch 300-400Gb over te zetten had. De PS3 staat nu ook ongeveer zoveel op en als ik een volledige back-up wilt maken zegt ie dat ie 10u bezig zou zijn... geen idee heb het niet laten completen. PS4 is echt supersnel met USB 3.0! In die tijd kan je het niet allemaal opnieuw downloaden, installeren mss wel.

Wel even opletten met de firmware: Niet de update maar de volledige versie nemen! Die is ongeveer 900Mb, heb je iets van 200-300Mb dan heb je de foute.
Zie onderaan deze pagina: https://www.playstation.com/nl-nl/get-h ... -software/
Je moet nog even een dingetje openklikken bij 'nieuwe installatie van systeemsoftware'.

* Geen SSD in PS4 doen! firmware ondersteund het niet en je kan last krijgen van bit rot omdat de PS4 geen 'onderhoudsacties' doet voor SSD's.
Image

240
Kolm wrote:Ik heb mijn 500Gb PS4 HDD vervangen door een 1Tb SSHD* en heb wel een volledig back-up gemaakt van geïnstalleerde games etc. Door een USB 3.0 HDD en kabel te gebruiken ging het overzetten in beide richtingen best snel. Inclusief herinstalleren nog geen middag werk. Mijn 500Gb schijf stond al behoorlijk vol en geloof dat hij toch 300-400Gb over te zetten had. De PS3 staat nu ook ongeveer zoveel op en als ik een volledige back-up wilt maken zegt ie dat ie 10u bezig zou zijn... geen idee heb het niet laten completen. PS4 is echt supersnel met USB 3.0! In die tijd kan je het niet allemaal opnieuw downloaden, installeren mss wel.

Wel even opletten met de firmware: Niet de update maar de volledige versie nemen! Die is ongeveer 900Mb, heb je iets van 200-300Mb dan heb je de foute.
Zie onderaan deze pagina: https://www.playstation.com/nl-nl/get-h ... -software/
Je moet nog even een dingetje openklikken bij 'nieuwe installatie van systeemsoftware'.

* Geen SSD in PS4 doen! firmware ondersteund het niet en je kan last krijgen van bit rot omdat de PS4 geen 'onderhoudsacties' doet voor SSD's.
Ik heb geen externe harde schijf meer liggen, vandaar dat ik alles ga herinstalleren