Re: Koken is genieten

106
Hihi, het ziet er ook echt smakelijk uit en ik moet bekennen dat ik het nog niet gegeten heb. Ik ben echter al een liefhebber van mosselen en meer zaken die de zee voortbrengt, dus ik ga ook eens op zoek! ;)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

108
Gamefreak wrote:
ShAmPi wrote:Ik kook bijna nooit
Maar ALS ik eens kook ist goed :D

Image
ik dacht dat je focus vooral ging liggen op dat glas achter het bord ! :idea:
Wieze Tripel is een heel goed biertje!
Ik stam nog uit de tijd dat men hier Wieze Pils dronk (bestaat al jaaaaaren niet meer)
En deze Wieze Tripel bestond ook al jaaaaaren niet meer.
Maar de afstammeling heeft het recept op zijn zolder gevonden en terug beginnen brouwen.
Ondertussen is het al ge-inbeved :)

Aaaaaaaaaaaaaaaaanyway
De vongole was deze keer het aandachtspunt ;)
Image

109
Het ideale moment met oudejaar om nog eens iets te posten :cool:

De hapjes die ik gemaakt heb voor bij de aperitief:

Pancetta met geitenkaas, vijg en tijm

Image

Trio van meloen, mozarelle en blauwe bessen. Daarbij dan parmaham en munt.

Image

Witloofbootjes met kingkrab in griekse yoghurt en als afwerking granaatappel pitjes

Image
Image

112
met0t0 wrote:Het moet niet alleen goed smaken, maar duidelijk ook goed te presenteren zijn :cool:
:D
Helaas is dat niet altijd het geval, hachee bijvoorbeeld ziet er niet uit maar is, indien goed en lang getrokken, vurrukkulluk! ^^
Image

115
Hier enkele gerechtjes van laatste tijd :)

Taco's. Eerste keer dat ik dit maakte. Echt zaaalig lekker.

Image

Warme geitenkaas maaltijdsalade

Image

Eerste keer Vol-au-vent gemaakt (koninginnenhapje). Zeker 3 uur mee bezig geweest.

Image

Lam met broccoli in currysaus

Image
Image

116
Ik kook ook vrijwel elke dag maar het is zelden dat ik op de presentatie let. Wel op de smaak. :D

Heb je bij de vol-au-vent de bakjes ook zelf van bladerdeeg gemaakt? Wij noemen het hier doorgaans ragout en doen het met kalfsvlees, kip en of champignons. Welk gehakt heb je voor de balletjes gebruikt?

Het ziet er bij jou wel telkens zeer smakelijk uit. :cool:
Image

118
Sora_Lizard wrote:Ik kook ook vrijwel elke dag maar het is zelden dat ik op de presentatie let. Wel op de smaak. :D

Heb je bij de vol-au-vent de bakjes ook zelf van bladerdeeg gemaakt? Wij noemen het hier doorgaans ragout en doen het met kalfsvlees, kip en of champignons. Welk gehakt heb je voor de balletjes gebruikt?

Het ziet er bij jou wel telkens zeer smakelijk uit. :cool:
Ik dacht dat jullie dat koninginenhapje zouden noemen, maar blijkbaar toch vergist dan :-"

Het bladerdeeg heb ik niet zelf gemaakt. Ik heb het wel overwogen en de methode opgezocht. Maar ik wou eerst zeker zijn dat de vidé zou lukken. Ik heb een hele boerenkip (Val Dieu) gebruikt. De gehaktballetjes waren gemengd gehakt van varken en rund.
Kolm wrote:Iemand is linkshandig :P
Dat zou je denken, maar dat klopt dus niet :p
Image