Re: PlayStation 4

586
Ga het toch even proberen. Iemand die een 10% of 20% code heeft gekregen voor de psn store en die die niet gaat gebruiken? Ik hou me aanbevolen :saint:

EDIT: al een code ontvangen op een ander site :)
Last edited by Marty on 15 Dec 2019 17:39, edited 1 time in total.
Image

Re: PlayStation 4

588
gamerke1992 wrote:Heeft iemand hier zijn online ID al eens gewijzigd? Zijn jullie problemen tegengekomen ivm progressie die verloren is of DLC die niet meer werkt?

In de nieuwe mail van Sony promoten ze deze functie, vandaar mijn vraag.
We hadden het er ooit al eerder over, dat kan je lezen vanaf hier: https://www.pressxtorevive.com/forum/vi ... 484#p74472

Er staan ook nog wat links naar psnp in die mogelijke problemen aanduiden.
Zelf ga ik er alleszins niet aan beginnen, ik speel nog teveel op de PS3 om die risico's te willen lopen...
Image

Re: PlayStation 4

589
Kolm wrote:
gamerke1992 wrote:Heeft iemand hier zijn online ID al eens gewijzigd? Zijn jullie problemen tegengekomen ivm progressie die verloren is of DLC die niet meer werkt?

In de nieuwe mail van Sony promoten ze deze functie, vandaar mijn vraag.
We hadden het er ooit al eerder over, dat kan je lezen vanaf hier: https://www.pressxtorevive.com/forum/vi ... 484#p74472

Er staan ook nog wat links naar psnp in die mogelijke problemen aanduiden.
Zelf ga ik er alleszins niet aan beginnen, ik speel nog teveel op de PS3 om die risico's te willen lopen...
Thanks. Ik dacht al dat er ooit eens een discussie over was.

Ik speel eigenlijk nooit meer op mijn ps3. Dan is er voor mij dus geen probleem?
Image

Re: PlayStation 4

590
gamerke1992 wrote:Thanks. Ik dacht al dat er ooit eens een discussie over was.

Ik speel eigenlijk nooit meer op mijn ps3. Dan is er voor mij dus geen probleem?
Er zijn ook op PS4 games met problemen en vita games ondersteunen het ook niet.

Hier is een site van playstation zelf met meer info:
https://www.playstation.com/en-us/netwo ... id/change/

Bovenaan heb je ook headers met lijstjes van games die problemen kunnen geven.
In theorie zijn alle PS4 games van 1 april 2018 en later aangepast om ermee om te kunnen, maar er is ook daar geen garantie op.

Moest je echt ergens problemen mee hebben, dan kan je de wijziging wel ongedaan maken, maar dat helpt dan ook weer niet altijd blijkbaar.

Zelf vind ik het vooral irritant dat ik sommige mensen niet meer herken omdat je op de playstation zelf geen overzicht kan opvragen. In het beste geval tonen ze het de eerste 30 dagen na wijziging. Gelukkig heeft PSNP ondertussen een bolletje 'history' waarbij je het kan zien...
Image

Re: PlayStation 4

591
PlayStation heeft opnieuw een wrap-up gemaakt van wat je dit jaar gedaan hebt en je kan er ook een thema mee verkrijgen.
https://www.playstation.com/nl-be/campa ... 9/wrap-up/

Hierbij die van mij:
https://www.playstation.com/nl-be/campa ... b2975aab7d

De games waar ik de meeste uren in heb gestoken verbazen mij helemaal niet:
1 UNCHARTED 3 DRAKES DECEPTION 123 UUR
2 BLOCK-A-PIX DELUXE 122 UUR
3 UNCHARTED 2 AMONG THIEVES 93 UUR

Enkel block-a-pix is misschien wat meer dan in de werkelijkheid omdat die game veel aan staat op de vita terwijl deze in stand-by staat. Toch zal het niet zo heel veel schelen want ik weet dat ik nog 10-15u nodig heb om de laatste puzzels te completen en de platinum te halen.

Wel vreemd dat hij vindt dat ik maar 20 games heb gespeeld terwijl ik er minstens 35 heb uitgespeeld volgens het backlog topic...
Image

Re: PlayStation 4

593
Die wrap-up werkt alleen maar als je bepaalde dingen aan hebt staan:
Users need to have a registered PSN account in their region, be age 18 years or over, have played games on a PS4 console for at least 10 hours between January 1, 2019 and December 10, 2019, and have allowed us to collect “additional data.” Users can check their settings on PS4 at [Settings] > [Device Data/Health & Safety] > [Device Data].
Bij mij kan ik het dus niet zien aangezien ik addition data uit heb staan
Image

Re: PlayStation 4

594
Marty wrote:Die wrap-up werkt alleen maar als je bepaalde dingen aan hebt staan:
Users need to have a registered PSN account in their region, be age 18 years or over, have played games on a PS4 console for at least 10 hours between January 1, 2019 and December 10, 2019, and have allowed us to collect “additional data.” Users can check their settings on PS4 at [Settings] > [Device Data/Health & Safety] > [Device Data].
Bij mij kan ik het dus niet zien aangezien ik addition data uit heb staan
Vreemd, op alle PS4 staat het verzamelen van die Additional data uit bij mij. Op de PS3 en vita zou ik het nog moeten nakijken,
Misschien verklaart dat wel waarom het bij mij maar half/half is ofzo. Want hij geeft ook aan dat ik niet met de PSVR heb gespeeld en dat heb ik wel...

Na even snel kijken heb ik afgelopen jaar 12 games op de PS3 gespeeld en 6 op de PSVita, dan kom ik nog maar aan 18, maar wel al redelijk in de buurt van wat ze zeggen. Dus misschien heeft hij bij mij alleen de stats van de PS3 en PSVita genomen? :think:
Image

Re: PlayStation 4

595
Da's jammer Marty!
Ik had verwacht dat bij mij The Witcher 3 er ook wel tussen zou staan (ondanks dat ik m in 2020 heb afgerond), maar blijkbaar zat ik net aan wel/niet op 100 uur daarin (wacht: ik zie net dat het tot 10 december was... toen zat ik idd vast nog niet aan de 100). Mijn top 3 is namelijk allemaal >100 uur (al had ik dat van nr's 2 en 3 niet verwacht):
MGS V 157 uur (valt me mee)
Deus Ex: Mankind Divided 131 uur
ME: Andromeda: 102 uur

Hij geeft bij mij aan dat ik 32 games gespeeld heb (maar 15 uitgespeeld volgens backlog) en dat ik maar liefst 31 dagen NIET gegamed heb (kan niet kloppen!! :lol: ). Wel tekenent dat mijn verhouding lokaal/online 98,5 om 1,5% is. Waarbij het grootste deel naar Borderlands 3 is gegaan (5 uurtjes), wat ik een paar keer met m'n broertje gespeeld heb. Mijn top 3 en de rest van de statistieken verraden enigszins dat ik een voorkeur voor offline, singleplayer games :D

Blijkbaar game ik daarnaast het liefst op donderdagavonden.... dat terwijl ik donderdagsavonds voetbaltraining heb (en ja: ik ben meestal gegaan, heb hooguit 3/4 trainingen gemist afgelopen jaar). Bijzondere statistiek wat mij betreft dus!
Image

Re: PlayStation 4

598
@paveman:
Ik denk dat mijn statistieken echt alleen PS3 en PSVita zijn want ik ben in het begin van het jaar ergens nog 2 maanden bijna non-stop bezig geweest met Dragon Quest Heroes II en volgens de ingame statistieken ben ik daar 174u en 20min mee bezig geweest...

Dat ze op de PSBlog PS4 zeggen is volgens mijn gewoon omdat ze er niet meer vanuit gaan dat mensen nog op de PS3 en de PSVita spelen, voor Sony zijn die volgens mij al heel erg lang compleet dood... :(
Image

Re: PlayStation 4

599
gamerke1992 wrote:Leuk overzicht. Bij mij lijkt het wel te kloppen.

JOUW TOPGAMES
1 ASSASSINS CREED Odyssey 170 UUR

2 BORDERLANDS 3 104 UUR

3 BORDERLANDS THE HANDSOME Collection 46 UUR

En ik game vooral zondag middag :p
Wauw, dat zijn wel heel veel pogingen voor die ene trophy in BL3... :P
Image

Re: PlayStation 4

600
Kolm wrote:@paveman:
Ik denk dat mijn statistieken echt alleen PS3 en PSVita zijn want ik ben in het begin van het jaar ergens nog 2 maanden bijna non-stop bezig geweest met Dragon Quest Heroes II en volgens de ingame statistieken ben ik daar 174u en 20min mee bezig geweest...

Dat ze op de PSBlog PS4 zeggen is volgens mijn gewoon omdat ze er niet meer vanuit gaan dat mensen nog op de PS3 en de PSVita spelen, voor Sony zijn die volgens mij al heel erg lang compleet dood... :(
Gezien de verschillen in jouw lijst lijkt dat me een logische conclusie inderdaad. Voor Sony had de Vita achteraf sowieso nooit mogen bestaan, krijg ik wel eens het idee. Toch lang niet zo'n flop als bijvoorbeeld de Virtual Boy, of de eigen PSX (niet PS1, maar de PS2 met DVR mogelijkheden), maar dan nog... net of kunnen ze het niet hebben dat Nintendo de koning is van de handhelds.
Ik moet zeggen dat ik zelf de PS3 het afgelopen jaar nog amper heb aangeraakt, dus dat die voor mij ook z'n langste bestaan wel heeft gehad (wel nog 2 backlog titels en een shitload die ik al als kansloze missie heb bestemd qua tijd vinden om die ooit te spelen t.o.v. nieuwere, mooiere games).
Image