Re: Het afdwaaltopic
826Ondertussen toch maar beslist om mijn Graspopvakantie eind juni te verlengen zodat ik dan mijn verplichte 2 opeenvolgende weken al gehad heb. Komt goed uit voor... The Last of Us Part II
Ook van mij beterschap gewenst divided! Echt rot dat je, vanwege een eis van school, corona hebt opgelopen. Hopelijk zwakken de symptomen snel af!!dividedx11 wrote:Ik ben gefrustreerd... Ik ben altijd zoooo voorzichtig geweest met de corona. Ik heb moeten werken, maar hield altijd goed afstand, ontsmette altijd alles goed.
Toen de cijfers weer explodeerde besliste ik zelf om niet meer naar de lessen te gaan op de campus, de lessen werden immers ook online uitgezonden. En juist vorige week maandag was er een verplichte les op de campus. Ik wou liever niet gaan, maar dan kon ik niet slagen voor dat vak.
En kijk, net daar moet ik dus corona opgelopen hebben, waardoor ik nu echt niet goed ben. Heb met regelmaat 40° koorts en mijn hoofd staat op springen. Ook mijn vriendin haar symptomen worden erger en erger. We liggen hier samen al twee uur wakker, half te creperen :/
Daarnaast zou ik nu dus eigenlijk veel moeten rusten, maar heb continu stress van de vele deadlines waar ik aan moet voldoen. Ik zou eventueel wel uitstel kunnen vragen, maar dat is ook maar meer miserie voor mezelf want dan vallen ze samen met andere deadlines.
Bedankt school...
Ik begrijp je redenering, hoor, maar ik denk dat het juist goed is dat ook onze gekozen volksvertegenwoordiging op de vingers kan worden getikt (zeker aangezien ik, zoals gezegd, niet kapot ben van ons zogenaamde democratische model). Extreem voorbeeld: stel dat 1 partij dusdanig veel stemmen krijgt dat het zowel in de 1e als 2e kamer (NLs systeem) een meerderheid heeft. En deze zou besluiten dat de ambtstermijn van zittend kabinet van 4 jaar naar 400 jaar wordt opgerekt waarbij vanuit de partij een nieuwe regeringsleider naar voren kan worden geschoven indien de situatie hierom vraagt. Geheel binnen de normen van ons systeem wordt deze wet aangenomen.... dan ben ik blij dat er nog een vangnet binnen ons rechtssysteem is dat dit tegen kan houden.Sora_Lizard wrote:Als we in een situatie die niet te voorzien was verkeren, dan verwacht ik dat onze regering maatregelen treft om zo goed mogelijk uit deze miserie te komen. Dit vanzelfsprekend op basis van medische kennis nu het de volksgezondheid aangaat. De wetenschap als advies orgaan van de regering.
Als dan ook nog eens onze gekozen volksvertegenwoordiging met deze maatregelen heeft ingestemd, zoals iig in Nederland het geval was en is, dan vind ik niet dat een of ander rechtertje voorbij mag gaan aan wat uiteindelijk de wetgevende macht is, besloten heeft.
PS. Goed dat het vandaag 1 april is.
Het eeuwige probleem met dat soort ideeën. Verder is het inderdaad zoals je zegt; de kleine garnalen/gewone mensen wordt een schuldgevoel aangepraat terwijl de multinationals er helemaal niet van wakker liggen. Neem nu het EK2020. Alle ploegen die de hele tijd maar met het vliegtuig van hot naar her zitten te vliegen. Ik vraag me dan of zij dat van hun persoonlijk co²-budget zouden moeten aftrekken?FGras wrote: 25 Jun 2021 09:43 https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... ysteem-tno
En natuurlijk: “Wie elk jaar naar Azië wil moet dus CO2-punten bijkopen”, dus voor de rijken maakt het allemaal geen bal uit.
Neem nu ook dat gedoe rond Hongarije en hun anti-holebi wetgeving. Blijkbaar is er zelfs geen mogelijkheid dat de EU een land uit de EU zet?NTGSruler wrote: 25 Jun 2021 17:05 Het is jammer genoeg de maatschappij waar we naar toe gaan. Alsmaar meer regeltjes, alsmaar meer betalen en afschuiven op de gewone mens. Om even maar te doemdenken: Europa graaft zijn eigen graf en zal er binnen x-aantal tijd zelf in vallen. De hoge pieten in de politiek doen zich te goed aan alle inkomende centen van de gewone burger en zijn lekker corrupt. Kijk maar weer naar het recente PFOS schandaal in België waarin blijkt dat de regering destijds op de hoogte was maar een oogje dicht kneep. Je zal er maar wonen aan de kanten van Zwijndrecht.
Justitie die verkrachtingen, geweld tegen hulpdiensten en andere zaken straffeloos toe laten en mikken op integratie en multicultureel. Laatst verscheen er weer een artikel over een attractie in een pretpark ( naam ontgaat mij) dat de naam moet veranderen wegens aanstootgevend. Ik ben allemaal voor integratie en dergelijke, maar we zijn zo hard onze normen en waarden aan het opgeven, niet normaal. Ik hoop dat ik de uiteenspatting niet meer mee maak, maar ik vrees voor onze kinderen.
Verder ben ik perfect gelukkig en dankbaar voor wat ik allemaal heb!
Een of andere crawler voor een nieuwe search engine nam het niet zo nauw met het aantal connecties naar 1 websitezenmaster wrote: 03 Aug 2021 18:10 Stomme vraag misschien, en ik heb wel een vermoeden wat het antwoord kan zijn, maar wat is er gebeurd hier op 16 maart 2020? Gezien het kleine aantal actieve leden nog.