Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1576
zenmaster wrote: 07 May 2023 09:28 Heb gisteren dan de marathon gedaan en de drie films achter elkaar gezien. Meer als verjaardagscadeau voor mijn stiefzoon, maar vond het zelf ook wel de moeite. Was de eerste keer voor mij om zo een marathon te doen en voor wat je krijgt was de prijs echt wel oké. €32 voor 3 films, 1 medium popcorn, 1 drank, Captain America strip, GotG3 poster, tussen elke film nog een kleine snack, GotG3 drinkbus, GotG3 lanyard. En met je ticket kreeg je nog 15% op Coca Cola producten, popcorn of nachos. 👍

Over Volume 3 kan ik het wel met je eens zijn. En best wel wat emotionele momenten ja. Wat meer donkere, gore elementen dan we gewoon zijn denk ik.
Gezien wat er de laatste jaren uit de regenboogaars van Marvel komt was deze film wel dik oké.
Die marathons zijn altijd wel leuk daar! Ik doe elk jaar sowieso altijd de Halloween night en heb ooit ook de John Wick marathon gedaan en iets van Jurassic World. Maar de laatste tijd kom ik amper nog in de kinepolis... 1 ticketje voor guardians of the galaxy kost bij Kinepolis 17 euro zie ik net :dizzy:
Ik heb nu zelf een abonnement bij UGC en betaal 19 euro per maand en ik kan dan onbeperkt films kijken en telkens 10% korting op het eten en drinken!
Image

1577
Da´s wel nice. Ik heb ook een kaart van UGC en ben in Lommel wel eens geweest. Wist niet dat het nu al €17 is, da´s wel erover! 😂 Dacht nog altijd 12-13. Maar daarom ook dat ik €32 echt niet duur vond, voor het totaalpakket. Een Cola bij Kinepolis is al bijna €4... Als je het eten, drinken en gadgets (ongeveer) eraf trekt betaal je €15 voor drie films. Wel twee oudere, maar dan nog.
Ik kom alleen te weinig in de cinema om een abonnement te pakken.
Image

1580
Renfield 6.5/10
Euhm ja, Nicholas Cage speelt hier Dracula die in de duistere jaren een arme stakker transformeert tot zijn eeuwige dienaar en hem dus ook soort van onsterfelijk maakt. Regelmatig komt de kerk zich bemoeien, sterft Dracula bijna en moet Renfield Dracula weer op krachten brengen door onschuldige mensen aan hem te voeden. Wanneer Renfield een politieagente helpt en zo voor de eerste keer in zijn leven mensenlevens red, wil hij graag z'n leven over een andere boeg werpen.
Tja, heb weinig te zeggen over de film. Het is overdreven geweldadig met fonteinen bloed wat het vaak wel grappig maakt. Het is dan ook een horror komedie met de nadruk op het laatste. Voor de rest was het wel oké, maar ook niet iets waar ik graag een vervolg op wil zien ofzo
Image

1582
Mr.Wolf wrote: 13 May 2023 21:03 Renfield 6.5/10
Euhm ja, Nicholas Cage speelt hier Dracula die in de duistere jaren een arme stakker transformeert tot zijn eeuwige dienaar en hem dus ook soort van onsterfelijk maakt. Regelmatig komt de kerk zich bemoeien, sterft Dracula bijna en moet Renfield Dracula weer op krachten brengen door onschuldige mensen aan hem te voeden. Wanneer Renfield een politieagente helpt en zo voor de eerste keer in zijn leven mensenlevens red, wil hij graag z'n leven over een andere boeg werpen.
Tja, heb weinig te zeggen over de film. Het is overdreven geweldadig met fonteinen bloed wat het vaak wel grappig maakt. Het is dan ook een horror komedie met de nadruk op het laatste. Voor de rest was het wel oké, maar ook niet iets waar ik graag een vervolg op wil zien ofzo
Ik vond hem wel leuk - stiekem wel een Cage-fan :lol: - maar inderdaad niets hoogstaand. Maar als met lage verwachtingen gaat kijken; topfilm :D
Image

1583
Sanity penguin wrote: 22 May 2023 11:36
Mr.Wolf wrote: 13 May 2023 21:03 Renfield 6.5/10
Ik vond hem wel leuk - stiekem wel een Cage-fan :lol: - maar inderdaad niets hoogstaand. Maar als met lage verwachtingen gaat kijken; topfilm :D
De laatste film waarin Cage zichzelf speelt vond ik zelf ook wel een zalige film :D The unbearable weight of massive talent ofzo?
Image

1586
Beste meme van het afgelopen jaar haha!

Het geheugenspel 8/10
Een verfilming van het gelijknamige boek van Nicci French. Zoals de naam doet vermoeden is dit een Vlaamse film. Het gaat over de familie Deridder wiens dochter 25 jaar geleden vermist is geraakt en nooit meer gevonden is. Tot wanneer tijdens verbouwingen de stoffelijke resten van de dochter gevonden worden in een put in de tuin.
Het lijkt eigenlijk wel een Agatha Christie verhaal en vandaar dat ik de film ook wel leuk vind. Heb de laatste jaren zo'n 20 boeken van haar gelezen en het lijkt wel regelrecht uit haar brein te komen. Ik was soms bijna aan het denken "Wanneer komt Hercule Poirot binnen". Soit, film doet op zich niets heel speciaals, maar het is entertainent genoeg en je blijft jezelf ook steeds afvragen wie nu uiteindelijk de moordenaar is. Een goed ouderwets moordmysterie dus.
Het enige wat me stoorde is het constante gebruik van overdreven algemeen nederlands. Ik denk dat zo goed als niemand zo praat maar goed :p
Image

1588
Sanity penguin wrote: 23 May 2023 11:17 Opzet van de film lijkt mij ook interessant. Wel eens niet de standaard big shot acteurs uit Vlaanderen die meedoen, acteerprestaties wel ok?
Het zijn inderdaad niet de allerbekendsten haha! Ik kende eigenlijk enkel maar Louis Talpe. Sven De Ridder heeft denk ik ook 1 minuut schermtijd helemaal in het begin, en dat is het dan ook. Voor de rest spelen er ook redelijk wat acteurs mee uit Nederland zelf en daar ken ik niemand van :p
Acteurprestaties zijn wel oké, enkel voelt het soms wat houterig aan doordat bijna iedereen zo AN is haha.
Image

1590
Fast X 8/10
Ik skip elk jaar de familiefeesten, maar wanneer Vin Diesel voor me uittorent met de bbq in de achtergrond, me een pils aanrijkt en het woordje "family" in mijn oor fluistert, dan schuif ik maar bij aan tafel.
Dit blijven van die films waar ik niet bepaald naar uitkijk, maar waar ik toch telkens van geniet als ik ze kijk. Het is altijd 2.5 uur pure actie en fun en dat weten deze films ook. Deze is ook een spiritueel vervolg op de 5e film wat ooit mijn eerst fast & furious film was en tevens ook mijn favoriet. De zoon van de slechterik uit die film wil wraak nemen op de family. Jason Momoa speelt deze rol als slechterik wel goed. Heeft een beetje een joker gehalte en is wel leuk.
Natuurlijk is er veel haat op deze franchise en eerlijk gezegd begrijp ik dat niet goed. Natuurlijk gaat het er allemaal los over, maar het blijft gewoon dom vermaak en leuke actie. Zolang je maar niet teveel nadenkt over alles is dit wederom een fijne film. Ze vinden soms wel fysica 2.0 uit, maar dat terzijde.
Image