Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?
11026Sterkte en het beste met je dochter. Jullie, je vrouw en jij, moeten nu speciaal er voor haar zijn. Heb vertrouwen, het zal goed komen!
Komt er niet op omdat het gaat om een werkstraf. Dat wordt de facto niet opgenomen. Een geldboete dan weer wel maar omdat beide straffen in elkaar lopen en de werkstraf de hoofdstraf is, wordt het dus niet opgenomen. Komt dus eigenlijk op een puur technisch mankement neer waarbij de straffen niet uitgesplitst worden.NTGSruler wrote: 02 Jun 2023 14:24 Ja moet even corrigeren want zijn 2 verschillende zaken: strafregister en strafblad. In alle geval gaat het erom blijkbaar dat als je bijvoorbeeld gaat solliciteren voor een job, dat dit dus NIET erop komt. Dat was hetgene wat ik bedoelde.
Bedankt voor de verduidelijking Sanity. Beter dat we correct weten over wat we spreken.Sanity penguin wrote: 02 Jun 2023 15:12Komt er niet op omdat het gaat om een werkstraf. Dat wordt de facto niet opgenomen. Een geldboete dan weer wel maar omdat beide straffen in elkaar lopen en de werkstraf de hoofdstraf is, wordt het dus niet opgenomen. Komt dus eigenlijk op een puur technisch mankement neer waarbij de straffen niet uitgesplitst worden.NTGSruler wrote: 02 Jun 2023 14:24 Ja moet even corrigeren want zijn 2 verschillende zaken: strafregister en strafblad. In alle geval gaat het erom blijkbaar dat als je bijvoorbeeld gaat solliciteren voor een job, dat dit dus NIET erop komt. Dat was hetgene wat ik bedoelde.
Wel zal dat altijd zichtbaar zijn bij het opvragen van bepaalde registers (bv. wie wil werken bij security, minderjarigen, bank ...)
Ik vond de podcast van De Standaard (DS Vandaag) enkele dagen geleden erover wel interessant. De straf die uitgesproken dient te worden tegenover het verlies van een mensenleven zal nooit voldoende zwaar zijn. Blijkbaar zou er zijn gebaseerd op een "gelijkaardig" geval in Wallonië waarbij toen ook werkstraffen zijn uitgesproken.
Ben dat intussen wat gaan opzoeken en ik vind toch dat er redelijk wat verschillen opzitten bij dat dossier. Daar ging het om een jongemand die gestorven was in zijn slaap na de doop terwijl het hier toch ging om allerhande dat effectief misging tijdens de doop zelf.